سرگرمي 32 لكه رااينگونه پاك كنيد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

سرگرمي 32 لكه رااينگونه پاك كنيد

لكه لباس را اينگونه پاك كنيد

برطرف كردن انواع لكه ها از روي لباس: نكات عمومي در برطرف كردن لكه ها از روي لباس: براي رفع لكه سريعا” اقدام نماييد. از قسمت پشت لكه بايد شروع نماييد. به اين ترتيب از پخش شدن لكه جلوگيري...

برطرف كردن انواع لكه ها از روي لباس: نكات عمومي در برطرف كردن لكه ها از روي لباس:


براي رفع لكه سريعا” اقدام نماييد.


از قسمت پشت لكه بايد شروع نماييد. به اين ترتيب از پخش شدن لكه جلوگيري به عمل مي آيد.


هنگامي كه پارچه ديگري را به محلول لكه بر آغشته كرديد و مي خواهيد از آن براي پاك كردن لكه استفاده كنيد، پارچه را بر روي لكه نماليد بلكه پارچه را روي لكه بفشاريد و با سيستم ضربه اي عمل نماييد


براي پاك كردن لكه ابتدا از محدوده خارجي لكه شروع كنيد و به سمت وسط لكه ادامه دهيد.


براي لكه هاي غير چرب از آب سرد استفاده نماييد. آب داغ لكه غير چرب را پايدار مي نمايد.


1- لكه خون:

لكه را زير آب سرد قرار داده و آنرا با آب سرد بشوييد. لكه از بين مي رود. در صورت عدم تأثير مي توانيد محلولي از نشاسته با كمي آب تهيه نماييد تا خمير غليظي شود آنرا روي لكه خون بماليد. بعد از خشك شدن نشاسته، نشاسته را از پارچه جدا نماييد سپس لباس را بشوييد لكه خون از بين مي رود.
راه حل ديگر براي تميز كردن لكه خون از لباس هايي كه خوني شده اند آن است كه لباس را در كوكاكولا بخيسانيد و سپس آنرا با آب و پودر لباسشويي بشوييد.


2- لكه گل و لاي بر روي لباس:

يك عدد سيب زميني را با چاقو به دو نيم كنيد و بر روي لكه بماليد، سپس لباس را در آب سرد بخيسانيد و سپس با پودر رختشويي شست و شو دهيد. در صورتي پايداري لكه، پارچه اي را به الكل آغشته كنيد و بر روي لكه بماليد.

3- لكه آدامس:

براي از بين بردن آدامس با يك تكه يخ چند مرتبه بر روي آدامس بكشيد تا از روي لباس جدا شود . اگر آدامس از پارچه جدا نشد مي توانيد از بنزين استفاده كنيد.

4- لكه شكلات:

ابتدا باقي شكلات را از روي پارچه برداريد سپس يك پارچه سفيد را چند لايه تا كنيد و زير پارچه در محل لكه قرار دهيد . حال به نسبت مساوي سركه و الكل را مخلوط كرده با پنبه روي محل بكشيد و با پنبه ديگر روي آن را خشك كنيد . چنانچه با اين روش لكه پاك نشد مي توانيد از آب اكسيژنه استفاده نماييد و در آخر پارچه را با آب گرم و صابون بشوييد.

5- لكه روژ لب:

خمير دندان بر روي لكه بماليد و سپس لكه را با آب گرم شست و شو دهيد.
يا محل لكه را در گليسيرين بخيسانيد سپس روي لكه را الكل يا بنزين بماليد پارچه اي كه آغشته به محلول پودر رختشويي شده را روي لكه بماليد بعد در محلول پودر رختشويي بشوييد ، سپس خوب آب كشي كنيد.

6- لكه بستني:

پارچه لك شده را با محلول آب و مايع لباسشويي خيس كنيد و بعد با پنبه اي آغشته به بنزين روي آن بكشيد و بعد آب كشي كنيد.

7- لكه آب ميوه:

اگر اين لكه بر روي پارچه سفيد بود ، با آب و صابون آن را بشوييد .
اگر لكه روي پارچه پشمي بود آب اكسيژنه را با چند قطره آمونياك مخلوط كرده با آن لكه را پاك كنيد.
اگر لكه روي پارچه هاي ابريشمي سفيد و يا رنگي بود آب و الكل سفيد ۹۰% را به نسبت مساوي مخلوط كرده و با آن لكه را محو كنيد.
يا مقداري نمك بر روي لكه بريزيد و سپس آن را ۱۰ دقيقه در آب سرد بخوابانيد. پس از آن با آب گرم و پودر رختشويي بشوييد.

8- لكه ميوه هاي رنگين:

لكه ميوه هايي كه رنگين هستند ( توت فرنگي، آلبالو و ….) را مي توان با آب و آمونياك شستشو داد و نيز مي توان مقداري نمك روي لكه ريخته و بعد از مدتي با پودر رختشويي بشوييد و اگر لكه نرفت مي توان از محلول كلر استفاده كرد.


9- لكه تمشك :

محل لكه را در محلول پودر رختشويي بخيسانيد و اگر شستيد و نرفت مقداري ماست رويش بريزيد. سپس با آب گرم شستشو دهيد.

10- لكه آبرنگ:

لكه با آب سرد بشوييد سپس آنرا با آب نيمگرم و پودر رختشويي بشوييد و آبكشي نماييد.اگر هنوز لكه برطرف نشده است، پنبه را به گليسيرين آغشته نموده و روي آن بماليد سپس با آب گرم و پودر رختشويي بشوييد و آب بكشيد و اگر نتيجه نگرفتيد از تربانتين استفاده نماييد.

11- لكه رنگهاي پلاستيكي:

باقيمانده رنگ را از روي پارچه بتراشيد سپس لكه به مدت ۱۰ دقيقه در نفت بماند و بعد با آب گرم و صابون بشوييد و آبكشي نماييد.


12- لكه تازه رنگهاي روغني:

پاك كردن لك كهنه رنگهاي روغني تقريباً غير ممكن است اما در صورتي كه هنوز خشك نشده باشد اضافه رنگ را از روي پارچه بتراشيد بعد پنبه اي را به تربانتين آغشته كنيد و روي لكه بماليد سپس با پنبه ديگري پاك كنيد اين كار را چندين بار تكرار كنيد و ته رنگ را نيز با آب گرم و پودر لباسشويي از بين ببريد .

13- لكه زنگ زدگي:

براي پاك كردن لكه زنگ زدگي لكه را ۱۰ دقيقه در آب ليموي تازه كه به آن نمك زده ايد خيس كنيد سپس لباس را با آب بشوييد.

14-لكه شمع و مدادهاي چرب آرايشي:

ابتدا باقي مانده لكه را با جسمي نوك تيز به آرامي برداريد. سپس دو تكه دستمال توالت در دو طرف لكه قرار دهيد. سپس اتوي گرم را بر روي يكي از كاغذها در محل لكه فشار دهيد. به اين ترتيب، چربي موجود در لكه آب مي شود و جذب دستمال يا كاغذهاي طرفين مي شود.


15- لكه چاي و قهوه:

براي از بين بردن لكه چاي، فوراً پارچه خيس را روي لكه بكشيد. اگر پاك نشد، پارچه را آغشته به آب و پودر لباسشويي كنيد بر روي لكه بكشيد فوراً تميز مي شود.

16- لكه زردي اتو:

اگر لباس كتاني بر اثر گرماي زياد اتو زرد رنگ شده مي توانيد پياز را دو نيم كرده و روي لكه بماليد لكه هاي زرد برطرف خواهد شد و بعد لباس را داخل آب سرد ۱۰ دقيقه خيس كنيد و بعد آن را بشوييد. يا از محلول آب اكسيژنه استفاده نماييد.


17-لكه واكس:

ابتدا پارچه اي را خيس كنيد و روي آن بكشيد. سپس روي پارچه مقداي مايع ظرفشويي ريخته و بر روي لكه بكشيد . بعد دوباره با پارچه خيس ديگري روي لكه بكشيد اگر لكه كاملاً از بين نرفت ، با پارچه آغشته به الكل بر روي لكه بكشيد، تا كاملاً تميز شود.

18- لكه قير :

لكه قير را در بنزين بخوابانيد و سپس با آب و مواد شوينده شستشو دهيد و بعد در معرض آفتاب بگذاريد.


19- لكه روي چرم:

پنبه اي را با روغن زيتون آغشته نماييد و روي چرم بكشيد و بعد با يك پنبه تميز و نمدار روي چرم را پاك كنيد.


20-پاك كردن لكه چربي از چرم:

براي پاك كردن لكه چربي از روي كاپشن يا چكمه چرمي روي لكه چربي مايع ظرفشويي بماليد و بگذاريد خشك شود و سپس با دستمال آن را جلا دهيد.


21-لكه شير:

براي از بين بردن لكه شير آمونياك را به مقدار زياد رقيق كرده و كمي نمك به آن بيفزاييد و لكه را با اين محلول پاك نماييدو بلافاصله آب بكشيد.


22- لكه عرق بدن:

اگر لباس سفيد است كافيست مقداري محلول آب نمك تهيه كنيد و لكه را مدت يك ساعت در آن قرار دهيد تا پاك شود.
براي پاك كردن لكه عرق از يقه لباس ازخمير جوش شيرين وسركه سفيد كمك بگيريد اين خمير را روي محل مورد نظر بماليد بعد از چند دقيقه شستشو دهيد و براي پاك كردن لكه هاي عرق برسطح لباس مي توانيد از محلول رقيق شده سركه يا آب ليمو نيز كمك بگيريد.


23-لكه جوهر:

براي از بين بردن لكه جوهر مي توانيد لكه را پنج دقيقه در شير بخوابانيد، سپس آنرا با آب معمولي بشوييد لكه به راحتي از بين مي رود.
يا آنكه ، يك تكه پنبه را در آب گوجه فرنگي فرو برده و روي لكه جوهر بماليد. سپس آن را بشوييد.


24- پاك كردن لكه مركب:

محل لكه را در مخلوطي از سركه سفيد والكل قرار دهيد تا مركب در آن حل شود بعد با آب سرد آن را شستشو دهيد.


25- لكه سس گوجه فرنگي:

ابتدا باقي مانده لكه را با جسمي نوك تيز به آرامي برداريد. پارچه اي ديگر را به الكل آغشته كنيد، و آنرا روي لكه فشار دهيد بعد در آب سرد با مواد شوينده بشوييد.

26- لكه چسب:

يك تكه پارچه را آغشته به سركه كرده و روي چسب بگذاريد. چسب، سفتي خود را از دست داده و از لباس جدا مي شود.

27-لكه روغن:

براي تميز كردن لباس هايي كه روغني شده لباس را در كوكاكولا بخيسانيد و سپس آنرا با آب و پودر لباسشويي بشوييد يا يك قوطي كوكاكولا را داخل ماشين لباسشويي پر از لباس هاي چرب خالي كنيد، پودر لباسشويي اضافه كنيد و ماشين را روي دور عادي روشن كنيد. كوكاكولا به تميز شدن لكه هاي چربي كمك مي كند.


28- لكه چربي:

براي از بين بردن لكه چربي قسمت لكه شده را با كمي محلول نمك و الكل بماليد .
اگر لكه چربي روي پارچه ابريشمي است با كاغذ توالت روي قسمت لكه شده را بپوشانيد و اتوي داغ را محكم روي آن فشار دهيد تا لكه ناپديد شود.


29-لكه روغن ماشين:

اگر لباس كتاني يا ابريشمي لك سياه روغن ماشين را گرفت روي لكه ها را روغن،بماليد و بگذاريد ۱۲ ساعت بماند. سپس آن را با بنزين پاك كنيد.
براي لباس چرمي مي توانيد مقداري وازلين روي لكه بماليد و بعد از يك ساعت و نيم با تتراكلرورد و كربن پاك كنيد سپس با يك تكه پارچه پشمي آن را جلا دهيد.
براي تميز كردن لباسي كه لك روغن گرفته است آن را در كوكاكولا بخيسانيد و سپس آنرا با آب و پودر لباسشويي بشوييد.

30-لكه نوشابه:

قشر نازكي از نمك يا پودر تالك (پودر بچه) روي لكه بريزيد و آن را تا يك ساعت بگذاريد بماند سپس با كمي مايع ظرفشويي و آب گرم شست وشو دهيد.


31- پاك كردن لكه تخم مرغ

براي پاك كردن لكه تازه تخم مرغ محل لكه رابا آب سرد بشوييد بعد با آب ولرم وصابون محل لكه راشستشو دهيد و سپس با الكل و محلول رقيق آمونياك اثر لكه را برطرف نماييد.

32-لكه زرد سيگار:

اگر لباس شما در اثر سوختگي يا سيگار زرد شده است حبه قندي را روي لكه بكشيد و آنقدر اين كار را ادامه دهيد تا لكه از بين برود. و سپس آنرا با آب و پودر لباسشويي بشوييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد