غذاهاي شيك و ارزان براي نهار =آموزش

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

غذاهاي شيك و ارزان براي نهار =آموزش

غذاهاي فوري و شيك و ارزان براي نهار

1394/02/05

 

در روزهاي تعطيل پيش‌رو، فرصت خوبي نصيب شما خواهد شد كه از ناهار خوردن لذت ببريد. يك ناهار ميني‌مال، بايد شيك، خوش‌رنگ،‌ خوشمزه،‌سالم و البته كم‌دردسر باشد. غذايي كه با كمي سليقه مي‌تواند جذاب‌ترين وعده هر روز ما باشد.

 

  يك ناهار ميني‌مال، بايد شيك، خوش‌رنگ،‌ خوشمزه،‌سالم و البته كم‌دردسر باشد.در روزهاي تعطيل پيش‌رو، فرصت خوبي نصيب شما خواهد شد كه از ناهار خوردن لذت ببريد. چيزي كه هست، زندگي شهري و گرفتاري‌هاي روزانه، فرصت دور هم‌نشيني و ناهارهاي مشترك را از ما گرفته است و غالبا اين وعده غذايي، دور از هم و به صورت تنها يا حداكثر با مشاركت همكاران خورده مي‌شود. اما در تعطيلات، ما اين وقت را پيدا مي‌كنيم كه ناهار را با هم صرف كنيم. غذايي كه احتمالا زير نور آفتاب دل‌انگيز بهار سرو مي‌شود و با كمي سليقه مي‌تواند جذاب‌ترين وعده هر روز ما باشد. حداقل به اين دليل كه فرصت كمي براي تجربه‌اش داريم...

ناهار پيشنهادي ما، غذاهايي هستند كه سلامتند و به سرعت پخته مي‌شوند و البته كمتر چاق مي‌كنند؛ غذاهاي كاملي كه براي آماده كردن‌شان فقط كافي است دستورات ما را به دقت مطالعه كنيد.

نكته ديگري كه خوب است آن را قبل از تهيه اين غذاها بدانيد اين است كه قيمت تمام شده هر يك از غذاهايي كه به شما معرفي‌‌ مي‌كنيم، حداقلي و بين 5 تا 6هزار تومان است كه البته به ارزش اين ناهار جذاب مي‌افزايد.

غذاي ارزان,غذاي ارزان براي مهماني,غذاي ارزان,[categoriy]

غذاي ارزان,غذاي ارزان براي مهماني,غذاي ارزان در كيش,غذاي ارزان قيمت,غذاي ارزان در استانبول,غذاي ارزان براي گربه,غذاي ارزان و خوشمزه,غذاي ارزان گربه,انواع ساندويچ,غذاهاي فوري,غذاهاي فوري و خوشمزه,غذاهاي فوري براي شام,غذاهاي فوري و ساده,غذاهاي فوري ايراني,غذاهاي فوري با سيب زميني,غذاهاي فوري با مرغ,غذاهاي فوري خوشمزه,غذاهاي فوري با گوشت چرخ كرده,غذاهاي فوري براي افطار

 

استيك بوقلمون


مواد لازم:
طرز تهيه:

1 - ما براي آنكه شكل درست اين استيك دربيايد آن را با رينگ از داخل يك سينه كامل بيرون كشيديم. شما هم مي‌توانيد با استفاده از ليوان،‌استكان يا رينگ اين كار را انجام بدهيد.

2 - سينه بوقلمون زودتر از چيزي كه فكر مي‌كنيد گريل و آماده خوردن مي‌شود. 2تكه سينه هم‌قد بوقلمون را روي تابه گريل كنيد. براي خوش‌طعم شدن بوقلمون از آب ليمو ترش تازه، كره آب‌شده، پودر سير و ادويه استفاده كنيد. موادي را كه از آن نام برديم در يك كاسه با هم مخلوط كنيد و با قلم‌مو روي استيك (در هنگام گريل شدن) بماليد.

3 - قارچ استفاده شده در اين غذا در واقع سس آن است. ما اين قارچ خردشده را در سير و كره و چيلي در دماي ملايم سرخ كرده‌ايم تا اين قارچ آب‌دار و بسيار خوشمزه باشد. آب اين قارچ خطر خشك شدن سينه بوقلمون را رفع مي‌كند.

4 - بعد از گريل شدن سينه بوقلمون بايد بتوانيد شكل عمودي آن را دربياوريد. بنابراين بين دو سينه پنير فتا، قارچ و البته پنير تازه مي‌گذاريد و با چنگال به جان آن مي‌افتيد. براي حفظ شكل اين برج پروتئيني از سيخ چوبي استفاده كنيد.

5 - سعي كنيد از سبزي تازه هم استفاده كنيد. آب‌دار بودن سبزي همان كاري را مي‌كند كه قارچ بر عهده گرفته بود: جلوگيري از خشك شدن استيك لذيذ بوقلمون.


 

غذاي ارزان,غذاي ارزان براي مهماني,غذاي ارزان,[categoriy]


پاستاي فيوژن

مواد لازم:

روش تهيه:

اين يك پاستاست. يك غذاي غربي كه البته به سبك شرقي آماده شده است. اصولا شما در پخت غذاهايي مثل پاستا محدوديت چنداني نداريد و مواد مي‌‌توانند جانشين همديگر بشوند. ما هميشه در رستوران با اين سوال مواجه مي‌شويم كه مثلا چرا پاستاي پنه ما سبزيجات دارد و پاسخ ما اين است؛ اين يك تركيب ذهني و عملي از آشپزخانه‌هاي مختلف است. اين پاستا هم چنين خاصيتي دارد. پاستايي كه مواد تشكيل‌دهنده طعم شرقي دارند و البته چيدمان آن هم رنگ و لعاب خاور دور را به ذهن مي‌آورد.

نكته كليدي اين پاستا را بايد در اضافه كردن سبزيجات به آن يافت. سبزيجات تازه‌اي كه از آنها نام برديم بايد در زمان بسيار كم با شعله بسيار بالا درون ماهيتابه آماده شود. يعني سبزي را درون تابه با روغن زيتون به مدت كمي تفت دهيد تا براقي و سبزي و تردي خود را حفظ و غذاي شما را رنگين ‌تر و  خوشمزه‌تر كند.


 

غذاي ارزان,غذاي ارزان براي مهماني,غذاي ارزان,[categoriy]


ران مرغ ون‌گـوك

اين يك تابلوي نقاشي نيست. البته ما از شما متشكريم كه نسبت به غذاهاي ما تا اين حد مهربانيد اما حقيقتش اين يك ران مرغ نگون‌بخت مورد كشتار قرار گرفته است كه توسط يك آشپز خوش‌سليقه رنگ‌آميزي شده و طعمي كم‌نظير هم دارد.

مواد لازم:

  • ران مرغ
  • زيتون پرورده
  • آب گوجه‌فرنگي
  • تخم گشنيز، كاري، زردچوبه
  • پودر سير
  •  سويا
  • نمك و فلفل

طرز تهيه:

1 - استخوان بالاي ران را خارج كرده و ران تازه را داخل تابه بيندازيد.

2 - بعد از آنكه ران مرغ مزه كبابي گرفت از روي آتش برداشته شود.

3 - مرغ را آغشته به تركيب ادويه‌جات و آب گوجه‌فرنگي مي‌كنيم.

4 - مخلوط زيتون پرورده و سبزيجات معطر را داخل حفره‌اي مي‌كنيم كه استخوان بالاي ران قبلا از آن خارج شده است.

5 - مخلوط را درون فر گذاشته و روي حرارت 250درجه 10دقيقه تا يك ربع نگهش مي‌داريم. آب گوجه‌فرنگي در اين دما مي‌سوزد و به ران مرغ رنگ فوق‌العاده‌اي مي‌بخشد.

6 - پيازچه، گوجه‌فرنگي تازه و جعفري را خرد مي‌كنيم و روي ران تنوري‌شده عزيزمان مي‌پاشيم. مزه‌اي كه در اين غذا حس خواهيد كرد شما را هيجان زده مي‌كند.

7 - آيا اين يك تابلوي نقاشي نيست؟ قبل از خوردن چرا اما بعدش اصلا نه!



غذاي ارزان,غذاي ارزان براي مهماني,غذاي ارزان,[categoriy]
 


سالاد لبو با سس


مواد لازم:

طرز تهيه:

شايد هرگز انتظار چنين مزه‌اي را از لبو نداشته‌ايد اما اين بشقاب به شما طعم تازه‌اي را اهدا خواهد كرد. تكه‌هاي شيرين لبو كه با ترشي سركه و تندي چيلي و تازگي آب پرتقال مخلوط مي‌شوند، مزه فوق‌العاده‌اي را با دهان شما آشنا خواهند كرد. يادتان باشد هر لقمه‌اي كه از سالاد مي‌گيريد، همه مواد را با هم انتخاب كنيد كه تركيب طعم‌ها برايتان فوق‌العاده جذاب شود.

اين يك سالاد ابتكاري است كه بايد مراقب باشيد به عنوان سالاد خارجي به شما معرفي نكنند. شكر خدا،‌ فصلي كه در آن زندگي مي‌كنيد همه مواد لازم اين سالاد را با قيمت پايين در اختيار شما قرار مي‌دهد. اين سالاد يك استارتر خوب براي ناهاري است كه به قصد قهرماني تهيه مي شود!

نكته
سس اين سالاد احتياج به ادويه ندارد. فقط مواد را با هم مخلوط كنيد و در انتظار تاثيرش روي برگه‌‌ها بمانيد.



غذاي ارزان,غذاي ارزان براي مهماني,غذاي ارزان,[categoriy]


پاستا با سس خردل

اگر از آن دسته افرادي هستيد كه با طعم و بوي خردل حال نمي‌كنيد،‌اين رسپي مي‌تواند غذايي براي مراسم آشتي‌كنان شما و اين ادويه خوش‌رنگ و طعم و پرخاصيت باشد. به اين شرط كه نوع آن را بشناسيد و به اندازه لازم از آن استفاده كنيد.

مواد لازم:

طرز تهيه:

1 - پاستا را آبكش مي‌كنيم و به صورت آماده در گوشه‌اي نگه مي‌داريم.

2 - سوسيس عزيز و خوشمزه تازه خريداري شده را تكه‌تكه مي‌كنيم و درون روغن مي‌اندازيم و  البته كمي پياز هم به آن اضافه مي‌كنيم. اگر به شكل پيازها دقت كنيد، متوجه تفاوت آن با روش‌هاي معمول خواهيد شد. در روش ما لايه‌هاي بيروني پياز بنفش با دست تكه شده و درون مخلوط روغن و سوسيس پرت شده است. يادتان باشد كه اين پيازداغ نيست...

3 - پخت سوسيس و پياز كه تمام شد يك قاشق خردل تندو يك قاشق خردل شيرين و چند قاشق ماست پرچرب درون ظرف سوسيس ريخته شود. حالا سس پاستاي ما با مزه بالانس شده كاملا آماده است. پاستا را درون تابه بريزيد و مواد را با هم مخلوط كنيد. بدون ترديد از تازگي اين پاستا و طعم خاص آن لذت خواهيد برد.
مجله آشپزي ايده آل

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد