دم نوش هاي گياهي براي درمان گلودرد +روش تهيه

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

دم نوش هاي گياهي براي درمان گلودرد +روش تهيه

۳۷ بازديد

دم نوش هاي گياهي براي درمان گلودرد



درمان گلودرد در خانه, داروي گلودرد

دم نوش هاي گياهي براي درمان گلودرد

 

اگر سرما خورده‌ايد و گلويتان درد مي‌كند و وقت دكتر رفتن نداريد يا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نيستيد نگاهي به اين مقاله بيندازيد.

 با فرا رسيدن فصل سرما، شيوع سرماخوردگي، زكام، گلودرد، سرفه، آبريزش بيني و ... افزايش مي يابد. اگر شدت اين علائم زياد باشد ناگزير به پزشك مراجعه خواهيد كرد. اما مي توان با روش هاي خانگي هم بسياري از اين علائم را تسكين داد. درمان هاي خانگي و طبيعي به سرعت داروهاي شيميايي اثر نمي گذارند؛ اما ماندگاري بيشتري دارند و بي خطرتر و مطمئن تر مي باشند. طي اين مقاله و مقاله بعد، شما را با درمان هاي طبيعي در زمينه تسكين گلودرد آشنا مي كنيم.

از دمنوش هاي گياهان دارويي مانند پيچ امين الدوله،بابونه، و نيز سركه سيب و ... براي تسكين گلودرد كمك بگيريد.

نوشيدني سركه سيب
سركه سيب اسيديته بالايي دارد و مي تواند باكتري ها را از بين ببرد و زماني كه با عسل مخلوط شود، حالت ترشي آن را تعديل مي نمايد.

درمان گلودرد در خانه, داروي گلودرد

براي درمان گلو درد، سركه سيب را با عسل و آب مخلوط نماييد و تا زماني كه گرم است بنوشيد

 
مواد لازم:
سركه سيب: يك قاشق غذاخوري
عسل: يك قاشق غذاخوري
آب گرم: يك فنجان

دستورالعمل:
سركه سيب را با عسل و آب مخلوط نماييد و تا زماني كه گرم است بنوشيد. اگر دوست نداريد آن را بنوشيد و از طعمش خوشتان نيامد. 2 قاشق غذاخوري سركه سيب را در نصف فنجان آب گرم مخلوط كنيد و يك بار در روز غرغره نماييد.

جوشانده فلفل هندي
آب گرم و فلفل هندي (قرمز) حالتان را بهتر مي كند. اين هم يكي ديگر از راه هاي طبيعي است. ولي احتمالاً از اين هم زياد خوشتان نيايد. فلفل قرمز و ساير فلفل هاي تند داراي ماده شيميايي به نام كاپسايسين هستند كه مانند آسپرين، موقتاً درد را كاهش مي دهند. در حقيقت اين مواد با سركوب كردن ماده P كه پيام درد را به مغز مي فرستد، باعث كاهش احساس درد مي شوند. در نتيجه گلودرد تا حدودي بهتر مي شود.

 

درمان گلودرد در خانه,داروي گلودرد

نوشيدن آب گرم و فلفل هندي، گلودرد را تا حدودي بهتر ميكند

 

مواد لازم:
پودر فلفل هندي: نصف قاشق چاي خوري
آب جوش: يك فنجان
عسل: يك قاشق چاي خوري

دستورالعمل:
فلفل هندي را به يك فنجان آب در حال جوش بيفزاييد، عسل را به آن اضافه كنيد. و سپس شعله گاز را خاموش نماييد. بگذاريد كمي خنك شود، سپس بنوشيد. اگر به ادويه ها حساسيت داريد، مقدار فلفل را به يك هشتم قاشق چاي خوري كاهش دهيد.

جوشانده پيچ امين الدوله
چرا به گياهان دارويي اقبال زيادي شده است؟ زيرا برخلاف طب نوين كه مرتباً تغيير مي كند و هر زمان درماني متفاوت ارائه مي دهد، درمان با گياهان دارويي از ساليان گذشته وجود داشته و اثربخش و موثر بوده است و اين اثربخشي طي ساليان متمادي تغييري نكرده است.


پيچ امين الدوله يكي از گياهاني است كه براي كاهش علائم سرماخوردگي مانند گلودرد و سرفه كارآمد مي باشد. زيرا اثرات ضد باكتريايي دارد. چرك را از بدن خارج مي كند و سموم را از جريان خون به بيرون هدايت مي نمايد. همچنين به عنوان يك ضد التهاب عمل كرده و تورم گلو را كاهش مي دهد. يك جوشانده لذت بخش از اين گياه اعجاب آور حالتان را كمي بهتر مي كند.

 

درمان گلودرد در خانه,داروي گلودرد

پيچ امين الدوله يكي از گياهاني است كه براي كاهش گلودرد و سرفه كارآمد مي باشد

 
مواد لازم:
گل پيچ امين الدوله و برگ هايش (ترجيحاً تازه): 2 فنجان
آب: يك ليتر

دستورالعمل:
اگر در باغچه تان از اين گياه زيبا داريد دو فنجان از آن را با برگ هايش به نسبت مساوي بچينيد. اگر نه، آن را از عطاري ها تهيه كنيد. سپس گياه را در يك ليتر آب جوشانده و صاف نماييد. اگر تمايل داريد كمي ليمو و عسل به آن بيفزاييد.

جوشانده زنجبيل
زنجبيل طعم تند و تيزي دارد. اما داراي تركيباتي است كه درد را از بين مي برد. زنجبيل باعث شل شدن ماهيچه ها، خروج موكوس از سيستم تنفسي، افزايش جريان خون و اكسيژن رساني به سلول ها، خروج مواد سمي و درنتيجه تسريع فرآيند شفابخشي مي شود. همچنين ضدالتهاب است و با باكتري ها مبارزه مي كند. بوي آن نيز باعث باز شدن سينوس ها مي شود.

درمان گلودرد در خانه,داروي گلودرد زنجبيل داراي تركيباتي است كه درد را از بين مي برد و براي گلو درد مفيد است

  
مواد لازم:
ريشه زنجبيل: 2 اينچ، معادل دو بند انگشت يعني حدود 5 سانتي متر
آب:2 -3 فنجان
عسل: بر حسب نياز

دستورالعمل:
ريشه هاي زنجبيل را بشوييد. سپس پوست آن را با چاقوي تيزي ببريد. سپس آن را خرد كرده و با گوشت كوب له كنيد، يا آن را رنده نماييد. بگذاريد آب به جوش آيد. سپس زنجبيل له شده را به آن بيفزاييد و بگذاريد براي مدت 3-5 دقيقه بجوشد. آن را صاف كنيد و در حالي كه گرم است به همراه كمي عسل ميل نماييد.

دمنوش بابونه
دمنوش بابونه به عنوان درمان طبيعي براي گلودرد شناخته شده است. زيرا يك سركوب كننده طبيعي درد مي باشد. مواد موجود در آن باكتري ها را مي كشند و اثرات ضد اسپاسم دارد. همچنين به ماهيچه ها در زمينه ريلكس شدن كمك مي كند. درنتيجه باعث آرامش در شما مي شود. 

درمان گلودرد در خانه, داروي گلودرد

دمنوش بابونه به عنوان درمان طبيعي براي گلودرد شناخته شده است

 

 مواد لازم:
دمنوش بابونه: يك بسته
آب جوش: يك فنجان

دستورالعمل:
وقتي كه آب به جوش آمد، آن را در يك ليوان درپوش دار بريزيد و دمنوش بابونه را در آن قرار دهيد. درپوش آن را قرار دهيد و بگذاريد براي مدت 10 دقيقه در فضاي اتاق قرار بگيرد. كمي عسل و ليموترش تازه به آن بيفزاييد سپس آن را بنوشيد.

 

گردآوري:بخش سلامت بيتوته

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد