هشدار -سياست هاي حفظ حريم خصوصي از ديدگاه FTC

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

هشدار -سياست هاي حفظ حريم خصوصي از ديدگاه FTC

سياست هاي حفظ حريم خصوصي از ديدگاه FTC
سياست هاي حفظ حريم خصوصي از ديدگاه
FTC

عصر فناوري اطلاعات با تمام مزايايي كه براي افراد داشته است؛ آسيب هايي را نيز بر آنان وارد كرده است. از جمله آسيب هاي وارد شده؛ نقض حريم خصوصي، دسترسي به اطلاعات شخصي افراد و سوءاستفاده هاي مالي و هويتي از اين اطلاعات است.

ايران هشدار-عصر فناوري اطلاعات با تمام مزايايي كه براي افراد داشته است؛ آسيب هايي را نيز بر آنان وارد كرده است. از جمله آسيب هاي وارد شده؛ نقض حريم خصوصي، دسترسي به اطلاعات شخصي افراد و سوءاستفاده هاي مالي و هويتي از اين اطلاعات است. با مشاهده گزارشات متعدد در مورد سرقت هاي هويت صورت گرفته مي بينيم كه صاحبان مشاغل به ويژه آن هايي كه مبادلات كاري شان را به صورت آنلاين انجام مي دهند، جزء گروه هاي اصلي در خطر هستند. در اين مقاله هشدار هايي كه FTC (كميسيون تجارت فدرال) به صاحبان مشاغل در مورد سرقت هويت داده است مي پردازيم.
بر طبق اعلام رسمي FTC سارقان هويت از روش هاي متنوعي براي دست يابي به اطلاعات شخصي شما استفاده مي كنند، براي مثال:
1. به دست آوردن اطلاعات از محل كار يا مؤسساتي كه افراد مشغول فعاليت در آن هستند به وسيله :
• سرقت اسناد از كارمندان آن ها؛
• رشوه دادن به كارمنداني كه دسترسي به اسناد و پرونده ها دارند؛
• هك كردن كامپيوتر هاي سازمان.
2.جستجو در سطل هاي زباله محل كار ، آن ها در اين سطل ها به دنبال كاغذ هاي حاوي اطلاعات هستند كه كارمندان دور انداخته اند.
3.با تظاهر كردن به عنوان مأموران قانوني كه حق قانوني در بررسي اين اطلاعات دارند از كارمنداني كه دسترسي به اطلاعات مهم دارند سوء استفاده كرده و آن ها را فريب مي دهند.
4.سرقت شماره كارت اعتباري هنگامي كه كارت شما در داخل دستگاه هاي پردازش مالي در حال پردازش است، اين عمل اسكيمينگ ناميده مي شود.
5.به سرقت بردن كيف پول و كيف حاوي كارت هاي شناسايي و كارت هاي بانكي.
6.به سرقت بردن ايميل افراد كه حاوي نامه هاي ارسالي كارت اعتباري و بانكي، پيشنهادات اعتباري تائيد شده، چك هاي جديد يا اطلاعات مالياتي است.
7.تغيير در آدرس ايميل افراد و منحرف كردن ايميل ها به سمت مكان ديگر.
8.سرقت اطلاعات شخصي از منزل افراد.
9.سرقت اطلاعات از خود فرد با تظاهر به عنوان مأموران ادارات دولتي و نهاد هاي قانوني.
در بخش دوم اطلاعيه FTC به سوءاستفاده هايي كه سارقان مي توانند از اطلاعات افراد داشته باشند، اشاره شده است كه به صورت زير مي باشد:
• آن ها از شماره حساب كارت اعتباري افراد براي خريد اقلام برزرگي همانند كامپيوتر كه به آساني مي توانند آن را به فروش برسانند استفاده مي كنند.
• از نام افراد و تاريخ تولد و ديگر اطلاعات شخصي افراد استفاده مي كنند و حساب كارت اعتباري جديدي را باز مي كنند. آن ها با اين شماره حساب اقدام به خريد مي كنند و زماني كه صورت حساب را پرداخت نكنند، گزارش تخلف در گزارش اعتبار شما ثبت خواهد شد.
• آن ها اقدام به تغيير آدرس ايميل فرد در حساب كارت اعتباري اش خواهند كرد و شارژ حساب فرد را خالي مي كنند، صورت حساب ها به آدرس جديد ارسال خواهد شد و به همين خاطر فرد خيلي دير متوجه اين سرقت خواهد شد.
• به نام فرد وام دريافت مي كنند.
• خدمات بي سيم و تلفني به نام فرد ايجاد مي كنند.
• چك ها و كارت هاي اعتباري را جعل مي كنند و حساب فرد را خالي مي كنند.
• حساب بانكي به اسم فرد باز مي كنند و چك هاي بي اعتبار با آن شماره حساب صادر مي كنند.
• براي فرار از پرداخت بدهي هايي كه به بار آورده اند و با براي اجتناب از اخراج شدن با استفاده از نام افراد اعلام ورشكستگي مي كنند.
• هنگام باز داشت شدن توسط پليس از نام فردي كه اطلاعات او را به سرقت برده اند استفاده مي كنند، اگر آزاد شوند و براي روز دادگاه حاضر نشوند حكم بازداشت به نام فرد صادر خواهد شد.
از نشانه هايي كه افراد طبق اعلام اين كميته مي توانند متوجه شوند كه قرباني سرقت هويت هستند:
1.عدم دريافت صورت حساب هاي مالي كه نشانه تغيير آدرس توسط سارقان مي باشد.
2.دريافت كارت هاي اعتباري كه فرد درخواست آن را نداده است.
3.محروميت از اعتبار بدون هيچ دليلي.
4.دريافت تماس مبني بر پرداخت بدهي هايتان از شركت هايي كه شما هرگز كالا يا خدماتي را از آن ها خريداري نكرده ايد.
اقداماتي كه به توصيه FTC مي توان براي مديريت اطلاعات و كاهش خطر سرقت هويت انجام داد:
1.براي كارت اعتباري، حساب هاي تلفني و بانكي تان از رمز عبور قوي استفاده كنيد. در اين رمز از اطلاعاتي كه به آساني قابل دست يابي هستند همانند نام مادرتان، تاريخ تولد، چهار رقم آخر شماره ملي، شماره تلفن يا يكسري اعداد متوالي استفاده نكنيد.
2.در منزلتان نيز از اطلاعات شخصي تان حفاظت كنيد؛ به ويژه اگر هم خانه داريد يا فردي را براي كمك در امور منزل استخدام كرده ايد و يا اگر داخل منزلتان كار خدماتي انجام مي دهيد.
3.هنگام ورود به يك شغل در مورد روش هاي حفاظت از اطلاعات در محيط كارتان سؤال بپرسيد و مطلع شويد كه چه كساني دسترسي به اطلاعات شما دارند و آيا پرونده شما در يك مكان امن نگهداري مي شود و اينكه اين پرونده ها در اختيار چه كساني قرار مي گيرند.
4.هرگز اطلاعات شخصي تان را از طريق تلفن، ايميل يا از طريق اينترنت اعلام نكنيد؛ مگر اينكه شما شروع كننده مكالمه باشيد و يا مطمئن باشيد فردي كه مشغول مكالمه با آن هستيد، همان فردي است كه او را مي شناسيد.
5.سارقان هويت دروغگويان ماهري هستند و مي توانند خودشان را به عنوان نمايندگان بانك ها تأمين كنندگان خدمات اينترنت يا حتي نمايندگان سازمان هاي دولتي جا بزنند و شما را متقاعد كنند كه اطلاعات شناسايي تان را براي آن ها آشكار كنيد. قبل از افشاي هرگونه اطلاعات شخصي، مطمئن شويد كه با نماينده قانوني در حال معامله هستيد و تائيديه هويت آن فرد را از آن سازمان قانوني بگيريد.
6.ايميل ها و سطل هاي زباله خود را از سارقان محافظت كنيد و ايميل هاي مهم را در جاي امن نگه داري كنيد و آن ها را از جعبه ايميلتان پاك كنيد.
7.قبل از افشاي هرگونه اطلاعات شناسايي، بپرسيد كه چگونه مورد استفاده قرار مي گيرد و امنيت آن حفظ مي شود و اينكه آيا اين اطلاعات با ديگران به اشتراك گذاشته مي شود يا خير.
8.كارت شناسايي خود را در جاي امن استفاده كنيد و شماره آن را فقط در مواقع خيلي ضروري در اختيار قرار دهيد.
9.كيف پول و يا كيف كارتتان را در مكاني امن در محل كارتان نگه داري كنيد، تعداد كارت هاي شناسايي كه با خودتان حمل مي كنيد را محدود كنيد.
در بخش ديگر اين اطلاعيه به روش هاي محافظت از كامپيوتر هاي شخصي اشاره شده است كه به صورت زير مي باشد:
كامپيوتر شما مي تواند معدن طلايي از اطلاعات شخصي براي سارقان هويت باشد، با رعايت نكات زير از كامپيوتر تان و اطلاعات شخصي ذخيره شده در آن محافظت كنيد.
• به طور منظم نرم افزار هاي ضد ويروستان را به روز رساني كنيد. ويروس هاي كامپيوتري مي توانند حاوي تأثيرات مخربي باشند از جمله اينكه با معرفي كد برنامه اي منجر شوند فايل ها و ديگر اطلاعات ذخيره شده در كامپيوتر شما به صورت خود به خود براي مكان هاي نامعلوم ارسال شوند. به دنبال اين باشيد كه از وب سايت سيستم عامل خود، برنامه هاي محافظتي امن را دانلود كنيد.
• فايل ها را از سايت هايي كه با آن نا آشنا هستيد و با كليك بر روي لينك ها از افرادي كه آن ها را نمي شناسيد، دانلود نكنيد. باز كردن يك فايل مي تواند سيستم شما را در معرض ويروس هاي كامپيوتري يا برنامه اي كه مي تواند مودم شما را هك كند، قرار دهد.
• از فايروال استفاده كنيد به ويژه اگر به صورت دائم آنلاين هستيد و از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنيد. فايروال به شما اين امكان را مي دهد كه دسترسي نا خواسته به كامپيوترتان را محدود كنيد. بدون فايروال هكر ها مي توانند به كامپيوتر شما مسلط شوند و دسترسي به اطلاعات حساس شما پيدا كنند.
• از جستجو گر هاي امن براي تأمين امنيت مبادلات آنلاينتان استفاده كنيد.
• زماني كه اطلاعات را ارسال مي كنيد به دنبال نماد قفل در نوار آدرس باشيد؛ اين نشانه اي از اين است كه اطلاعات شما در طول انتقال محافظت مي شود.
• اطلاعات مالي را بر روي لب تابتان ذخيره نكنيد، مگر اينكه خيلي ضروري باشد؛ اگر اين كار را انجام مي دهيد از يك رمز عبور قوي استفاده كنيد. يك رمز عبور قوي تركيبي از حروف كوچك و بزرگ، شماره ها و نماد هاست؛ با انجام اين كار زماني كه لب تاب شما به سرقت برود، دسترسي به اطلاعات شما سخت خواهد بود.
• از ويژگي اتصال خودكار (log in)كه كد كاربري و رمز عبور شما را ذخيره مي كند، استفاده نكنيد و هميشه زماني كه كارتان تمام شد اتصالتان را قطع كنيد.
• قبل از دور انداختن كامپيوترتان، هرگونه اطلاعات شخصي را كه در آن ذخيره كرده ايد را پاك كنيد؛ از برنامه كاربردي(wipe) كه درايور هاي ورودي را رونويسي كرده و فايل ها را غير قابل بازيابي مي كند استفاده كنيد.
• سياست هاي حريم شخصي وب سايت ها را مطالعه كنيد. آن ها بايد به سؤالات در مورد امكان دسترسي، دقت و صحت، امنيت و كنترل اطلاعات شخصي كه سايت جمع آوري كرده است، پاسخ دهند؛ همچنين در مورد اينكه چطور اطلاعات حساس مورد استفاده قرار مي گيرد و اينكه آيا در اختيار اشخاص ثالث قرار مي گيرد يا خير.
توصيه هايي در مورد شماره هاي تأمين اجتماعي يا همان شماره هاي ملي.
احتمالا كار فرمايان و مؤسسات مالي به شماره هاي شناسايي ملي افراد براي گزارش مالياتي و پرداخت حقوق نياز خواهند داشت. برخي از مؤسسات خصوصي نيز كه درخواست خدمات از آن ها مي شود، شماره هاي ملي را براي بررسي اعتبار افراد درخواست خواهند كرد؛ ولي بايد توجه داشته باشيد، شماره شناسايي ملي تان را نبايد به جز موارد ضروري در اختيار كسي قرار دهيد. اگر از شما اين شماره درخواست شد، سؤالات زير را بپرسيد:
1.چه نيازي به ارائه آن وجود دارد؟
2.چگونه از آن استفاده مي شود؟
3.چطور در برابر سرقت از اين اطلاعات محافظت مي شود؟
4.اگر اين شماره را در اختيارشان قرار ندهيد چه اتفاقي خواهد افتاد. زيرا برخي از مؤسسات ممكن است اگر اين شماره را در اختيارشان قرار ندهيد، خدماتي را كه شما نياز داريد برايتان فراهم نكنند.
پاسخ صادقانه و رضايت بخش به سؤالات بالا به شما كمك خواهد كرد در مورد در اختيار گذاشتن شماره ملي تان تصميم بگيريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد