استخراج صوت از ويدئو با VLC

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

استخراج صوت از ويدئو با VLC

استخراج صوت از ويدئو با VLC



نرم افزار ويرايش فايلهاي ويديويي, استخراج صوت از فيلم‌هاي ويدئويي

نرم افزار استخراج فايل صوتي از يك فايل ويدئويي


گاهي ممكن است به استخراج فايل صوتي از يك فايل ويدئويي نياز داشته باشيد و در اين شرايط اولين راهكاري كه به ذهن كاربران مي‌رسد استفاده از نرم‌افزارهاي ميكس و مونتاژ فايل‌هاي ويدئويي يا مبدل‌هاي صوتي و تصويري است؛ اما همان‌طور كه مي‌دانيد اين نرم‌افزارها در مواردي حجم زيادي را به خود اختصاص مي‌دهند و اين در حالي است كه نرم‌افزار معروف VLC با كاربران بسياري كه در سراسر دنيا به خود اختصاص مي‌دهد، ممكن است جزو نرم‌افزارهاي نصب شده روي رايانه شما باشد.

 

آيا مي‌دانيد اين نرم‌افزار كه وظيفه اصلي آن پخش انواع فايل‌هاي صوتي و تصويري است امكانات متعدد ديگري از جمله تبديل فرمت‌ها و استخراج صوت از فيلم‌هاي ويدئويي موردنظر شما را نيز در اختيارتان قرار مي‌دهد؟

 

براي استفاده از اين قابليت مي‌توانيد به روش زير عمل كنيد:
1 ـ نرم‌افزار VLC media player را اجرا كرده و پس از مراجعه به منوي Media روي Convert/Save كليك كنيد. (مي‌توانيد از ميانبر Ctrl+R نيز كمك بگيريد)

 

2 ـ در پنجره به‌نمايش درآمده تب File را انتخاب كرده و با كليك روي گزينه‌ Add فايل‌هاي ويدئويي موردنظرتان را در برنامه فراخواني كنيد.

 

3 ـ روي كليد Convert كليك كرده يا كليد ميانبر Alt+O را فشار دهيد.

 

4 ـ حالا پنجره‌ تبديل فايل براي شما باز شده و ‌بايد از بخش Profile يكي از پروفايل‌هاي صوتي همچون Audio -MP3 را انتخاب كنيد.

 

5 ـ در پايان با كليك روي Browse در بخش Destination، محل ذخيره‌سازي فايل صوتي استخراج شده را نيز مشخص كرده و روي Start كليك كنيد تا عمليات استخراج فايل صوتي و تبديل آن به فرمت MP3 اجرا شود.

منبع:jamejamonline.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد