سفر به خنك‌ترين بندر كشور+تصاوير

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

سفر به خنك‌ترين بندر كشور+تصاوير

سفر به خنك‌ترين بندر كشور+تصاوير



خنك‌ترين بندر كشور,بندر چابهار,تصاوير بندر چابهار,بهشت گمشده ايران

چابهار را بهشت گمشده ايران مي خوانند خليجي كه كمتر بين ايرانيان شناخته شده اما زيبايي هاي طبيعي و گردشگري اش آنقدر زياد است كه اين منطقه را جزو بي نظيرترين مناطق گردشگري دنيا محسوب كرده است.

همه ساله با وزيدن گرفتن بادهاي موسمي با نام «مونسون» تعداد زيادي از مسافران و گردشگران كه از پيشروي جبهه هواي گرم تابستاني در كشور به تنگ آمده اند همراه با اين بادها به چابهار سفر مي كنند.
 
بادهاي مونسون كه خاستگاه آن اقيانوس هند است همه ساله در فصل تابستان آب و هواي گرم چابهار را طراوت بخشيده و انگيزه لازم را در گردشگران علاقه مند سفر به خنك ترين بندر جنوب كشورفراهم مي سازد.

وزش بادهاي موسمي يا مونسون، به دليل اختلاف شديد درجه حرارت بين دو حوزه بزرگ اقليمي يعني ارتفاعات هندوكش و اقيانوس هند به وجود مي آيد و موجب توليد بادهاي باران آور تابستاني در بندر چابهار در جنوب شرق ايران مي شود.

 

وزش بادهاي موسمي مونسون در ايام تابستان از اقيانوس هند به ساحل چابهار از گذشته همواره به عنوان يكي از عوامل طبيعي اين منطقه در جذب گردشگر محسوب مي شده است.

اين بادهاي فصلي با شدت و ضعف تا پايان شهريور ادامه دارد و در شرايطي باعث بادهاي شديد و مرطوب و باران هاي سيل آسا مي شود و حتي مي تواند مناطق مركزي كشور را تحت تاثير و نفوذ قرار دهد.  

خنك‌ترين بندر كشور,بندر چابهار,تصاوير بندر چابهار,بهشت گمشده ايران

   وزش اين بادها، باعث مي شود تا در فصل تابستان و گرم ترين ماه هاي سال، هواي چابهار بيش از اندازه گرم نباشد و چابهار را به خنك ترين بندر جنوب كشور در تابستان تبديل كرده است.


وجود ظرفيت هاي خدادادي و بكر شامل جاذبه هاي طبيعي مانند كوه هاي مينياتوري، گل فشان، بندر بكر، ميوه هاي گرمسيري، آبزيان متنوع و برگزاري جشنواره تابستاني با حضور هنرمندان كشوري هر يك در جايگاه خود در جذب جهانگردان و گردشگران سهيم هستند.

چابهار را بهشت گمشده ايران مي خوانند خليجي كه كمتر بين ايرانيان شناخته شده  اما زيبايي هاي طبيعي و گردشگري اش آنقدر زياد است كه اين منطقه را جزو بي نظيرترين مناطق گردشگري دنيا محسوب كرده است.


 تالاب ليپار
تالاب ليپار در نزديكي روستاي رمين و در 15 كيلومتري شرق چابهار در مسير جاده ساحلي چابهار - گواتر قرار گرفته است. ليپار چشم انداز فوق العاده اي دارد به گونه اي كه رويش گونه هاي بلوط و گزنه در آب صحنه فوق العاده زيبايي خلق كرده كه در هيچ جاي ديگر ايران ديده نمي شود.

تالاب ليپار از مناطق زيبا و طبيعي چابهار است كه در آن پرندگاني چون لك لك، طاووس، كبك و مرغ ماهي خوار زندگي مي كنند. همجوار با اين تالاب زيبا منطقه اي با نام دشتار قرار دارد كه بوميان به آن عروس نيز مي گويند، علت اين نامگذاري زيبايي منطقه و وجود درختان سرسبز و خرم است كه مي تواند پذيراي علاقه مندان به طبيعت باشد. (دشتار در زبان بلوچ به دختراني اطلاق مي شود كه هنوز ازدواج نكرده اند.)

در اين منطقه پنبه هايي وحشي به عمل مي آيد كه بوميان از آن تشك و بالش تهيه مي كنند. همچنين اين منطقه، تاريخي طولاني را يدك مي كشد و داراي جاذبه هايي از جمله چاه هاي عميق و گورستان هاي تاريخي است.  

خنك‌ترين بندر كشور,بندر چابهار,تصاوير بندر چابهار,بهشت گمشده ايران

   جنگل حرا
اين جنگل زيبا در ناحيه ساحلي خليج گواتر در نزديكي محلي كه رودخانه باهوكلات به درياي عمان مي ريزد قرار دارد و درختان آن همراه با جزر و مد دريا در طي روز و شب به زير آب رفته و باري ديگر سر از آب بيرون مي آوردند. حرا درختچه اي است كه در مرداب هاي نواحي گرم در كرانه هاي عربستان، مصر و جنوب ايران مي رويد.
 
ساحل صخره اي دريا بزرگ
در كناره هاي درياي عمان و در قسمت جنوبي شهرستان چابهار، صخره هاي بزرگي در اثر پيشروي آب دريا و فرسايش سنگ هاي رسوبي به وجود آمده كه چشم انداز زيبايي را تشكيل داده است. اين بخش از سواحل را به خصوص در هنگام غروب آفتاب مي توان به عنوان يكي از ديدني ترين سواحل جنوبي ايران نام برد زيرا با ديواره هاي صخره اي و مناظر دلنشين مانند آكواريومي طبيعي با انواع ماهي ها و زمين هموار، بينندگان را به شگفتي و تحسين وا مي دارد. در اين ساحل به دليل برخورد موج ها با صخره هاي ساحل مناظر زيبايي به وجود مي آيد كه آن را موج فشان مي نامند.

ارتفاع امواج در اين ساحل به بيش از 2 متر مي رسد و در فصل تابستان و همزمان با وزيدن باد هاي مونسون به عنوان يكي از جاذبه هاي طبعي براي گردشگران و مسافران محسوب مي شود.
 
رودخانه باهوكلات
اين رودخانه يكي از پرآب ترين رودهاي بلوچستان و عامل اصلي حيات در جنوب اين منطقه محسوب مي شود و محلي براي زندگي تمساح ايراني است. تمساح پوزه كوتاه ايراني بازمانده خزندگاني است كه در حدود 265 ميليون سال پيش مي زيسته اند.

در حوزه حيات وحش نيز تمساح پوزه كوتاه برجسته ترين موجود منطقه چابهار است كه به طور طبيعي و آزاد زندگي مي كند. زيستگاه اصلي اين تمساح كه به نام محلي گاندو خوانده مي شود، حدود 380 هزار هكتار مساحت دارد كه بخشي از آن در چابهار و بخش ديگر آن در شهرستان ايرانشهر واقع شده است.

تمساح پوزه كوتاه در بركه هاي راسك، باهوكلات و باتلاق هاي دلگان زندگي مي كند و تنها نوع تمساح ايران است كه ارزش ملي و بين المللي دارد. طول اين جانور تا چهار متر مي رسد و قوي ترين عضو آن دمش است.  

خنك‌ترين بندر كشور,بندر چابهار,تصاوير بندر چابهار,بهشت گمشده ايران

  تپه هاي گل فشان يكي از جاذبه هاي منحصر به فرد در دنيا و همچنين از زيبايي هاي بندر چابهار و كنارك است. در شمال غربي چابهار و در 20 كيلومتري روستاي كهير سه تپه كوچك گل فشان به ارتفاع 10 الي 20  متر وجود دارد كه دوتاي آنها از چندين سال پيش خاموش شده و سومين آنها كه هنوز فعال است، گلي سرد و طوسي رنگ از دهانه آن تراوش مي كند.

اين تپه ها با پرتاب حباب هاي گل و لاي از ژرفاي زمين، چشم هر بيننده اي را خيره مي كند، مردم محلي از اين گل و لاي براي درمان بيماري ها به ويژه بيماري هاي پوستي استفاده مي كنند.

 آلاچيق هاي ساحلي تيس
اگر به دنبال فضايي براي استراحت با معماري امروزي مي گرديد آلاچيق هاي پلاژ كنار ساحل خليج چابهار، در مسير جاده كنارك ـ چابهار مكان مناسبي براي استراحت است.

اين الاچيق ها در 9 كيلومتري چابهار واقع شده اند و به وسيله جاده ساحلي آسفالته به جاده اصلي متصل مي شود. اين مكان تفريحي با چشم انداز مناسب براي گردشگران محسوب مي شود و با غذاخوري و چايخانه آمادة پذيرايي از مسافران است.

منابع:

mehrnews.com

tebyan.net

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد