راه پيدا كردن گوشي گم‌شده

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

راه پيدا كردن گوشي گم‌شده

راه پيدا كردن گوشي گم‌شده

 

راه پيدا كردن گوشي گم‌شده

اگر شما آيفون، آي‌پد يا آيپادتاچ خود را گم كرديد يا فكر مي‌كنيد ممكن است دزديده شود، اقداماتي وجود دارد كه مي‌تواند به شما كمك كند گوشي خود را پيدا كرده و از داده‌هايتان محافظت كنيد.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايسنا، شركت اپل خدمتي را ارائه مي‌كند كه بدين‌ترتيب شما مي‌توانيد از قابليت «Find My iPhone» براي پيدا كردن دستگاه خود استفاده كنيد و اقدامات ديگري نيز انجام دهيد كه مي‌تواند به شما كمك كند آن را بازيابيد و اطلاعات خود را در امنيت نگه داريد.

اگر قابليت Find My iPhone را فعال كرده‌ايد

 

 آيفون

 

براي فعال كردن اين قابليت، وارد گزينه iCloud.com/find روي مك‌بوك يا كامپيوتر شخصي خود شده يا از Find My iPhone بر روي آيفون، آي‌پد يا آيپادتاچ ديگري استفاده كنيد. بخش Find My iPhone را باز كرده و دستگاهي را انتخاب كنيد كه مي‌خواهيد مكان آن را روي نقشه نشان دهد. بدين‌ترتيب اگر دستگاه شما در آن اطراف باشد، صدايي ايجاد كرده و مي‌تواند به شما كمك مي‌كند آن را پيدا كنيد.

در صورتي كه گوشي را جايي گم كرده‌ايد، مي توانيد از حالت گمشده استفاده كنيد. با استفاده از اين حالت، شما مي‌توانيد از راه دور و با استفاده يك كد چهار رقمي، دستگاه خود را قفل كنيد و پس از آن پيامي حاوي شماره همراه شما بر روي گوشي قفل‌شده ظاهر مي‌شود و اين امكان را در اختيار فردي كه دستگاه شما را پيدا كرده قرار مي‌دهد تا بتواند دستگاهتان را به شما بازگرداند.

البته در صورتي كه گوشي شما مفقود نشده و دزديده شده باشد، همين برنامه موقعيت دقيق جغرافيايي و آدرس مكاني دستگاه را در اختيار شما قرار مي‌دهد و شما مي‌توانيد با مراجعه به دستگاه‌هاي قانوني محلي، دستگاه خود را بيابيد.

 

 آيفون

 

همچنين براي اينكه از دسترسي هر فرد ديگري به اطلاعات دستگاه گمشده‌تان جلوگيري كنيد، مي‌توانيد اطلاعات آن را  از راه دور پاك كنيد. البته وقتي كه اطلاعات دستگاه خود را پاك مي‌كنيد، تمامي اطلاعات شما (شامل اعتبارهاي مختص اپل) از دستگاه حذف خواهد شد و شما ديگر قادر نخواهيد بود كه با استفاده از Find My iPhone آن را بيابيد. پس از اينكه دستگاه را پاك كرديد، نمي‌توانيد آن را رديابي كنيد. اگر پس از پاك كردن، دستگاه را از حساب خود جدا كنيد قفل آن خاموش مي‌شود و اين موضوع به شخص ديگري اجازه مي‌دهد كه دستگاه شما را فعال و از آن استفاده كند.

اگر دستگاه iOS  شما خاموش بود، همچنان مي‌توانيد آن را در حالت گمشده قرار دهيد، آن را قفل كنيد يا از راه دور اطلاعات آن را پاك كنيد. بدين ترتيب با روشن شدن دستگاه، اين اقدامات صورت مي‌گيرند.   همچنين مي‌توانيد با وارد كردن كد عبور، حالت گمشده در دستگاه خود را خاموش كنيد و يا از طريق iCloud.com يا اپليكيشن Find My iPhone اين كار را انجام دهيد.

 

اگر Find My iPhone را فعال نكرده‌ايد

 

 آيفون

 

اگر شما پيش از اينكه گوشي‌تان گم يا دزديده شده باشد، Find My iPhone را روشن نكرده باشيد، نمي‌توانيد از اين قابليت استفاده كنيد تا مكان دستگاه شما را نشان دهد. با اين وجود مي‌توانيد اقداماتي را انجام دهيد تا از اطلاعات خود محافظت كنيد.

بهترين راه، تغيير كلمه عبور Apple ID است. با عوض كردن كلمه عبور Apple ID مي‌توانيد از دسترسي افراد به اطلاعات iCloud يا استفاده از ساير خدمات (مانند iMessage يا iTunes) از طريق دستگاه گمشده‌تان جلوگيري كنيد. شما همچنين مي‌توانيد كلمه‌هاي عبور حساب‌هاي اينترنتي روي دستگاهتان شامل ايميل و شبكه‌هاي اجتماعي از جمله فيس‌بوك و توييتر خود را تغيير دهيد.

شما همچنين مي‌توانيد مفقود شدن يا به سرقت رفتن دستگاه خود را به دستگاه‌هاي قانوني اطلاع داده و شماره سريال دستگاه خود را در اختيار آنها قرار دهيد. راه ديگر اين است كه گزارش دستگاه مفقودي را به اپراتور خود دهيد و اپراتور مي ‌تواند سيم‌كار شما را غيرفعال كرده و با اين راه از سوءاستفاده‌هايي مانند تماس تلفني، پيام متني و ساير استفاده‌هاي اطلاعاتي جلوگيري كند.

قابليتFind My iPhone  تنها راهي است كه شركت اپل ارائه داده و مي‌توان با استفاده از آن، دستگاه گمشده و يا دزديده شده خود را رديابي كنيد، بنابراين اگر اين قابليت پيش از گم شدن روش دستگاه شما فعال نشده باشد، اپل خدمت ديگري را نمي‌تواند در جهت رديابي گوشي به شما ارائه دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد