رابطه "رنگ خودرو" با شخصيت

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

رابطه "رنگ خودرو" با شخصيت

۲۳۶ بازديد
روان شناسان معتقدند رنگ قرمز ناخودآگاه افراد را به فكر سرعت ، بي احتياطي وبي پروايي مي اندازد. صاحبان اتومبيل هاي قرمز، پر انرژي وفعال مي باشند ودر صحبت كردن از ديگران پيشي مي گيرند .

روان شناسان اظهار مي دارند كه از روي نوع و رنگ اتومبيل ها مي توان به شخصيت ، حالات روحي وخصوصيات اخلاقي افراد به راحتي پي برد، البته به شرط اين كه انتخاب اتومبيل محدود به ميزان پول فرد نباشد زيرا در بسياري مواقع افراد بر اساس جيب خود اتومبيلي را خريداري مي كنند و بايد گفت كم خرج و ارزان بودن اتومبيل يكي از دلايل انتخاب براي افراد مي باشد.

در زير به چند مورد اشاره مي كنيم:
 
اتومبيل هاي شانسي بلند
 
شخصيت افرادي كه اهل جسارت و كنجكاوي هستند وبه مكان هاي نا شناخته طبيعت علاقه دارند طالب اتومبيل هاي شاسي بلند هستند. آدم هاي محتاط نيز مشتري اين نوع خودروها مي باشند . يكي از دلايل افراد محتاط براي خريداري اين اتومبيل ها ايمني بيشتر هنگام رانندگي است. اين گونه افراد مي خواهند با سوار شدن بر اتومبيل هاي شاسي بلند قدرت خود را به ديگران نشان دهند .
 
اتومبيل هاي بدون صندوق
 
شخصيت افرادي كه اين اتومبيل ها را انتخاب مي كنند مي خواهند جانب احتياط را رعايت كنند وافرادي منطقي هستند. آنها در لباس پوشيدن وخرج كردن هم دقت دارند و قوانين اجتماعي رارعايت مي كنند .
 
اتومبيل هاي ساده
 
صاحبان اين نوع خودرو ها نمي خواهند با نمايش دادن‌، چيزي را به كسي ثابت كنند و قبل از اين كه به زرق وبرق توجه كنند، در مورد كاربردي بودن انتخاب هاي شان حساسيت به خرج مي دهند . اين افراد انسان هاي اخلاق گرايي هستند كه از تجمل گرايي گريزانند . تنوع طلب نيستند و مطلقي و حساب شده تصميم مي گيرند .
 
كاميون ها
 
افرادي مردسالار وقدرت گرا هستند . آنها در رفتار خوداز حركات كليشه اي استفاده مي كنند . در واقع اين افراد مرد خانواده هستند، برتري جو مي باشند ومي خواهند توجه ديگران را جلب كنند .
 
وانتي ها
 
افرادي كه وانت را براي خود انتخاب مي كنند مانند يك كوك مي باشند كه مي خواهند به يك نفر پناه بياورند. آنان دوست دارند مورد حمايت ديگران باشند . در عين حال نترس هستند و سرعت عمل بالايي دارند وبراي انجام كارهاي شان از كوتاه ترين و حتي خطرناك ترين راه استفاده مي كنند وميان بر مي زنند .
 
اتومبيل هاي قرمز رنگ
 
روان شناسان معتقدند رنگ قرمز ناخودآگاه افراد را به فكر سرعت ، بي احتياطي وبي پروايي مي اندازد. صاحبان اتومبيل هاي قرمز، پر انرژي وفعال مي باشند ودر صحبت كردن از ديگران پيشي مي گيرند .
 
اتومبيل هاي نقره اي
 
به گفته كارشناسان ، اتومبيل هاي نقره اي كمتردچار تصادف مي شوند . يكي از دلايلش خوب ديدن شدن اين اتومبيل ها در جاده مي باشد. به نظر روان شناسان ، افرادي كه اين رنگ را انتخاب مي كنند ، آرام ، متين و خونسرد وبه مسائل فني خودرو آگاهند . اين افراد ، آينده نگر مي باشند .
 
اتومبيل هاي سفيد
 
افراد با اعتماد به نفس و برون گرا ،‌رنگ سفيد را براي اتومبيل شان انتخاب مي كنند. آنها واقعيت ها را ناديده نمي گيرند و البته كمي ريسك پذيرند .
 
اتومبيل هاي سياه
 
افرادي اين رنگ را انتخاب مي كنند و مي پسندند كه در كارهاي شان شتابزده عمل مي كنند و به توانايي و قدرتمند بودشان اطمينان دارند. آنها به راحتي براساس حدس وگمان ، قصاوت و تصميم گيري مي كنند .
 
اتومبيل هاي زرد
 
افراد باهوش ، سرزنده و شاداب اين نوع رنگ را انتخاب مي كنند واز هيچ فرصتي براي نشان دادن اين سرزندگي به ديگران فروگذار نيستند. آنها در واقع افرادي با نشاط و برون گرا هستند .
 
انتخاب نام براي اتومبيل
 
بعضي از صاحبان اتومبيل ها براي خودروي خود نام هاي خاصي انتخاب مي كنند. براي مثال از هر 5 خودروي آمريكايي يكي نام گذاري شده ومالك آن معمولا خانم هاي 18 تا 24 ساله مي باشند.

البته مردان وابستگي بيشتري به اتومبيل خود دارند وبه آن بيشتر رسيدگي مي كنند اما خانم ها به دليل احساساتي بودن شان براي اتومبيل شان نام انتخاب مي كنند. همچنين نوجوانان وجوانان بيشتر از افراد ميانسال خودروي خود را نام گذاري مي كنند.

اغلب خانم ها نام زنانه براي ومردان نيز نام هاي مردانه براي خودروي شان انتخاب مي كنند وبه ندرت از نام هاي زنانه استفاده مي كنند .

منبع: باشگاه خبرنگاران

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد