چگونگي بررسي سلامت باتري لپ تاپ در ويندوز

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

چگونگي بررسي سلامت باتري لپ تاپ در ويندوز

چگونگي بررسي سلامت باتري لپ تاپ در ويندوز



نگهداري باتري لپ تاپ , تست باتري لپ تاپ

بررسي ميزان سلامت باتري لپ تاپ در ويندوز

 

باتري لپ تاپ ها با گذشت زمان عملكرد اوليه خود را از دست مي دهند. برخي باتري ها نسبت به نمونه هاي ديگر بيشتر دوام مي آورند اما هيچ كدام از آنها براي هميشه عمر نمي كنند. كاهش عملكرد به طور معمول در پنج سال نخست استفاده از لپ تاپ ديده مي شود.

 

اگر باتري لپ تاپ شما تنها طي 10 تا 15 دقيقه شارژ خالي مي كند ديگر زمان آن فرا رسيده تا يك باتري جديد خريداري كنيد. اما اگر عمر باتري لپ تاپ شما بيشتر از اين مدت زمان است و قصد داريد از نظر ميزان سلامت آن را بررسي كنيد مي توانيد از ابزار داخلي بررسي باتري ويندوز استفاده كنيد. در ادامه چگونگي انجام اين كار را بيان مي كنيم.

 

در ويندوز 7
ابتدا بخش خط فرمان (Command Prompt) را باز كنيد و دستور powercfg/energy را تايپ كنيد. پردازش اين فرمان اندكي طول مي كشد. هنگامي كه فرمان به طور كامل اجرا شد اين كه گزارش انرژي كجا ذخيره شده است، اعلام مي شود. گزارش را در مرورگر خود باز كرده و بخش اطلاعات باتري (Battery Information) را پيدا كنيد. اطلاعاتي كه ميزان سلامت باتري را به شما مي گويند شامل مقدار ظرفيت طراحي (Design Capacity) و مقدار شارژ كامل (Full Charge) مي شوند.

 

نگهداري باتري لپ تاپ , تست باتري لپ تاپ

چگونگي بررسي سلامت باتري لپ تاپ در ويندوز 7

 

در تصوير زير مي توانيد مشاهده كنيد كه شارژ كامل بيشتر از ظرفيت طراحي است. اگر مقدار شارژ كامل به طور قابل توجهي كمتر از مقدار ظرفيت طراحي است مي توان نتيجه گيري كرد باتري شما در حال تخليه توان خود است. اگر مقدار بسيار پايين‌تر است احتمالا بايد تعويض باتري را مد نظر قرار دهيد.

 

نگهداري باتري لپ تاپ , تست باتري لپ تاپ

...

 

در ويندوز 8 يا 10
در ويندوز 8 يا 10 صفحه خط فرمان را باز كرده و فرمان powercfg/batteryreport را تايپ كنيد. چند لحظه براي توليد گزارش صبر كنيد و سپس آن را در مرورگر خود باز كنيد.

 

نگهداري باتري لپ تاپ , تست باتري لپ تاپ

گزارش عملكرد باتري لپ تاپ

 

ويندوز 8 يا 10 گزارشي با آرايش بهتر و آسان‌تر براي خواندن در اختيارتان قرار مي دهد. بخش ارزيابي عمر باتري (Battery life estimates) را پيدا كنيد و مقادير شارژ كامل را با ظرفيت طراحي مقايسه كنيد. اگر مقدار شارژ كامل بسيار كمتر است احتمالا بايد تعويض باتري لپ تاپ را مد نظر قرار دهيد. در تصوير زير مي توانيد شرايطي كه باتري از بين رفته و ديگر شارژ نمي شود را مشاهده كنيد.

 

نگهداري باتري لپ تاپ , تست باتري لپ تاپ

تعويض باتري لپ تاپ

 

منبع:asriran.com

خرید باتری جایگزین برای لپ‌تاپ می‌تواند یکی از راه‌های مؤثر برای بهبود عمر و عملکرد دستگاه شما باشد، اما نکات پیش از خرید باتری لپ تاپ  که باید در نظر داشته باشید، فراتر از انتخاب و خرید خودش از فروشگاه است. اول از همه، مهم است که مطمئن شوید که باتری جایگزین با مدل و نوع دقیق لپ‌تاپ شما سازگار است. همچنین باید به ظرفیت و طول عمر باتری توجه کنید، زیرا این موارد می‌توانند تأثیر زیادی بر عملکرد و کارایی دستگاه شما داشته باشند. همچنین، بررسی کنید که آیا باتری جدید قابلیت شارژ سریع دارد یا خیر، چرا که این ویژگی می‌تواند زمان لازم برای شارژ کردن دستگاه را کاهش دهد و از طرف دیگر، همچنین به باتری نیز صدمه وارد کند.

 

علاوه بر این، پس از خرید باتری جدید، مراقبت و نگهداری مناسب از آن نیز بسیار حیاتی است. برای به حداکثر رساندن عمر مفید باتری، مطمئن شوید که از شارژ دهی صحیح استفاده می‌کنید و اجازه ندهید باتری به صورت کامل تخلیه شود. همچنین مهم است که دمای محیط استفاده از لپ‌تاپ را کنترل کنید، زیرا دماهای بالا یا پایین می‌توانند عمر باتری را کاهش دهند. در نهایت، مراقبت منظم از باتری شامل پاکسازی دروازه‌های باتری و جلوگیری از گرد و غبار و مواد دیگری که ممکن است در دروازه‌ها و شیارهای باتری جا بمانند، نیز مهم است. این اقدامات کمک می‌کند تا باتری شما برای مدت زمان بیشتری کارایی خود را حفظ کند و لپ‌تاپ شما همواره برای شما قابل اعتماد باشد.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد