در س هاي براي داشتن زندگي سالمتر

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

در س هاي براي داشتن زندگي سالمتر

درس هايي براي داشتن زندگي سالم تر

healthy life

داشتن يك زندگي خوب يك هنر است كه مي توان آن را به همراه پارامترهاي مادي و معنوي آموخت .

زندگي يك شوخي است اگر آن را جدي بپنداريد از آن رنج خواهيد كشيد و زندگي برايت مانند يك وزنه سنگيني خواهد شد كه در زير آن خرد خواهي شد در اين صورت است كه زندگي تمام نشاطش را خواهد گرفت .

اكثر انسان ها سال هاي زيادي از عمرشان را صرف تلاش براي كسب موفقيت و به وجود آوردن زندگي بهتر و شرايط آرماني مي كنند . تعداد كمي از افراد علاوه بر اين كه تلاش مي كنند و اين مسير را طي مي كنند تا به اهداف خودشان دست يابند از زندگي شان نيز لذت مي برند . توصيه مي شود براي بهتر درك نمودن جنبه هاي زيستن زندگي را ساده بگيريد .

هرگز نمي شود كه يك شبه زندگي تان را عوض كنيد براي اين كار نياز است كه راهكارهايي را بشناسيد و با كمك آن ها زندگي تان را بهتر و بهتر كنيد . و اين مسئله را در نظر داشته باشيد كه لازمه يك زندگي داشتن سطح استانداردي از جنبه هاي مختلف مي باشد و هدف از زندگي ساده تر پايين آوردن پارامترها و حقير شمردن زندگي نيست بلكه درك بهتر معناي زندگي مي باشد .

اگر ياد بگيريد كه ساده تر زندگي كنيد قادر خواهيد بود كه زمان زيادي را صرف فعاليت هايي كنيد كه به آن ها علاقه منديد و همين طور بيش تر وقت تان را با افرادي مي گذرانيد كه از هم نشيني با آن ها لذت خواهيد برد . با اين كار از بسياري از مسائل و درگيري هاي جسمي و روحي آزاد خواهيد شد . و زندگي تان با مباحثي پر خواهد شد كه براي تان ارزش مند است .

اساسي ترين هدف از ساده كردن زندگي اين است كه بسياري از چيزهايي كه اغلب زندگي ما را فرا گرفته است مانند استرس ، عجله ، انجام دادن كارهايي كه اصلاً مورد علاقه ما نيستند و حتي باعث آزارمان هم مي شوند را حذف كنيم و به جاي آن فرصتي را براي خودمان ايجاد كنيم كه بتوانيم بهتر فكر كنيم و در كارهاي مان خلاقيت داشته باشيم .

به طور قطع نمي توان اين نظم را در زندگي ايجاد كرد چرا كه شما نيز مانند ديگر افراد در اين دنياي پر مشغله مشغول فعاليت هستيد و در واقعيت انسان براي برآورده نمودن برخي از نيازهايش مانند نياز به خوراك ، پوشاك ، مسكن و … مجبور است كه در معرض استرس و گاه كارهاي طاقت فرسا قرار گيرد .

ما در اين مقاله سعي خواهيم كرد راهكارهايي را به شما پيشنهاد دهيم تا آن جايي كه امكان دارد زندگي تان را ساده تر كرده و از آن لذت ببريد .

درس هايي براي داشتن زندگي ساده تر

منظور از زندگي ساده اين است كه عناصر معني دار را به زندگي تان وارد كنيد . قبل از اين كه بخواهيد اين عناصر را به زندگي تان وارد كنيد بايد حتماً جاي خالي آن ها باز كنيد . در اطراف تان بسياري از اقلام و اجناس هستند كه غير ضروري مي باشند و گاهي نه تنها از آن ها استفاده نمي كنيد بلكه هزينه اي هم بابت نگه داري از آن ها صرف مي كنيد با حذف اين موارد مي توانيد زندگي تان را دل پذيرتر كنيد .

منظور از ساده زندگي كردن فقيرانه زندگي كردن نيست . هدف اين است كه در نگاه تان به زندگي تفاوت ايجاد كنيد . شما يك بار فرصت زندگي داريد و زمان و عمرتان بسيار ارزش مند است در نتيجه بايد وقت تان را صرف موارد ارزشمند كنيد .

اگر مرتباً دچار وسوسه مي شويد بايد در مقابل آن ها مقاومت كنيد و هرگز نبايد اجازه دهيد كه تبليغات پر زرق و برق مسير زندگي تان را عوض كند .

اكثر ما در زندگي مان تحت تأثير ديگران قرار مي گيريم . و بعضي از اقلامي كه در خانه مان قرار دارد تنها براي نمايش دادن به ديگران است ما با اين كار مي خواهيم به آن ها نشان دهيم كه زندگي بسيار خوبي داريم و خوشبخت هستيم و متأسفانه از نظر مخاطب نيز همين گونه هستيم .

خوشبختانه بعد از مهاجرت و عوض شدن ديدشان ديگر در خانه هاي شان از اين نوع كريستال هاي پر زرق و برق خبري نيست .

اگر توانايي انجام كاري را داريد به اين معنا نيست كه حتماً بايد آن كار را انجام دهيد . هر چيزي را كه در ملاقات با اطرافيان تان مي بينيد قطعاً بسيار هيجان انگيز هستند . اما شما نبايد بلافاصله تصميم بگيريد كه آن را در زندگي تان وارد كنيد . قبل از آن كه در اين زمينه تصميم گيري كنيد به اين فكر كنيد كه اين وسيله چه فضايي از زندگي تان را اشغال خواهد كرد . فضايي كه مي تواند ايده هاي بهتري را جايگزين اين وسوسه شيطاني نمايد . بنابراين تمركزتان را بر روي موارد بهتر قرار دهيد .

مواردي كه باعث مي شوند حواس مان پرت شوند مي توانند براي مان خطرناك باشند . اين كه ما در زندگي مان اين موارد را داريم به خاطر ترسي است كه بدون آن ها داريم . خودتان را با شلوغي بيش از اندازه خسته نكنيد . هرگز اجازه ندهيد اين نوع دل مشغولي ها شما را خسته كند . آن ها را تحت كنترل خودتان در بياوريد .

براي اين كه زندگي ساده تري داشته باشيد بايد به تغيير علاقه مند باشيد .

هرگز خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد . حتما براي كارهاي مهم تان وقت بگذاريد . براي اين كه براي كارهاي مهم تان وقت ايجاد كنيد بايد ديگر كارهاي تان كه از اهميت كم تري برخوردارند را كنار بگذاريد . به مواردي كه براي تان مهم نيستند نه بگوييد با اين كار وقت كافي براي كارهاي مهم تان ايجاد خواهد شد .

سحرخيز باشيد .

اگر مي خواهيد كارهاي جديدي را انجام دهيد بايد سبك زندگي تان را عوض كنيد و عادت هاي جديدتان را جايگزين عادت هاي قبلي تان كنيد . هر چند دور ريختن عادت ها مي تواند در ابتدا براي تان مشكل باشد .

براي ترك دادن عادت ها يك دوره 30 روزه را براي خودتان در نظر بگيريد . با اين كار ترك عادت براي تان ساده تر خواهد شد . براي مثال به يك باره نمي توان از يك سريال تلويزيوني دست كشيد صبور باشيد و اين كار را مرحله به مرحله انجام دهيد .

خريد كردن زياد نمي تواند مشكلات شما را برطرف كند . گاهي اين مسئله مي تواند براي تان بسيار مخرب هم باشد .

خريد كردن سرگرمي نيست . با خريد بي خود نه تنها وقت بلكه پول تان نيز به هدر مي رود و زندگي تان را شلوغ خواهيد كرد .

اگر تصميم به سفر داريد سبك تر سفر كنيد با اين كار كم تر خسته خواهيد شد و استرس تان نيز كم تر مي شود . داشتن 3 جلد كتاب كه آن ها را خوانده ايد بهتر از داشتن 300 جلد كتاب است كه هرگز به سراغ آن ها نرفته ايد .

محيط اطراف تان را خلوت كنيد اين كار به خلوت كردن ذهن تان نيز كمك مي كند . دقت داشته باشيد كه شلوغي هاي بصري مي تواند حواس تان را پرت كند و به ذهن تان فشار وارد كند .

زيادي فكر كردن مي تواند باعث ايجاد استرس شود . اگر مشكلي داريد زياد به آن فكر نكنيد و آن را رها كنيد و آزاد باشيد .

مثبت نگر باشيد .

نيازي نيست كه در روياهاي ديگران زندگي كنيد . و بدون دليل براي خودتان روياهاي بي اساس را نسازيد .

اگر مي خواهيد شاد باشيد و آرامش تان نيز حفظ شود بايد همه چيز را به همان شكلي كه هست بپذيريد و از آن لذت ببريد .

در زندگي تان قدر شناس باشيد . اين كار برخورد شما از زندگي تان را ساده تر خواهد كرد . زماني كه دست از گله و شكايت بر مي داريد و شكرگزار هستيد شادي نيز به سراغ تان خواهد آمد .

از هر اشتباهي در زندگي تان درس بگيريد به آن ها لبخند بزنيد و به حركت تان ادامه دهيد . اگر چيزي را نمي توانيد كنترل كنيد زمان تان را هدر ندهيد و از آن بگذريد .

اگر مي خواهيد پيشرفت كنيد صادق باشيد . بهترين ها هميشه صادق هستند .

احساسي كه از يك كار صادقانه حس خواهيد كرد بسيار بهتر و كم استرس تر از حسي است كه با دروغ ايجاد شده است .

شايد تصور كنيد كه اين همه دستورالعمل براي ساده زيستي بسيار زياد و خسته كننده است . اما اين طور نيست .

با تغيير در شيوه تفكرتان مي توانيد ذهني ساده تر و مثبت تر را در هر زمان و مكاني داشته باشيد .

دو مورد را هميشه بايد مد نظر داشته باشيد و آن اين است كه بدانيد چه چيزهايي براي شما از اهميت بيش تري برخوردار است بنابراين تا آن جا كه مي توانيد بقيه عوامل را حذف كنيد . انجام اين دستورالعمل ها در زندگي تان كاري است كه به تنهايي بايد خودتان آن ها را انجام دهيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد