بالا بردن سرعت تلفن همراه با ترفندي خاص

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

بالا بردن سرعت تلفن همراه با ترفندي خاص

بالا بردن سرعت تلفن همراه با ترفندي خاص



ويندوز۱۰ موبايل, ترفندهاي ويندوز۱۰ موبايل

با استفاده از اپليكيشن App Quarantine مي توان سرعت گوشي را افزايش داد

 

شما مي توانيد با استفاده از اين ترفندها عملكرد گوشي تان را با وجود اپليكيشن‌هاي سنگين بالا ببريد. استفاده از سخت افزارهاي متوسط يا حتي ضعيف در گوشي‌هاي موبايل باعث كندي و گاهي ناتوانايي در اجراي چند اپليكيشن سنگين به طور همزمان شده است.
حال در اين گزارش روشي را آموزش خواهيم داد كه به كمك آن مي‌توانيد عملكرد گوشي را سريع‌تر و اجراي اپليكيشن‌هاي سنگين را به طور راحت‌تري ممكن كنيد.

 

در اين كه اندرويد يك پلت فرم فوق العاده و متحول كننده است هيچ شكي وجود ندارد چرا كه آي او اس با توجه به قيمت‌هاي نجومي آن، هرگز نمي توانست مانند اندرويد و گوشي‌هاي ارزان قيمتش اين چنين در سطح دنيا ريشه كند.

 

با وجود آنكه اين سيستم عامل در سال‌هاي اول ورود خود به دنياي موبايل‌ها داراي مشكلات و حتي كمبودهاي خاصي بود، به مرور مسيري تكاملي را طي كرد و با آزمايش و خطاهاي پي در پي، امروزه به يكي از پلت فرم‌هاي قدرتمند دنيا تبديل شده است.

 

مسيري كه ويندوزفون نيز در طول اين سال‌ها طي كرد و امروزه شاهكاري با نام ويندوز۱۰ موبايل را به كاربران ارائه داده است البته ساخته شدن گوشي‌هاي ارزان قيمت اندرويدي، كه طبيعتا به معناي استفاده از سخت افزارهاي متوسط يا حتي ضعيف بوده، كمي اصل و ريشه‌ اندرويد را قرباني كرده و باعث كندي و گاهي عدم توانايي اجراي چند اپليكيشن سنگين به طور همزمان در گوشي‌هاي ارزان قيمت شده است.

 

تاكنون روش‌هاي زيادي براي كمك به عملكرد گوشي‌هايي با سخت افزار متوسط منتشر و معرفي شده است.

 

از اپليكيشن‌هاي خالي كننده‌ رم مانند CleanMaster گرفته تا اپليكيشن‌هاي جلوگيري از اجراي خودكار برنامه‌ها همچون Greenify همگي به نوعي بهبودهايي را در عملكرد كلي گوشي ايجاد مي‌كردند كه البته در اين بين كاربران بسياري نيز بودند كه به عملكرد اين برنامه‌ها اعتقادي نداشتند.

 

شايد اگر تا به حال با گوشي‌هاي متوسط و رو به ضعيف كار نكرده باشيد برايتان عجيب باشد اما دارندگان اين گوشي‌ها به خوبي آگاهند كه براي مثال نصب همزمان اپليكيشن‌هاي Facebook,Onenote,Viber و Instagram تا چه حد مي‌تواند سرعت كلي رام را پايين بياورد و به ناچار، در اكثر مواقع به كل از نصب اين اپليكيشن‌ها منصرف مي‌شوند.

امروز مي خواهيم به شما راهي ساده را معرفي كنيم كه از طريق آن مي‌توانيد تا حدود زيادي از مشكلات استفاده از اپليكيشن‌ها كاسته و با سرعت بيشتري با دستگاه خود كار كنيد.

 

اپليكيشن موبايل, اندرويد

قرنطينه كردن برنامه هاي موبايل با اپليكيشن App Quarantine

 
اپليكيشن مورد استفاده در اين مقاله، App Quarantine نام دارد ، اين برنامه قادر است تا برنامه‌هاي نصب شده عادي يا حتي سيستمي را، بدون حذف از گوشي شما، به طور كامل متوقف كند و قابليت خروج آن‌ها از قرنطينه و اجراي مجدد را تنها با يك لمس در اختيار شما قرار دهد.

 

در واقع با اين كار، اپليكيشن‌هاي قرنطينه شده، هيچ تفاوتي با يك اپليكيشن حذف شده از لحاظ اشغال فضاي رم نخواهند داشت و در عين حال، مي‌توانيد هر زمان كه به آن‌ها نياز داشتيد تنها با لمس آيكون مخصوص هر برنامه، آن را مجددا فعال و اجرا كنيد.

 

اپليكيشن‌هاي ديگر همچون Greenify تحت هيچ شرايطي نمي توانند در عملكرد خود دقت صد در صدي را رعايت كنند و در تست‌هاي شخصي بارها مشاهده شد كه برخي اپليكيشن‌هاي به خواب رفته، در پس زمينه در حال اجرا هستند اما اپليكيشن App Quarantine به لطف Freeze يا Disable كردن برنامه‌ها، به طور كامل آن‌ها را از رم گوشي خارج خواهد كرد البته اپليكيشن‌هاي بسياري براي فريز كردن برنامه‌ها منتشر شده است اما App Quarantine به دليل در اختيار گذاشتن ويجت اختصاصي براي هر اپليكيشن غيرفعال شده، و امكان فعال‌سازي و اجراي مجدد تنها با يك كليك، بهترين انتخاب در اين زمينه خواهد بود.

 

اپليكيشن‌هاي بسياري نظير فيس‌بوك، اينستاگرام، برنامه‌هاي مديريت ايميل، ماركت‌هايي همچون مايكت و... وجود دارند كه در روز تنها يك يا دوبار به آن‌ها سر خواهيم زد و نيازي به فعال بودن 24ساعته‌ي آن‌ها نداريم و مي‌توانيم آن‌ها را با كمك اين روش، كاملا از رم گوشي حذف كنيم و تنها در موارد مورد نياز، با كليك روي آيكون مخصوص اپليكيشن‌هاي غيرفعال شده، به استفاده از آن‌ها بپردازيم.

اپليكيشن‌هاي پيام رسان نظير وايبر، تلگرام، لاين و... نيز توانايي قرارگيري در اين ليست را دارند كه البته انتخاب اين موضوع، بنا بر استفاده‌ي هر كاربر متفاوت خواهد بود.

براي مثال كاربراني كه در هرلحظه از روز ممكن است پيامي دريافت كنند به هيچ وجه نبايد اين برنامه‌ها را قرنطينه كنند، اما كاربراني نيز وجود دارند كه به هيچ وجه در طول روز كاري يا درسي خود به اينترنت دسترسي ندارند از همين جهت مي‌توانند با قرار دادن اين برنامه‌ها نيز، رم خود را بيش از پيش آزاد و خالي نگه دارند.

 

اما همانطور كه در بالا اشاره كرديم، بعد از قرنطينه كردن هر اپليكيشن، مي‌توانيد با استفاده از ويجت App Quarantine، آيكون برنامه‌هاي غيرفعال شده را به نوبت و به صورت جداگانه روي صفحه‌ خانگي خود ساخته و با استفاده از آن‌ها، تنها با يك لمس و در چند ثانيه، دستور فعالسازي مجدد برنامه و اجراي آن را به App Quarantine بدهيد.

 

برنامه‌ها به محض فعال و اجرا شدن آماده‌ي استفاده خواهند بود و در صورتي كه برنامه‌ي مورد نظر، اينترنتي باشد (مانند اينستاگرام) به محض اجرا، اطلاعات جديد را دريافت و جديدترين پست‌ها يا پيام‌هاي دريافتي را به نمايش خواهد گذاشت.

 

حال پس از استفاده از اپليكيشن، كافي است مجددا روي آيكون ويجت آن كليك كنيد تا برنامه به ليست قرنطينه بازگردد. با انجام اين روش براي تمام اپليكيشن‌هاي سنگين گوشي خود، مي‌توانيد با فعالسازي و مراجعه‌ي نوبت به نوبت به آن‌ها، ديگر با هيچ كندي يا مشكل خاصي مواجه نشويد.

 

براي نظم بيشتر در صفحه‌ خانگي خود مي‌توانيد از بخش Group اين برنامه هم استفاده كنيد به طوري كه اپليكيشن‌هاي قرنطينه شده را، به يك گروه با اسم دلخواه تبديل مي‌كنيد و پس از آن، ويجتي به صورت يك پوشه در اختيار خواهيد داشت كه تمام اپليكيشن‌هاي قابل دسترس و قرنطينه شده، در آن قرار دارند.

 

استفاده از اين روش براي افرادي كه از گوشي‌هاي قدرتمندي برخوردارند اما در عين حال علاقه‌اي به ديدن اپليكيشن‌هاي بي استفاده در بخش Running Apps‌هاي خود ندارند نيز مي‌تواند كاربردي باشد و براي مثال، ماركت‌ها و اپليكيشن‌هايي كه بدون دليل به فعاليت در پس زمينه‌ گوشي مي‌پردازند را از حافظه‌ رم حذف كنند.
منبع: yjc.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد