چگونه عكس‌هاي پاك شده از روي تلفن همراه يا دوربين را ريكاوري كنيم؟

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

چگونه عكس‌هاي پاك شده از روي تلفن همراه يا دوربين را ريكاوري كنيم؟

چگونه عكس‌هاي پاك شده از روي تلفن همراه يا دوربين را ريكاوري كنيم؟



 حافظه داخلي تلفن‌, گوشي اندرويد

گاهي عكس‌هايتان را قبل از اين‌كه در جاي مطمئني ذخيره كنيد، خواسته يا ناخواسته از روي دوربين يا تلفن‌ همراه‌تان پاك مي‌شود. در اين شرايط شايد فكر كنيد عكس‌هاي مهم‌تان كه گاهي براي ثبت آنها زحمت زيادي كشيده‌ايد، به تاريخ پيوسته‌ است! اما بايد بدانيد ممكن است هنوز راه نجاتي وجود دارد.

 

ريكاوري يا بازيافت عكس‌هاي بر باد رفته به عوامل متعددي بستگي دارد. يكي از عوامل مهم اين است كه اين عكس‌ها در كجا ذخيره شده‌ است. اگر روي كارت قابل انتقال (removable) مانند كارت SD است، شانس آورده‌ايد و اگر روي فضاي ذخيره‌سازي داخلي تلفن ‌همراه‌تان باشد، در اين صورت مشكل جدي‌تري خواهيد داشت.

 

در حالت اول كارت قابل انتقال را بيرون بياوريد، چون بهترين كار اين است كه ديگر از آن كارت استفاده نكنيد. اگر عكس‌ها در حافظه داخلي تلفن‌تان ذخيره شده‌ است، از تلفن خود فقط براي ارسال پيامك و برقراري تماس استفاده كنيد و تا زماني‌كه عكس‌هاي خود را در جايي ذخيره نكرده‌ايد، از آن استفاده ديگري نكنيد، چون با افزودن فايل ديگري روي فضاي ذخيره‌سازي، احتمال ديدن عكس‌هاي از دست‌رفته‌تان كمتر خواهد شد.

 

بازيابي عكس‌هاي روي كارت قابل انتقال
برنامه رايگان Recuva را روي ويندوز رايانه دانلود و نصب كنيد. اگر كارت SD يا MicroSD به رايانه وصل نمي‌شود، زودتر يك مموري كارت ريدر تهيه كنيد. بعد از آن كارت خود را به رايانه وصل كرده و برنامه Recuva را لود و كارت را اسكن كنيد. كار كردن با اين برنامه آسان است و نياز به تخصص خاصي ندارد.

 

Recuva تقريبا بيشتر عكس‌هاي شما را پيدا كرده و آنها را در درايو داخلي رايانه‌تان كپي مي‌كند. علاوه بر اين نرم‌افزار، گزينه‌هاي رايگان زيادي براي ريكاوري عكس‌ها وجود دارد، براي مثال كاربران رايانه‌هاي مك مي‌توانند از نرم‌افزار PhotoRec استفاده كنند.

 

بازيابي عكس‌هاي روي فضاي ذخيره‌سازي
اگر تلفن همراه شما نسخه منقضي شده اندرويد را اجرا مي‌كند، مي‌توانيد آن را از طريق كابلMicroUSB به رايانه‌تان وصل و گزينه USB Mass Storage را در تلفن‌تان انتخاب كنيد. اين كار تلفن شما را به يك درايو خارجي تبديل مي‌كند و مي‌توانيد از برنامه Recuva استفاده كرده و آن را ذخيره كنيد. متاسفانه نسخه 2، 4، 4 اندرويد، ذخيره‌سازي USB Mass را غيرفعال مي‌كند.

 

البته ابزارهايي وجود دارد كه مي‌تواند تلفن‌همراه شما را از ويندوز رايانه‌تان اسكن كرده و فايل‌ها را ريكاوري كند، اما اين روش مانند Recuva سريع، آسان و رايگان نيست. مثلا بهترين راه داشتنMobiSaver براي اندرويد است كه با نصب آن روي ويندوز و اتصال به تلفن‌همراه مي‌توانيد مسيرها را دنبال كنيد، اما احتمالا بايد تلفن خود را روت كنيد.

 

اين را هم به خاطر بسپاريد كه با روت كردن تلفن گارانتي دستگاه شما باطل و اطلاعات مهم دستگاه اندرويد شما آزاد مي‌شود و خطر ويروسي شدن تلفن‌تان بالا مي‌رود، بنابراين بايد بيشتر مراقب دستگاه خود و برنامه‌هايي كه نصب مي‌كنيد، باشيد.اما در صورتي‌كه برنامه‌هاي Recuva و MobiSaver نتوانست فايل‌هايتان را ريكاوري كند در اين صورت چاره‌اي نداريد و بايد كار را به يك متخصص بسپاريد.

 

چند روش براي اجتناب از پاك شدن عكس‌ها
ـ اكانت دراپ باكس داشته باشيد و آن را روي تلفن خود (با سيستم‌عامل آي.او.اس يا اندرويد) نصب كنيد. ويژگي Camera Upload را در تنظيمات دراپ باكس روشن كنيد. عكس‌هاي شما به‌طور خودكار هر زمان كه به واي ـ فاي متصل شويد، در دراپ باكس آپلود مي‌شود.

 

ـ يك نسخه كپي از عكس‌هاي خود در رايانه يا دستگاه ذخيره‌سازي ديگري داشته باشيد.

 

ـ اگر از سيستم‌عامل اندرويد روي تلفن همراه خود استفاده مي‌كنيد، عكس‌ها را در كارت SD ذخيره كنيد.

منبع:jamejamonline.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد