سفر گردشگري اگر ارديبهشت ماه قصد سفر داريد بخوانيد!

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

سفر گردشگري اگر ارديبهشت ماه قصد سفر داريد بخوانيد!

اگر ارديبهشت ماه قصد سفر داريد بخوانيد!



اگر پس از رسيدن به شهر تنكابن در غرب استان مازندران،مسير جاده دوهزار را دنبال كنيد تا به دوراهي اي به نام دوراهي امامزاده قاسم برسيد،در سمت چپ جاده مسيري به سمت دره مي رود كه انتهاي آن به روستاي عسل محله خواهد رسيد.پس از آن بايد حدود يك تا يك و نيم ساعت كوهپيمايي كرده تا بعد از عبور از تپه ها و چشمه هاي بين راه به دشت زيبايي به نام درياسر برسيد. 

تصاوير دشت درياسر, تنكابن

دشت درياسر تنكابن يكي از زيباترين مناطق شمال ايران است

 

دشت درياسر تنكابن يكي از زيباترين مناطق شمال ايران است كه در قسمت جنوبي شهر تنكابن و در منطقه دوهزار قرار دارد و بين 4 كوه محصور شده و الموت، بلندترين كوهي است كه اين دشت را احاطه كرده است. دشت درياسر مرزي است كه پوشش سبز و جنگلي شمال ايران را به پوشش برفي و يخچالي كوه الموت متصل مي كند. وجود كوههاي زيباي هرتنگ لات خان بن، ساره كل و كل تلا، كوههاي پوشيده از گياهان، چشمه ها و رودهاي پر آب دريا

تصاوير دشت درياسر, تنكابن

«دشت درياسر» در قسمت جنوبي شهر تنكابن و در منطقه دوهزار قرار دارد

 
سطح  دشت درياسر در فصل بهار و مخصوصا ارديبهشت ماه پر از گلهاي زرد رنگي مي شود كه در ميان چمن هاي سبز رخ مي نمايانند و چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كنند. 


از جذابترين ويژگي هاي اين دشت زيبا مي توان به ده ها چشمه ي كف آن اشاره داشت كه آب را از ميان سبزه ها به بيرون مي جوشانند بطوريكه در فصل بهار با داشتن آب فراوان به سختي مكان خشكي را مي توان در دشت پيدا كرد. جالب آنجاست كه رودخانه پر آبي نيز از وسط دشت درياسر جاريست كه از ارتفاعات سيالان سرچشمه مي گيرد و بر زيبايي دشت بطور خيره كننده اي مي افزايد.  

تصاوير دشت درياسر, تنكابن

 از جذابترين ويژگي هاي «دشت درياسر» مي توان به ده ها چشمه ي كف آن اشاره كرد

 

 به دليل موقعيت استراتژيكي اين منطقه در فصول مختلف مناظر كم نظيري را مي توان در آن شاهد بود. در فصل بهار چشمه هاي جوشان كه از كف دشت جاري مي شوند، از يك سو چمن هاي سبز رنگ كه سرتاسر دشت را مي پوشانند، گلهاي زرد رنگ كه اندازه شان در حدود 20-30 سانتي متر است، كوههاي پوشيده شده از جنگلهاي انبوه و از سوي ديگر قله سيالان با يخچالهاي بزرگ در مقالبل را مي توان در يك نگاه ديد كه هرگز با توصيف و عكس زيبايي آن قابل بيان نمي باشد.

دشت درياسر تنكابن،تصاوير دشت درياسر تنكابن

 در فصل پاييز  كي از بديع ترين صحنه ها در دشت درياسر شكل مي گيرد


همه ساله در اواسط ارديبهشت ماه و همزمان با روييدن ميليون ها گل زرد رنگ زيبا همايش هاي كوهپيمايي زيادي با حضور گروه هاي كوهنوردي از سراسر ايران در اين منطقه برگزار مي شود. از اين رو اين منطقه بي نظير را ٜبهشت ارديبهشت ايران ٝ مي نامند.

دشت درياسر تنكابن،تصاوير دشت درياسر تنكابن

 سطح  دشت درياسر در فصل بهار و مخصوصا ارديبهشت ماه پر از گلهاي زرد رنگي مي شود

 
در فصل پاييز نيز يكي از بديع ترين صحنه ها در دشت درياسر شكل مي گيرد؛ ميليون ها برگ كه از درختان خود جدا مي شوند در فضا معلق شده و به زمين ميريزند و زمين را با رنگهاي گوناگون خود فرش مي كنند. يكي ديگر از صحنه هاي عجيبي كه مي توان در اين دشت و در شب مشاهده كرد شهاب سنگها هستند كه نور بسيار زيادي دارند. در صورت مساعد بودن هوا و بي ابر بودن آسمان براحتي مي توانيد آنها را مشاهده كنيد.

 
پس اگر امسال ارديبهشت ماه قصد سفر داريد،اين منطقه زيبا را در برنامه  خود بگنجانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد