راز "مثلث برمودا" كشف مي شود؟

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

راز "مثلث برمودا" كشف مي شود؟

راز "مثلث برمودا" كشف مي شود؟



راز مثلث برمودا, شناخت مثلث برمودا

كشف راز مثلث برمودا


آيا دلايل پشت پرده «مثلث برمودا» مي‌تواند وجود گودال هاي عظيم ناشي از انفجار گازها در سيبري را توضيح دهد؟

كشف چندين حفره مرموز و بزرگ در سيبري در اوايل سال جاري ميلادي موج شديدي از گمانه زني‌ها را نسبت به منشا اين حفره‌ها به راه انداخت. اما حالا گزارشي جديد ادعا مي‌كند كه منشا اين حفره‌ها احتمالا با مثلث برمودا در ارتباط است.
 
از سوي ديگر آن دسته از دانشمنداني كه در اين گزارش دخيل نبوده‌اند بر اين باورند كه مكانيسم حفره‌هاي سيبري به احتمال فراوان هيچ ارتباطي با ناپديد شدن چندي هواپيما و كشتي در مثلث برمودا نداشته باشد؛ مثلث برمودا از نگاه اين افراد جايي است كه وجود آن هيچگاه اثبات نشده است.
 
گله‌داران گوزن شمالي سيبري در ماه ژوئيه حفره‌اي عظيم را در شبه جزيره يامال (به معناي پايان دنيا) پيدا كردند. پس از آن نيز دو حفره ديگر يافت شد كه يكي از آن‌ها در منطقه تاز و ديگري در شبه جزيره تايمير بود. اما حتي وقتي دانشمندان در مورد دلايل پديد آمدن اين حفره‌ها گمانه زني مي‌كردند، باز هم منشا آن‌ها به شكل علامت سوالي بزرگ باقي ماند.

مثلث برمودا,كشف راز مثلث برمودا

حفره هاي مثلث برمودا, علت به وجود آمدن مثلث برمودا

يافتن مثلث برمودا

 

راز مثلث برمودا,شناخت مثلث برمودا

شناخت مثلث برمودا, كشف مثلث برمودا

تصاويري از حفره هاي مثلث برمودا

 

كشف راز مثلث برمودا,راز مثلث برمودا

حفره هاي مثلث برمودا


گروهي از دانشمندان روس در ماه ژوئيه در ژورنال نيچر مقاله‌اي را منتشر كردند كه بر اساس آن خروج انفجاري گازهاي به دام افتاده در پرمافروست* – كه به آن هيدرات متان** نيز گفته مي‌شود – به احتمال فراوان موجب پديد آمدن آن حفره‌هاي غول‌پيكر شده باشند. آن‌ها مي‌گويند كه هواي نزديك به قسمت تحتاني حفره‌ها حاوي مقادير فراوان متان بوده است.
 
اما حالا محققان پا را يك پله فراتر گذاشته و مي‌گويند كه عامل ناپديد شدن چندين كشتي و هواپيما در مثلث برمودا نيز همين متان هيدرات بوده است. برخي بر اين باورند كه مثلث برمودا ناحيه‌اي در اقيانوس آتلانتيك شمالي بين برمودا، فلوريدا و پورتوريكو است. اين در حالي است كه عده‌اي ديگر وجود آن را انكار مي كنند.

اما برخي از دانشمندان فارغ از وجود يا عدم وجود مثلث برمودا، بر اين باورند كه خروج گاز متان مي‌تواند باعث غرق شدن كشتي‌ها در برخي نقاط شود.

 

يافتن مثلث برمودا, حفره هاي مثلث برمودا

خروج انفجاري گازهاي به دام افتاده در پرمافروست موجب پديد آمدن چنين حفره هاي غول پيكري است

 

خروج انفجاري گازهاي به دام افتاده در پرمافروست به احتمال فراوان موجب پديد آمدن چنين حفره‌هاي غول‌پيكري است

ولاديمير رومانوسكي كارشناس ژئوفيزيك دانشگاه آلاسكا فيربنكس است كه بر روي پرمافروست تحقيق مي‌كند و در مطالعه فوق نقشي نداشته است. وي مي‌گويد: «احتمال ظاهر شدن چنين حفره‌هايي به دليل تجزيه گاز هيدرات در بستر اقيانوس وجود دارد.»
 
متان به طور كلي زير بستر اقيانوس‌ها به شكل جامد درمي‌آيد، اما اين احتمال وجود دارد كه بخشي از آن جدا شده و به شكل حباب گازي به سطح آب بيايد.
 
بنيامين فرامپوس، زمين شناس دانشگاه دالاس در ايميلي به لايو ساينس نوشت: «گاز هيدرات در امتداد ناحيه حاشيه‌اي قاره‌اي آتلانتيك شمالي در آمريكا وجود دارد كه بخش اعظمي از آن در بليك ريج (شمال مثلث برمودا) وجود دارد.»
 
نتايج پژوهش انجام شده در سال 2003 در ژورنال آمريكايي فيزيك نشان داد كه چنين حباب‌هايي دست كم بر روي كاغذ از توانايي غرق كردن كشتي‌ها برخوردارند. در آن مطالعه، دانشمندان بدنه يك كشتي مدل را ساخته و حبابي بزرگ زير آن ايجاد كردند و سپس از فرآيند فيلم‌برداري كردند. محققان به اين نتيجه دست يافتند كه اگر كشتي كاملا روي حباب قرار گرفته باشد، تعادل شناوري خود را از دست داده و غرق خواهد شد.
 
گرچه اين پديده بر روي يك مدل جواب داد، اما هيچ مدركي از احتمال درست بودن بر روي يك كشتي واقعي در دست نيست. علاوه بر اين مسئله، هيچ گزارشي از انتشار گاز متان در ابعاد بسيار بزرگ در قرن اخير وجود ندارد كه بتوان آن را با ناپديد شدن كشتي و هواپيما در مثلث برمودا مرتبط دانست.
 
فرامپوس مي‌گويد آخرين باري كه گاز از بستر اقيانوس آن منطقه خارج شده است به پس از آخرين عصر يخبندان يعني 20 هزار سال پيش بازمي‌گردد. وي در ادامه مي‌گويد: «به شخصه به اين ادعا فقط به چشم يك تئوري نگاه مي‌كنم و نه بيشتر.»

 

علت به وجود آمدن مثلث برمودا,كشفيات جديد علمي

مثلث برمودا در نزديكي فلوريداي آمريكا واقع شده كه بسياري وجود آن را رد مي‌كنند


گفتني است نيروي دريايي آمريكا به وجود مثلث برمودا اعتقادي ندارد. همچنين، هيات آمريكايي اسامي جغرافيايي نام مثلث برمودا را به رسميت نمي‌شناسد. در همين ارتباط، شركت خدمات مالي لويدز لندن نيز اطمينان داده كه تعداد كشتي‌هاي غرق شده در اين منطقه تفاوتي با مناطق ديگر جهان ندارد.

________________
* پرمافروست (Permafrost) به خاكي گفته مي‌شود كه دمايي كمتر از دماي انجماد آب را براي بيش از دو سال داشته باشد. بيشتر پرمافروست‌ها در عرض‌هاي جغرافيايي بالاتر هستند.
 
** آذر يخ يا هيدرات متان يك تركيب كلاترات يا به عبارت بهتر هيدرات گازي است كه در آن، مولكول‌هاي متان در شبكه بلوري آب گير افتاده‌اند كه حالت جامدي شبيه به يخ دارد.

منبع : LiveScience

faradeed.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد