فوت و فن هاي مديريت كانال تلگرام

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

فوت و فن هاي مديريت كانال تلگرام

۴۵ بازديد

فوت و فن هاي مديريت كانال تلگرام



مديريت كانالهاي تلگرام, آدرس كانال هاي تلگرامي

سعي كنيد با محتواي به جا و مناسب افراد را جذب و پيگير مطالب كنيد

 

كانال هاي تلگرام به خوبي جايگاه خودشان را كسب كرده اند، هر كسي به آساني مي تواند براي خودش يك كانال تلگرام داشته باشد و با كنترل و مديريت آن با ساير افراد به صورت يك طرفه ارتباط بر قرار كند.

 

هر كسي به آساني مي تواند براي خودش يك كانال تلگرام داشته باشد و با كنترل و مديريت آن با ساير افراد به صورت يك طرفه ارتباط بر قرار كند. از همين رو اين روز ها در هر فروشگاه و هر كسب و كاري مي توان ديد كه آدرس كانال هاي تلگرامي به ثبت رسيده و سعي افراد موظف و يا صاحبان مشاغل بر برقراري ارتباط غير قابل چشم پوشي است.

 

برقراري ارتباط موثر با مشتري ها يكي از بزرگترين و مهمترين مواردي است كه ميتواند به هر صاحب شغلي چه در كسب و كارهاي كوچك و چه در كسب و كارهاي بزرگ براي دستيابي به فروش و بازار بيشتر كمك شاياني كند، در دنياي رقابت و شلوغ كنوني شما بايد طوري با مشتري ارتباط برقرار كنيد كه همان برخورد اولتان و در لحظات ابتدايي جايگاه مورد نظر در ذهن فرد يا مشتري ثبت كند.

 

از ارتباط اول كه بگذريم در اين مطلب با شما هستيم با امكاني كه به شما توانايي ارتباط موثر و بر خط را با مشتريانتان مي دهد، آن هم به صورت رايگان!

 

كانال هاي تلگرام به خوبي جايگاه خودشان را كسب كرده اند، هر كسي به آساني مي تواند براي خودش يك كانال تلگرام داشته باشد و با كنترل و مديريت آن با ساير افراد به صورت يك طرفه ارتباط بر قرار كند. از همين رو اين روز ها در هر فروشگاه و هر كسب و كاري مي توان ديد كه آدرس كانال هاي تلگرامي به ثبت رسيده و سعي افراد موظف و يا صاحبان مشاغل بر برقراري ارتباط غير قابل چشم پوشي است.

 

در ادامه به ذكر نكات و مواردي خواهيم پرداخت كه به شما در اداره يك كانال تلگرام موفق كمك خواهد كرد!

 

انتخاب نام مناسب براي كانال
تيتر گوياست و نيازي به تاكيد بر اين مطلب نيست، اينكه نام كانال شما با بيزينس مورد نظرتان همسو باشد كاملا منطقي است اما پيشنهاد ميكنيم اگر اكانتي در ساير شبكه هاي اجتماعي مخصوصا اينستاگرام داريد سعي كنيد نام كانال تلگرام و نام كاربري يا صفحه اينستاگرامتان يكي باشد!

 

راه هاي معرفي كانال
راه هاي مختلفي براي معرفي كانال وجود دارد، اگر وبسايت داريد حتما لينكي به صورت لايت باكس و در حين ورود به صفحه اول وبسايت از كانال قرار دهيد و كانال تلگرامتان را به افراد و بازديدكنندگان معرفي كنيد (با يك لينك فعال و مستقيم به آدرس كانال)! اگر فقط صفحه اينستاگرام داريد حتما سعي كنيد آدرس كانال را در قسمت ببوگرافي قرار دهيد و حتما توجه كنيد براي گذاشتن لينك كانال در بيوگرافي بايد از مخفف Tlgrm.me به جاي telegram.me استفاده كنيد!


از ديگر راه هايي كه مي توانيد جذب مخاطب كنيد اينكه در كارت ويزيت و يا كاتالوگ ها در كنار آدرس وبسايت سعي كنيد آدرس تلگرام را درج كنيد، پيشنهاد مي كنم از QR Code يا همان باركد هاي مربعي استفاده كنيد، البته در ابعاد قابل مشاهده توسط دوربين ها!
از فرصت حضور در نمايشگاه هاي مرتبط و جلسات و همايش هاي گروهي به هيچ عنوان غافل نشويد ارائه تخفيف هاي تلگرامي هم مي تواند وسيله و ابزار موثري در جذب محاطب باشد.

 

ارائه محتواي مناسب در كانال
محتوا بخش اصلي و مهمي است كه مي تواند به آساني در نگهداري و حتي افزايش فالوئر به شما كمك شاياني كند، متاسفانه بايد بگوييم ذائقه كنوني فارسي زبان ها در شبكه هاي اجتماعي وضعيت مناسبي ندارد، هر چقدر شما محتوايي سطحي تر و يا شايد با مزه تر داشته باشيد كاربران بيشتر خوششان مي آيد!

 

هر چيز جايي و هر نكته مكاني دارد!
سعي كنيد كانال شما بر حسب موضوعي كه به آن مي پردازيد پاسخگو باشد، تمامي مشتري ها يا مخاطبان بدانند كه زمينه كاري و محتوايي شما چيست و برايشان قابل درك باشد، براي مثال اگر كانالي براي معرفي محصولات مربوط به مصالح ساختماني داريد دليلي ندارد كه براي جذب مخاطب و فالوئر بيشتر از ارسال جك هم دريغ نكنيد! سعي كنيد مطالب در زمينه مرتبط با موضوع مورد نظر شما باشد.

 

انگيزه ايجاد كنيد
راه هاي ايجاد انگيزه بستگي شديد به بيزينس و اهداف شما دارد، اگر فروشنده هستيد، ارائه تخفيف يا اشانتوين، اگر خدمتي را ارائه مي دهيد، ارائه محدوديت زماني براي دريافت تخفيف و … اما راه هاي ساده تري هم هست، ارسال مطالبي با انرژي مثبت به صورت روزانه، مثلا هر روز را با يك جمله پر انرژي و مثبت آغاز كنيد، يا ابتداي هر هفته با ارسال يك پيام مثبت براي مخاطبانتان آرزوي هفته اي خوب داشته باشيد! سعي كنيد خود را مقيد كنيد و مثلا جملات هر هفته را راس ساعتي خاص و در روزي خاص ارسال كنيد.

 

استفاده از هشتگ ها

هشتگ ها عناصر خوبي هستند كه مي توانند در دسترسي آسانتر به مطالب توسط كاربران و مخاطبان موثر باشند.

 

امضاي مطالب

سعي كنيد حتما در انتهاي هر پيام آدرس تلگرام را ذكر كنيد ، اين نكته هم يك شمايل خاص به ارسال هاي شما مي دهد و هم مي تواند در صورت فوروارد مطالب شما توسط مخاطبان كاربران جديد را به كانال شما راهنمايي كند!

 

از ارسال زياد بپرهيزيد!
ادمين هاي كانال ها خيلي اوقات پر انرژي هستند و محتوا هاي مناسب و خوبي را طي يك بازه كوتاه ارسال مي كنند، توجه كنيد كاربران مثل شما مدام و در لحظه كانال شما را چك نمي كنند، وقتي هم در اعلان ها مي بينند كه پيام جديدي در كانال شما دارند، شايد در شرايط مساعد دو مورد انتهايي را مطالعه كنند. پس سعي كنيد ارسال ها را در طول روز كم كرده و تنها بر ارائه محتواي مناسب بپردازيد!

 

از DESCRIPTION يا توضيحات غافل نشويد
اين قسمت تنها جايي است كه مي توانيد آدرس وبسايت، شماره تماس و … را به صورت هميشگي در دسترس كاربران قرار دهيد، سعي كنيد ساده ترين راه هاي ارتباطي و توضيحاتي كه به شرايط بيزينس شما ارتباط دارد را خيلي مختصر بنويسيد، درج شماره تماس، ارتباط تلگرامي و وبسايت فراموش نشود!

 

اضافه كردن اولين افراد!
در ابتداي مسير و ايجاد كانال شما مي توانيد تا ۲۰۰ نفر را خودتان به ليست مخاطبان اضافه كنيد، توجه كنيد تنها افرادي را كه حدس مي زنيد محتواي شما به آنها ربطي دارد را اضافه كنيد، آن هم فقط يك بار! مطمئن باشيد با اضافه كردن دو يا چند بار افراد نمي توانيد آن ها را وادار به ماندن در كانال و يا Leave ندادن كنيد!

 

فالوئر كيلويي نخريد!
خريدن فالوئر هاي كيلويي خيلي مرسوم است اما توجه كنيد كه تنها پولتان را دور ريخته ايد، اعداد نمايش داده شده در بالايي صفحه تنها نظر ادمين ها را جلب مي كند، ادمين ها هم افرادي نيستند كه براي شما مخاظب بيشتري جذب كنند، توجه كنيد كه جلب مخاطب اصلي بايد از طريق كاربران و معرفي و فورارد مطالب صورت بگيرد! باز هم بايد تاكيد كنم كه سعي كنيد مطالب با محتواي مناسب و به جا نظر افراد را جلب كنيد!

 

لطفا زياد ويدئو ارسال نكنيد
تمامي افرادي كه از تلگرام استفاده مي كنند با موبايل به چك كردن كانال ها مي پردازند و از اينترنت همراه استفاده مي كنند، ارائه محتواي با حجم سنگين اكثر مواقع بي فايده است و ارسال هاي متني شما بازخورد خيلي بيشتري دارد!

 

مطالب ديگر كانال ها را كپي نكنيد
ارسال مطالب كانال هاي ديگر مخاطبان شما را به مرور مطالب آن كانال ها سوق مي دهد و كانال شما را يك كپي كار با مطالب تكراري نمايش مي دهد. سعي كنيد اين مورد را به حداقل برسانيد و خودتان تا حد امكان توليد كننده محتوا باشيد!

 

نكته نهايي و آخر
تلاش كنيد، تلاش كنيد، تلاش كنيد و به صورت مداوم حتي با تعداد كمي فالوئر پيگير باشد! مطمئن باشيد تداوم كار و ارائه محتواي با مضمون مناسب و ارزشمند هم براي جذب مخاطب نياز به وقت گذاشتن دارد.
منبع:

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد