نكاتي براي بازاريابي و انتشار محتوا در وبلاگ‌تان

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

نكاتي براي بازاريابي و انتشار محتوا در وبلاگ‌تان

اگر شما هم مانند بسياري ديگر از صاحبان و مديران وب‌سايت و وبلاگ باشيد، امكان دارد كه گاهي در انتشار محتوا در وب‌سايت يا وبلاگ خودتان دچار كم‌كاري يا تنبلي شده باشيد. هرچند كه مي‌دانم انتشار محتوا حتي براي يك نوبت در هفته هم مي‌تواند تا حدود زيادي چالش‌انگيز باشد.
وب‌سايت آي بازاريابي:

تهيه و انتشار منظم‌تر و بيشتر محتوا

اگر شما هم مانند بسياري ديگر از صاحبان و مديران وب‌سايت و وبلاگ باشيد، امكان دارد كه گاهي در انتشار محتوا در وب‌سايت يا وبلاگ خودتان دچار كم‌كاري يا تنبلي شده باشيد. هرچند كه مي‌دانم انتشار محتوا حتي براي يك نوبت در هفته هم مي‌تواند تا حدود زيادي چالش‌انگيز باشد و سختي‌هايي به دنبال داشته باشد، اما بايد توجه كنيد كه انتشار مرتبط و منظم محتوا حداقل باري يك‌بار در هفته براي حفظ و بازگرداندن مخاطب به وب‌سايت شما بسيار اهميت دارد.

شايد عدم انتشار يك‌بار محتوا در زمان مورد انتظار مشكل بزرگي براي شما يا وب‌سايت شما ايجاد نكند، اما ازنظر مخاطب خيلي اهميت دارد. مخاطب شما از مراجعه به سايت و مشاهده عدم به‌روزرساني آن مطمئناً ناراحت مي‌شود و اين موضوع را بيشتر از چند بار تحمل نمي‌كند و درنهايت از مراجعه به سايت شما دلسرد شده و ممكن است چند باري از مراجعه خودداري كند ولي پس از چند نوبت تكرار اين موضوع ممكن است به‌طور كل سر زدن به سايت شمارا فراموش كند. شايد انتشار منظم محتوا در ابتدا كار سختي باشد، اما پس از مدتي به آن عادت مي‌كنيد و بدون نياز به برنامه آن را به‌طور خودكار انجام مي‌دهيد، تا جايي كه از انجام ندادن يا عقب افتادن آن احساس ناراحتي و عدم آرامش به شما دست مي‌دهد.

 شش تصميم مهم كه امسال بايد درزمينهٔ بازاريابي محتوايي عملي شود

فكر كردن براي انتخاب موضوع قبل از موعد انتشار و عدم رها كردن آن تا آخرين لحظه

شما تنها كسي نيستيد كه انتخاب يك موضوع براي تهيه محتوا حول محور آن را تا آخرين لحظه به تأخير انداخته است. باوجوداينكه برخي از مطالب تهيه‌شده در آخرين فرصت گاهي مطالب بسيار خوب و موفقي از آب درآمده‌اند، اما به يا داشته باشيد كه هميشه اين‌طور شانس با شما همراه نيست و چون بر سر موضوع انتخابي خيلي وقت نگذاشته و به‌خوبي تحقيق نكرده‌ايد، احتمال بي‌كيفيت بودن مطلب نهايي خيلي بيشتر است. ازآنجايي‌كه موفقيت محتوا شما بستگي به تعادلي بين كميت و كيفيت محتوا منتشرشده دارد، پس هيچ‌وقت نبايد از كيفيت كار كم بگذاريد. هميشه سعي كنيد فهرستي از موضوع‌هاي ممكن و محتمل براي خود داشته باشيد تا در مواقع لازم موضوع موردنظر خود را از بين موضوع‌هاي موردنظر خود از آن ليست انتخاب كنيد و اين‌گونه از پيش بدانيد كه موضوع بعدي كه بايد در مورد آن بنويسيد چيست و يك آمادگي ذهني داشته باشيد.

انتشار محتواي طولاني و البته غني از اطلاعات

شايد در بسياري مطالب آموزشي خوانده باشيد كه استفاده از مطالب كوتاه‌تر در توليد محتوا را توصيه كرده باشند. چرا خواندن محتواي كوتاه راحت‌تر است و مخاطب تمايل بيشتري به خواند آن دارد. اما بدون مقدمه به شما توصيه مي‌كنم كه سعي كنيد امسال از محتواي طولاني‌تر استفاده كنيد، خصوصاً محتوايي كه اطلاعات زيادي در اختيار مخاطب قرار مي‌دهد، با عناوين فرعي و البته شماره‌گذاري در داخل متن به چند بخش تقسيم‌شده است؛ چنين محتوايي از شانس خوانده شدن و اشتراك‌گذاري بيشتري نسبت به ديگر اشكال محتوا برخوردار است؛ مطمئناً از اين رويكرد پشيمان نمي‌شويد.

عدم كم‌ارزش دانستن ترويج و تبليغ محتوا بر روي شبكه‌هاي اجتماعي

امروزه اغلب در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت خاصي غير از اشتراك‌گذاري محتواي شخصي، تصاوير شخصي و خانوادگي و يا از حيوان خانگي خود ندارند. درحالي‌كه استفاده مفيد از اين شبكه‌ها اين‌گونه نيست.

شما مي‌توانيد محتواي توليدشده براي وبلاگ خودتان را در اين شبكه‌ها انتشار دهيد، مخاطبين شما كه پيش‌ازاين وب‌سايت شمارا دنبال مي‌كردند، مطمئناً با باخبر شدن از فعال شدن صفحه اجتماعي شما رغبت بيشتري براي دنبال كردن آن و پيدا كردن لينك مطالب و ورود به سايت از طريق لينك مطالب در اين شبكه‌هاي دارند، چراكه دسترسي به آن‌ها از طرق مختلف ساده‌تر از وب‌سايت يا وبلاگ شماست. ضمن اينكه به دليل وجود گزينه اشتراك‌گذاري در كنار آن‌ها، مطمئناً تمايل بيشتري به اشتراك‌گذاري آن براي دوستان خواهند داشت كه موجب افزايش مخاطبين شما و بهبود ترافيك سايت شما مي‌شود. موتورهاي جستجو هم براي مخاطبين و بازديدكننده‌هايي كه از طريق شبكه‌هاي اجتماعي وارد سايت شما مي‌شوند، ارزش بيشتري قائل شده و درمجموع تمام اين موارد در بهبود رتبه شما در نتايج جستجو اين موتورها بسيار تأثيرگذار است.

شش تصميم مهم كه امسال بايد درزمينهٔ بازاريابي محتوايي عملي شود

تلاش براي داشتن ارتباطات و دوستان بيشتر در فضاي آنلاين

اين موضوع شايد تا حدودي يك تصميم شخصي به نظر برسد، اما حقيقت اين است كه پيدا كردن دوستان آنلاين به رشد استراتژي بازاريابي محتوايي برند شما كمك مي‌كند. برخلاف تصور خيلي‌ها كه فكر مي‌كنند، انتشار محتوا به‌صورت مهمان ديگر مثل قديم ارزشمند نيست، اما آپديت الگوريتم‌هاي گوگل چيز ديگري مي‌گويند. فقط توجه داشته باشيد كه انتشار محتوا شما بر روي وب‌سايت‌هاي ديگر به‌عنوان نويسنده مهمان كه وب‌سايت تخصصي حوزه شما به‌حساب نمي‌آيد، شايد به‌اندازه وب‌سايت‌هاي تخصصي تأثيرگذار نباشد و يا حتي در برخي از موارد به اعتبار شما هم صدمه مي‌زند.

علاوه بر اين توجه كنيد كه اگر در كنار اين كار شما به ديگران اجازه دهيد همانند شما محتوايي را بر روي وب‌سايت شما به‌عنوان مهمان منتشر كنند، تا حدودي از زحمت شما براي انتشار منظم محتوا كم شده و در نوع خود كار خوب و مفيدي براي شماست.

تلاش در جهت بازيابي و بازيافت بيشتر محتوا

همچنان كه پيش‌ازاين هم اشاره كردم، يافتن موضوع مناسب و تهيه محتواي مناسب و باكيفيت كاري ساده نيست و نياز به زمان و دقت زيادي دارد. به همين دليل من يكي از حاميان بازيافت و استفاده مجدد از محتوا به‌صورت هاي مختلف هستم. به نظر من بجاي تهيه و انتشار مجموعه‌اي از مقالات و موضوعات مختلف، تمركز بر توليد مجموعه‌اي چندقسمتي و مرتبط باهم از محتوا تأثيرگذاري بهتري دارد. سپس پس از انتشار آن‌ها، مي‌توان آن‌ها را در قالب يك مجموعه راهنما در ازاي دريافت مشخصات و آدرس مخاطبين در يك صفحه فرود مورداستفاده قرارداد. حتي مي‌توان آن‌ها را به شكل‌هاي مختلف ديگر از طريق رسانه‌هاي مختلف ديگر مجدداً انتشار كرد و اين‌گونه مي‌بينيد كه مفهوم توليد محتوا به‌مراتب ساده‌تر و ساده‌تر مي‌شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد