تست: دوز اعتياد شما به گوشي چقدر است؟

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

تست: دوز اعتياد شما به گوشي چقدر است؟

با كمك اين تست مي‌فهميد كه اعتيادتان به گوشي تلفن‌همراه چقدر جدي است!
مجله سيب سبز: اگر هنوز براي‌تان مشخص نيست كه دانسته يا نادانسته به موبوفوبيا مبتلا شده‌ايد يا نه، به‌راحتي مي‌توانيد احتمال ابتلاي‌تان به اين بيماري را با انجام اين تست محك بزنيد. شايد شخصا مبتلا به اين بيماري نباشيد اما ممكن است نزديك‌تان افرادي را مشاهده كنيد كه لحظه‌اي نمي‌توانند بدون گوشي تلفن‌همراه‌شان باشند؛ دائم آن را به‌دست مي‌گيرند و پيامك‌هاي‌شان را چك مي‌كنند تا مبادا خبر يا كامنتي را در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي از دست بدهند.

زندگي در كنار اين افراد كه تلفن‌همراه پاره تن‌شان شده، بسيار دشوار است. افرادي كه اين وابستگي و دل‌بستگي را دارند، مدام نگرانند شارژ باتري‌شان تمام و ارتباط‌شان با اينترنت و جهان هستي قطع شود. اين افراد حتي به‌خاطر ترس از جا گذاشتن گوشي تلفن‌همراه‌شان دائما زجر مي‌كشند و زندگي را براي خود و اطرافيان‌شان تيره و تار مي‌كنند. براي اطمينان از اينكه احتمال ابتلاي شما يا يكي از اطرافيان‌تان به موبوفوبيا چقدر است اين تست را انجام دهيد تا دوز اعتيادتان به گوشي تلفن‌همراه را كشف كنيد.

تست: دوز اعتياد شما به گوشي چقدر است؟

سوالات زير را پاسخ دهيد و متناسب با ديدگاهي كه درباره هر كدام از آنها داريد از يك تا هفت به خودتان امتياز دهيد. عدد يك به معناي به‌شدت مخالف است و عدد هفت به معناي به‌شدت موافق.

1.  اگر هر لحظه كه اراده مي‌كنم به اطلاعات و داده‌هاي گوشي تلفن‌همراهم دسترسي نداشته باشم احساس ناراحتي مي‌كنم.

2.  اگر حين كار نتوانتم به اطلاعاتي كه در گوشي تلفن‌همراه من است دسترسي پيدا كنم بسيار اذيت مي‌شوم.

3.  درصورتي كه نتوانم از طريق گوشي به اخبار روز يا وضعيت آب‌وهوا يا آنچه در طول روز اتفاق افتاده،  دسترسي پيدا كنم عصبي مي‌شوم.

4.  اگر نتوانم از تلفن‌همراهم استفاده كنم يا گوشي تلفنم خراب باشد عصباني و كلافه مي‌شوم.

5.  اگر شارژ گوشي تلفن‌همراهم در حال تمام شدن باشد، احساس ترس مي‌كنم و نگران مي‌شوم.

6.  اگر از خدماتي كه به‌صورت محدود يا ماهانه روي گوشي تلفن‌همراهم دارم، استفاده كنم هميشه مضطربم كه مبادا تمام شود.

7.  اگر گوشي تلفن‌همراهم را فراموش كنم، مي‌ترسم به خريد بروم يا خانه را ترك كنم.

8.  اگر گوشي تلفن‌همراه را با خود نداشته باشم، مضطرب مي‌شوم چون نمي‌توانم فورا با خانواده يا دوستانم در ارتباط باشم.

تست: دوز اعتياد شما به گوشي چقدر است؟

9.  اگر گوشي تلفن‌همراه با خود نداشته باشم، نگران مي‌شوم چون نمي‌توانم به پيام‌ها و تماس‌هاي بي‌پاسخم دسترسي داشته باشم.

10.  اگر تلفن‌همراهم را با خود نداشته باشم، نگران وضعيت خانواده‌ام مي‌شوم و نمي‌توانم از سلامت آنها باخبر شوم.

11.  اگر تلفن‌همراهم را نداشته باشم، عصبي مي‌شوم چون نگران مي‌شوم مبادا كسي براي تماس گرفتن با من تلاش كرده باشد و موفق نشده باشد.

12.  اگر تلفن همراهم از من دور باشد تمام روابط و دسترسي من به شماره تلفن‌هاي دوستانم قطع مي‌شود.

13.  بدون تلفن‌همراهم تمام ارتباطات من با دنياي مجازي و شبكه‌هاي آنلاين ازدست مي‌رود و من ناراحت مي‌شوم.

 14. اگر تلفن‌همراهم از من دور باشد، احساس ناامني مي‌كنم چون احساس مي‌كنم فردي از طريق آن به اطلاعات شخصي من و اطلاعاتي كه در شبكه‌هاي آنلاين دارم، دسترسي پيدا مي‌كند.

15.  اگر تلفن‌همراهم از من دور باشد، مضطرب مي‌شوم چون به اي‌ميل‌هايم دسترسي پيدا نمي‌كنم.

16.  بدون تلفن‌همراهم احساس ناامني دارم و اصلا نمي‌دانم چه كنم.

دوز اعتياد شما چقدر است؟

بعد از آنكه عدد هر يك از سوالات بالا را مشخص كرديد، تعداد اعداد مشابه را بشماريد. براي نمونه ببينيد چند بار عدد 7 تكرار شده. يا عدد 5 چند بار در پاسخ پرسشنامه‌تان وجود دارد. اعدادي كه ما بين يك تا 7 قرار مي‌گيرند از شماره يك تا هفت به مرور از ميزان موافقت‌شان كاسته و بر ميزان مخالفت‌شان افزوده مي‌شود.

تست: دوز اعتياد شما به گوشي چقدر است؟

درنهايت هر چه تعداد اعداد نزديك به عدد 7 بيشتر باشد، ميزان اعتياد شما به گوشي تلفن‌همراه‌تان بيشتر و احتمال ابتلاي شما به بيماري موبوفوبيا بيشتر است و براي كنترل آن بايد از مشاور كمك‌بگيريد. بنابراين افرادي كه  اعداد 6،5 و 7 در پاسخنامه‌شان بيشتر تكرار شده به موبوفوبيا دچارند.

افرادي كه اعداد 3 و 4 در پاسخنامه‌شان تكرار شده بايد مراقبت بيشتري داشته باشند و گوش به زنگ باشند چون احتمال ابتلاي آنها به موبوفوبيا وجود دارد و افرادي كه تكرار اعداد 2،1 و 3 در پاسخنامه‌شان زياد است در گروه افراد سالم جاي مي‌گيرند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد