ثروتمندترين افراد در طول تاريخ را بشناسيد (+عكس)

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

ثروتمندترين افراد در طول تاريخ را بشناسيد (+عكس)

ثروتمندترين افراد در طول تاريخ را بشناسيد (+عكس)



افراد ثروتمند تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

ويليام فاتح يكي از مردان ثروتمند در طول تاريخ

 

ثروتمندترين افراد در طول تاريخ را بشناسيد (+عكس)
«ثروتمند مردن ننگ است» اين جمله را آندرو كارنگي، يكي از ثروتمندترين مردان تاريخ گفته است. البته منظورش هم اين نيست كه ثروت بد است. منظورش اين است كه ثروتت را براي بعد از مرگت نگذار. در زندگي خرج كن و به ديگران ببخش. كاري كه خود او هم كرد و همه ثروتش را قبل از مرگش بخشيد اما خب همه هم مثل او نيستند. بعضي ها هم آنقدر پول روي پول جمع كردند كه ديگر خيلي ميل به جمع كردن پول نداشتند. در ميان 12 چهره ثروتمند تاريخ هم هر دوي اين مدل هاي ثروت اندوزي پيدا مي شود. اين شما و اين 12 چهره ثروتمند تاريخ.

 

1- آلون روفوس
مليت: فرانسوي
سال هاي زندگي: 1089-1049
كسب ثروت از: جنگ و زمين خواري
ثروت حدودي: 99 ميليون دلار

 

افراد ثروتمند تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

آلون روفوس ثروتش را از طريق جنگ و زمين خواري به دست آورد

 

اين تاجر خرده پاي فرانسوي، در زمان غلبه نرماندي ها بر انگلستان سود خوبي برد. البته اوضاع مالي آلن قبل از فتح انگليس هم بد نبود چرا كه به اندازه كافي ملك و املاك به نام خودش داشت ولي خب در آن زمان، اوضاع خيلي بهتر شد.

 

ويليام فاتح از قوم و خويش هايش بود و به خاطر موهاي آتشيني كه بر سر داشت، لقب «آلن مو سرخ» را به او داده بود. آلن در سال 1066 به همراه پسرعمويش راهي جنگ با انگلستان شد و به عنوان يكي از فرماندهان ويليام در نبرد هستينگ با نيروهاي ويژه اش نقش مهمي در شكست شاه هارولد بازي كرد. آلن بعد از پيروزي، حدود هزار كيلومتر مربع زمين را كه قبلا متعلق به همسر هارلود بود، براي خودش به غنيمت برداشت. ثروت و قدرت روفوس به حدي بود كه نام او در 1017 شغل و منصب و تجارت مختلف به ثبت رسيده است.

 

2- كورنليوس واندربيلت

مليت: آمريكايي
كسب ثروت از: كشتيراني و خطوط ريلي
ثروت حدودي: 124 ميليون دلار

 

افراد ثروتمند تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

كورنليوس واندربيلت داراي مليت آمريكايي است

 

در فقر مطلق زاده شد؛ در سن 11 سالگي درس و مشق را رها كرد و همراه پدر ماهيگيرش دل به دريا زد. كورنليوس بعدها هميشه مي گفت: «اگر زندگي ام را صرف تحصيل مي كردم ديگر وقتي براي يادگيري چيزهاي ديگر نداشتم.»


كلا خيلي عادت داشت در زندگي اش ريسك بكند و همين ريسك ها زندگي اش را زير و رو كرد. كورنليوس كار و بار خودش را تنها زماني كه 16 سال داشت به راه انداخت. او مسافران را با قايقش از استاتن به منهتن جابجا مي كرد كه همين كار موجب شده بود به او لقب «كمودور» بدهند.
بعد از مدتي كمودور تصميم گرفت قايقش را بفروشد و به عنوان اپراتور يك كشتي بخار مشغول به كار شود. او در كارش موفق بود و حاضر نشد در ازاي گرفتن باج از رقبايش، رودخانه هادسون را ترك كند. او حتي مدتي سفر با كشتي هايش را رايگان كرد تا بتواند پوست رقيبانش را غلفتي بكند.


كورتيلوس به مدت سي سال پيوسته حمل و نقل در اين مسير را ادامه داد تا اينكه زنگ جنگ هاي داخلي آمريكا نواخته شد. جنگ هاي داخلي كمك زيادي به گسترش تجارت او كرد ولي او در همان سال ها از صرافت حمل و نقل در آب ها گذشت و وارد خطوط حمل و نقل ريلي شد و كم و بيش اين صنعت را هم از آن خودش كرد. واندربيلت دست به هر كاري مي زد طلا مي شد.

 

3- هنري فورد

مليت: آمريكايي
سال هاي زندگي: 1947-1862
كسب ثروت از: خودروسازي
ثروت حدودي: 135 ميليون دلار

 

ميليونر هاي تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

هنري فورد در 26 سالگي توانست يك كارخانه خودروسازي در ديترويت تاسيس كند

 

در خانواده اي كشاورز  متولد شد و قرار بود شغل اجدادش يعني كشاورزي را ادامه دهد و ميراث دار خانواده اش باشد ولي ظاهرا كله اش بوي قورمه سبزي مي داد و هوش و حواسش به كارهاي ديگري بود. او از نوجواني علاقه زيادي به تعمير ساعت و چرخاب و موتورهاي بخار داشت. به اين خاطر در 16 سالگي خانه و كاشانه اش را ترك كرد و سر از يك كارخانه تجهيزات ماشيني درآورد اما وقتي ديد از كارش خيلي راضي نيست، مجذوب كارخانه توماس اديسون شد.

 

كارخانه اديسون معدن اكتشافات بود؛ از لامپ و گرامافون گرفته تا دوربين و هر چيزي كه فكرش را بكنيد در اين كارخانه توليد مي شد. هنري كه عاشق اين ابداعات بود، زندگي اش را صرف كار با ماشين هاي بنزيني كرد.

 

او بالاخره در 26 سالگي توانست براي خودش يك كارخانه خودروسازي در ديترويت راه بيندازد ولي كارش نتيجه زيادي نداد تا اينكه در 16 ژوئن 1903 سومين كارخانه اش را راه اندازي كرد و كارش هم حسابي گرفت. در همان سال ها، هنري نخستين خودروي ساخت خودش را وارد بازار كرد كه از آن بسيار استقبال شد. صنعتي كه فورد به راه انداخت نه تنها به درد خودش خورد بلكه در پيشرفت اقتصاد آمريكا و آنچه در حال حاضر از اقتصاد اين كشور مي شناسيم، نقشي بي بديل داشت.

 

4- كلنل قذافي

مليت: ليبيايي
سال هاي زندگي: 2011-1942
كسب ثروت از: زمين و صنعت نفت
ثروت حدودي: 200 ميليارد دلار

 

ميليونر هاي تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

قذافي پادشاه قبل از خودش را با كودتاي نظامي بركنار كرد

 

يكي از طولاني ترين دوران هاي زمامداري معاصر متعلق به معمر قذافي ليبيايي است. او كه پادشاه قبل از خودش را با كودتاي نظامي بركنار كرده بود، توانست بيش از سه دهه بر ليبي حكمراني كند. معمر مدت زيادي مردمش را با كتاب سبز سوسياليستي خودش سرگرم كرده بود تا اينكه طي شلوغي هاي ليبي در سال 2011 كه غربي ها هم نقش موثري در آن داشتند، از حكومت كنار گذاشته شد و به قتل رسيد.

 

البته قذافي در دوران حكومتش در زمينه كسب ثروت بيكار نبود و پول خوبي براي خودش و خانواده اش ذخيره كرده بود. پسرش محمد صاحب چهل درصد كارخانجات نوشيدني در ليبي بود. او همچنين امتياز شركت كوكاكولا و مديريت شركت ارتباطات زميني و بي سيم ليبي و شركت هاي زيرمجموعه را در اختيار داشت. پسر ديگرش هم بازيكن فوتبال و يكي از سهامداران باشگاه يوونتوس بود.


ثروت بي حد و اندازه قذافي از پول نفتي به دست مي آمد كه سرمايه ملي مردم ليبي محسوب مي شد. البته كشور ليبي، رشد ناخالص خوبي از سال 2000 تا 2010 داشت ولي به هر حال عمر حكومت او هم به سر رسيده بود و آمريكايي ها علاقه چنداني به ادامه حضورش در صدر قدرت ليبي نداشتند و كمك كردند تا هر چه زودتر سرنگون شود.

 

5- ويليام فاتح

ملت: فرانسوي
سال هاي زندگي: 1087-1028
كسب ثروت از: مالكيت زمين
ثروت حدودي: 229.5 ميليارد دلار

 

افراد ثروتمند تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

ويليام فاتح  229.5 ميليارد دلار براي فرزندانش ملك و املاك به جا گذاشت

 

ويليام از همان كودكي، هنگامي كه تنها هفت سال داشت تبديل به دوك نرماندي شد. در آن روزگار كشمكش ها و درگيري هاي فراواني دور و برش در جريان بود و اگر هنري اول نبود، خيلي زود سرش را به باد داده بود ولي به هر حال، زير پر و بال هنري دوام آورد و زنده ماند.
او توانايي زيادي در ايجاد شور قهرمانانه در سربازانش داشت و با همين توان توانست به كمك پسرعموي زيركش «آلن» روفوس، خاك انگلستان را در نبرد هستينگ به توبره بكشد.


او در روز كريسمس تاج گذاري كرد و «ويليام فاتح» لقب گرفت. بعد از فتح انگلستان، زميني در اين كشور نبود كه دست طمعش را به روي آن نيندازد و نخواهد به چنگش بياورد. وقتي كه چشمانش را براي هميشه در 9 سپتامبر 1087 بست، 229.5 ميليارد دلار براي فرزندانش ملك و املاك به جا گذاشته بود.

 

6- مير عثمان علي خاني

مليت: هندي
سال هاي زندگي: 1967-1886
كسب ثروت از: حكمراني و معدن كاوي
ثروت حدودي: 236 ميليارد دلار

 

اسامي ثروتمندان تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

مير عثمان علي خان 86 همسر اختيار كرد و حدود 100 فرزند داشت

 

 در 18 سپتامبر 1911 با عنوان فرمانرواي ايالت حيدرآباد تاج گذاري كرد. دليل شهرت بسيار ميرعثمان معدن كاوي هايش براي يافتن الماس در قرن نوزدهم است. او در زمان فرمانروايي، كمك شاياني به رشد علم، خطوط راه آهن، خطوط هوايي و كاهش فقر در هندوستان كرد.
گرچه انسان بخشنده اي بود ولي گاهي هم به شدت خسيس و گداصفت مي شد؛ تا حدي كه از ارزان ترين سيگارها استفاده مي كرد. جالب است كه در سال هاي حكومت او، مجله تايم پرتره اي از ميرعثمان روي جلدش چاپ كرد كه زير آن، عنوان «ثروتمندترين انسان زمين» نوشته شده بود.

مير عثمان علي خان نه تنها در ثروت، بلكه در زمينه ازدواج و صاحب فرزند شدن هم ركوردهايي مخصوص به خود داشت. او 86 همسر اختيار كرد و حدود 100 فرزند داشت. مي توان گفت مير عثمان ناصرالدين شاه حيدرآباد بود.

 

7- تزار نيكلاي دوم

مليت: روس
سال هاي زندگي: 1918-1868
كسب ثروت از: استعمار و پادشاهي
ثروت حدودي: 200 ميليارد دلار

 

افراد ثروتمند تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ,اسامي ثروتمندان تاريخ

تزار نيكلاي دوم و خانواده اش توسط انقلابيون بلشويك روس به رگبار بسته شدند

 

حتما ماجراي كشته شدن تزار نيكلاي دوم را مي دانيد. خودش و خانواده اش توسط انقلابيون بلشويك روس به رگبار بسته شدند. البته نيكلاي در زمان حكمراني كم از مردم خودش را نكشته بود و خيلي از آنها را در جنگ اول جهاني جلوي تير دشمنانش فرستاده بود. او وقتي در 1884 به سلطنت رسيد دستگاه تزاري روسيه قدرتي كم نظير داشت كه نه تنها مي توانست مردم خودش را به صلابه بكشد بلكه براي مردم ديگر كشورها هم شاخ و شانه مي كشيد. تزارهاي روس آنقدر به مردم شان فشار آوردند كه انقلاب روسيه، تمام امپراتوري را براي هميشه از هم پاشاند.


تزار نيكلاي در كشتار مردم كشور جا پاي پيشينيان خود گذاشت تا جايي كه لقب «نيكولاي خونين» را به پيشاني اش چسباندند. بي عرضگي تزار در جنگ جهاني اول در اداره اين كشور زخم خورده، كار را به جايي رساند كه مجبور شد در بهار 1917 تاج و تخت سلطنت را تقديم كمونيست هايي بكند كه در آدم كشي كم از او نداشتند. (استالين در آينده به خوبي اين موضوع را به اثبات رساند.) دقيقا يك سال بعد هم كل خانواده تزار توسط بلشويك ها قلع و قمع شدند. به همين خاطر هم بعدها تزار خون خوار را به لقب «نيكولاي قديس رنج كشيده» نائل كردند.

ثروتي كه تزار از استثمار ديگر كشورها به جيب زد، نامعلوم است اما بي شك او يكي از ثروتمندترين مردان زمان خود بود. شايد او تنها فردي باشد كه هيچ گاه نمي توان حدس زد كه هنگام مرگ، چقدر پول در خزانه اش داشته است.

 

8- آندرو كارنگي

مليت: اسكاتلندي
سال هاي زندگي: 1919-1835
كسب ثروت از: صنعت فلزات
ثروت حدودي: 206 ميليارد دلار

 

اسامي ثروتمندان تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

آندرو كارنگي 350 ميليون دلار از ثروتش را براي ساختن كتابخانه و دانشگاه صرف كرد

 

 آندرو در شرايط نامساعدي به دنيا آمد. در روزهايي كه خانواده حتي ناني براي خوردن نداشتند. انقلاب صنعتي خيلي ها را بيكار كرده بود كه پدر آندرو هم يكي از آنها بود. اوضاع مالي پدرش به حد اسفناكي بد بود، تا جايي كه حاضر بود براي داشتن شغل دست گدايي جلوي هر كارفرمايي دراز كند.


آندرو در خاطراتش نوشته: «زماني كه مي ديدم پدرم براي داشتن شغلي به ديگران التماس مي كند قلبم آتش مي گرفت. همين كار او بود كه من را مصمم كرد تا خانواده ام را براي هميشه از فقر نجات دهم.»
خانواده كارنگي براي يافتن شغلي مناسب براي پدر خانواده راهي ينگه دنيا شدند. كارنگي پدر در آمريكا غير از خودش، كاري هم براي پسرش دست و پا كرد. پادويي با حقوق 72 پنس در ماه. البته آندرو خيلي آنجا دوام نياورد و چندي بعد در يك اداره تلگراف مشغول رساندن پيام ها شد. مدتي بعد هم توماس اي اسكات كه از زيركي و هوش كارنگي به وجد آمده بود او را به عنوان منشي مخصوص خودش در خطوط ريلي پنسيلوانيا با حقوق 35 دلار در ماه استخدام كرد.


كارنگي آنقدر در كارش جديت به خرج داد كه جايگاه اسكات را هم ربود. البته جنگ داخلي آمريكا بين سال هاي 1861 تا 1865 همه معادلات را به نفع آندرو به هم ريخت. او وقتي اوضاع را دگرگون ديد از آب گل آلود ماهي گرفت و وارد صنعت فلزات شد. كارنگي با همكاري كمپاني كي استون، پل هاي فلزي را جانشين پل هاي چوبي كردند؛ پل هايي كه بيشترشان در جنگ نابود شده بودند يا خيلي از عمرشان مي گذشت.


او با كسب و كار جديدش در حدود 30 هزار يورو به جيب زد. اين روند رو به رشد شركت كارنگي به قدري تند بود كه ميزان فلزات توليدي كارخانه اش را از مجموع توليد سالانه انگليس فراتر برد. وقتي كارنگي به 64 سالگي رسيد، براي اينكه راه را براي پيشرفت جوانان باز كند؛ كارخانه اش را با تمام امتيازات به جي پي مورگان واگذار كرد. او با اين واگذاري ثروتمندترين مرد دنيا لقب گرفت. البته او 350 ميليون دلار از ثروتش را براي ساختن كتابخانه هاي عمومي و دانشگاه صرف كرد و تنها با يك جمله زندگي اش را به پايان برد: «ثروتمند مردن براي يك مرد ننگ است.»

 

9- جان ديويس راكفلر

مليت: آمريكايي
سال هاي زندگي: 1937-1839
كسب ثروت از: صنعت نفت
ثروت حدودي: 336 ميليارد دلار

 

افراد ثروتمند تاريخ,اسامي ثروتمندان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

جان ديويس راكفلر 97 سال عمر كرد

 

از همان بچگي مغز خوبي براي پول درآوردن داشت و از پرورش بوقلمون و فروش شكلات، پول خوبي به جيب مي زد. وقتي 16 ساله بود، كتاب و درس را كنار گذاشت و در دفتري به عنوان منشي، كاري براي خودش دست و پا كرد.


جان كلات آدم جالبي بود. مثلا روز 26 سپتامبر - اولين روزي كه سر كار رفته بود - را تا آخر عمرش جشن مي گرفت. او در چهارمين سال كارش در 1859، ركت كميسيوني خودش را به همراه شريكش به راه انداخت. تقريبا همين روزها بود كه ايالات متحده نخستين قطرات نفت را از عمق زمين استخراج كرد. پسرك با هوش و تاجر بزرگ آينده ما هم مشابه همان 16 سالگي مغزش را به كار انداخت و خيلي سريع كسب و كارش را به سمت معاملات نفتي سوق داد و شركتش را مطابق تمام استانداردها در اوهايو تاسيس كرد.


اوضاع شركت راكفلر خيلي سريع روي روال افتاد و او را به بزرگترين تاجر نفت در آمريكاي شمالي بدل كرد كه تقريبا 90 درصد خطوط نفتي را در اختيار داشت. البته جان از هيچ راه و روشي براي به دست آوردن شهرت و ثروت دريغ نمي كرد. او براي رسيدن به هدفش، خيلي خوب بلد بود از جاسوسي و تهديد و ايجاد رعب و وحشت و قلدري استفاده كند اما بالاخره دادگاه ايالات متحده نقره داغش كرد و نزديك به نيم ميليارد دلار از جيبش بيرون كشيد كه البته بعيد است در برابر ثروت هنگفتش پول زيادي بوده باشد. راكفلر خيلي هم سخت جان بود و 97 سال عمر كرد و بالاخره ثروت كلانش را براي خانواده اش به جاي گذاشت.

 

10- مانسا موسي اول

مليت: ماليايي
سال هاي زندگي: 1280-1337
كسب ثروت از: نمك، طلا و تجارت
ثروت حدودي: 400 ميليارد دلار

 

افراد ثروتمند تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

مانسا نخستين كسي بود كه توانست در محدوده مديترانه قيمت طلا را باب ميل خودش كنترل كند

 

زماني كه «مانسا موسي» متولد شد، خيلي بعيد به نظر مي رسيد كه بر تخت سلطنت تكيه بزند ولي كمي چاشني شانس باعث شد تا مزه شيرين پادشاهي را هم بچشد. وقتي جدش «ابوبكاري دوم» راهي سفري اكتشافي در اقيانوس اطلس شد. قرار بر اين شد موسي به جايش به تخت بنشيند تا پدربزرگ از سفر برگردد اما سفر ابوبكاري بي بازگشت بود و قضيه به نفع موسي تمام شد.


مانسا بر تخت پادشاهي با خيال راحت تكيه زد و ثروت كلاني به دست آورد كه حساب و كتابش از دست همه خارج بود. بيشتر ثروت شاه جديد از نمك و طلايي به دست مي آمد كه در سرزمينش به وفور يافت مي شد. پادشاه مالي، نمك و طلاي قلمرويي حدود دو هزار مايل (از اقيانوس اطلس تا چاد) را به تنهايي تامين مي كرد. موسي گرچه ثروت كلاني در اختيار داشت ولي به سبك آلماني هاي كتاب «قمارباز» داستايفسكي روزگار نمي گذراند و بخشش او به مردم، بي حساب و كتاب بود؛ طوري كه وقتي از شهري عبور مي كرد و فقيري را به چشم مي ديد محال بود از كنارش بي اعتنا رد شود. اعتقاد راسخ موسي به دين اسلام موجب شده بود تا هر جمعه، مسجدي در شهري برپا كند. علاوه بر اين شيوه حكومت، مانسا روش خاصي هم در سياست و اقتصاد داشت.

 

او نخستين كسي بود كه توانست در محدوده مديترانه قيمت طلا را باب ميل خودش كنترل كند و در واقع اقتصاد نيمي از جهان را در اختيار خود بگيرد. موسي بعد از دوران پادشاهي اش، تعداد بي شماري مسجد، كتابخانه، مدرسه، دانشگاه و ساختمان هاي مجلل به جا گذاشت كه همچنان پابرجا هستند؛ مخصوصا مسجد بزرگي كه در «تيمبوكتو» قرار دارد و ثروت و بخشش بي حد و اندازه موسي (كه لقبش «مانسا» به معني «شاه شاهان» است) موجب شد تا توجه اروپاييان به او جلب شود و در نقشه هاي جغرافيايي شان محدوده حكمراني اش را به تصوير بكشند ولي اين توجه عاقبت تلخي براي نوادگان موسي داشت و حكومت پرقدرت و ثروتمندش تنها دو نسل بعد از او دوام آورد.


نكته جالبي كه درباره اين پادشاه قدرتمند وجود دارد، سفر پرشكوهش به مكه است. او به خاطر ثروت و عظمتي كه در اين سفر از خود نشان داد، مورد توجه همه جهان اسلام هم قرار گرفت ولي به هر حال چند دهه بعد، حكومت خاندانش به خاطر جنگ هاي داخلي و منطقه اي از هم پاشيد.

 

11- ماركوس ليسينيوس كراسوس

 

اسامي ثروتمندان تاريخ, ثروتمندترين مردان تاريخ, ثروتمندان تاريخ

ثروت كراسوس برابر با بودجه يك سال كل امپراتوري روم بوده است

 

يكي از رهبران مشهور امپراتوري روم كه ثروت كلاني از كشتار مردم، برده داري و تجارت به جيب زد. گفته مي شود ثروت كراسوس برابر با بودجه يك سال كل امپراتوري روم بوده است. خيلي ها او را ثروتمندترين فرد تاريخ مي دانند ولي تحقيقات تاريخي جديد درباره اين نظريات شك و ترديدهاي فراواني را رقم زده است.

كراسوس همان كسي بود كه در جنگ حران از سورناي ايراني شكست خورد و كشته شد. شهرت او پيش از اين سر قضيه شورش برده ها در امپراتوري روم بود. مي گويند كراسوس آنقدر ثروتمند بود كه ارتشش را هم با ثروت شخصي جمع كرده بود.


12- بيل گيتس

 

ثروتمندترين مردان تاريخ,افراد ثروتمند تاريخ,ثروتمندان تاريخ

قسمت عمده ثروت بيل گيتس از فروش سيستم عامل ويندوز است

 

 كمتر كسي است كه مديرعامل سابق مايكروسافت را نشناسد. بيل گيتس در سال هاي مختلفي از دهه اخير، به عنوان ثروتمندترين فرد دنيا شناخته شده است ولي ثروت كنوني اش حدود 47.7 ميليارد يورو تخمين زده مي شود كه قسمت عمده اش از فروش سيستم عامل ويندوزي است كه اولين نسخه اش را در  1985وارد باراز كرد.


اهميت بيل گيتس به تحولي بود كه در دنياي كامپيوترهاي شخصي و گسترش آن بين كاربران عادي ايجاد كرد. گيتس با كمك شركتش مايكروسافت توانست كامپيوتر را از يك وسيله اداري به ابزاري خانگي براي همه مردم تبديل كند. البته بيل گيتس فعاليت هاي عام المنفعه زيادي هم دارد و در زمينه ابداعات هم بنيادي تاسيس كرده كه از جوانان مخترع حمايت مي كند.

منبع :

همشهري دانستنيها

bartarinha.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد