تصاويري باور نكردني از تجزيه بدن انسان بعد از مرگ (18+)

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

تصاويري باور نكردني از تجزيه بدن انسان بعد از مرگ (18+)

تصاويري باور نكردني از تجزيه بدن انسان بعد از مرگ (18+)

[عكس: 0d3011be2fc59263cc76fa49ed9711e9ba1a0078.jpg]

در اين بين برخي افراد از جمله پزشكان پزشكي قانوني و محققان همواره در صدد بودند تا در كلاس‌هاي پزشكي و تشريح جسد انسان به اين مهم دست يابند. به همين علت گروهي از محققان و پزشكان گروه پزشكي قانوني در دانشگاه تگزاس اسكلت‌هاي بدن افراد را در گورستان آزمايشگاهي خود جمع‌آوري كردند تا بر روي آن‌ها تحقيقاتي انجام دهند.فعاليت‌ها اندام‌ها و ماهيچه‌هاي بدن پس از مرگ متوقف مي‌شود و عملكرد پمپ‌ها در غشاء سلولي منجر به انتشار كلسيم در بدن مي‌شود و سبب سفت و سخت شدن اندام‌ها مي‌شود. تجزيه شدن بدن انسان پس از مرگ سبب مي‌شود كه بدن انسان مجدد به خاك بازگردد.

 

روش تدفين چه تاثيري بر مراحل تجزيه جسد دارد؟
در چند دهه اخير مراحل خاكسپاري يا تدفين اجساد تغييرات چشمگيري كرده است و سبب شده است كه تغيير و تحولاتي در نحوه و مراحل تجزيه اجساد اتفاق بيفتد. محققان انسان‌شناسي پزشكي قانوني در دانشگاه تگزاس مراحل تجزيه بدن انسان را بعد از مرگ بررسي كردند و به نتايج جالبي رسيدند.به علت تفاوت‌هاي كه در دين، فرهنگ و آداب نقاط مختلفي از جهان وجود دارد، مردم نقاط و كشورهاي متفاوت به گونه‌هاي مختلفي براي اجساد خود مراسم تدفين مي‌گيرند. از جمله مهم‌ترين اين روش‌ها مي‌توان به خاكسپاري، خاكسپاري در درون تابوت، موميايي كردن و سوزاندن اجساد اشاره كرد.

 

با به وجود آمدن روش‌هاي مختلف تدفين اجساد و پيچيده شدن مراحل آن،‌ كارشناسان پزشكي قانوني حتي با به‌روزرساني و مجهز كردن فناوري و دستيابي به پيشرفت‌هاي فراوان در اين حوزه به سختي توانسته‌اند به طور دقيق و همراه با جزئيات به چگونگي تفكيك مراحل تجزيه جسد و زمان دقيقي كه جسم در محيط مي‌ماند دست يابند.گفته مي‌شود كه با متنوع‌تر شدن روش‌هاي تدفين، گذشت زمان، تغيير در تغذيه و سبك زندگي تجزيه بدن انسان پس از مرگ طولاني‌تر و پيچيده‌تر شده است.

 

ابزارها و امكاناتي كه در آزمايشگاه دانشگاه تگزاس وجود دارد، آن را به يكي از 5 مركز مجهز براي بررسي‌هاي مهم آزمايشگاهي به خصوص در ارتباط با اجساد تبديل كرده است. محققان در اين مركز آزمايشگاهي كه حدود 50 جسد در آنجا آسوده‌اند به بررسي مراحل و روند تجزيه اجساد انسان پرداخته‌اند.در اين مركز اجساد در فضاي باز نگه داشته مي‌شوند و به منظور جلوگيري از حمله حيوانات و پرندگان، اجساد را درون محفظه‌هايي در فضاي باز نگه مي‌دارند. برخي از آن‌ها در سايه و برخي در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيرند تا بررسي‌ها به طور جامع انجام شود.

 

تجزيه جسد بر اثر تغيير و تحولات و تاثير عواملي همچون شرايط محيطي،‌ باكتري‌ها،‌ حشرات، توليد مثل حشرات و تحليل سلولي خود جسد به وقوع مي‌پيوندد. به طور معمول اين اتفاقات و مراحل از خارج و داخل بدن اتفاق ميفتد و در نهايت سبب تورم و از دست دادن مايع موجود در بدن و در نهايت خشك شدن جسد مي‌شود.

 

تصاويري باور نكردني از تجزيه بدن انسان بعد از مرگ (18+)

 

در واقع بدن افراد شامل باكتري‌ها و آنزيم‌هايي است كه پس از مرگ و از كار افتادن دستگاه‌هاي حياتي شروع به تجزيه بدن و اندام‌ها مي‌كنند. باكتري‌ها با خوردن بدن آن را تجزيه مي‌كنند و تجزيه جسد مرحله به مرحله پيش مي‌رود و زماني كه سلول‌هاي بدن مي‌ميرند آنزيم‌هايي آزاد ميشوند كه باعث مي‌شود باكتري‌ها و قارچ‌ها جذب بدن شوند و شروع به تجزيه گوشت و اندام هاي نرم بدن كنند. پس از تجزيه بخش هاي نرم بدن نوبت به تجزيه اسكلت استخواني بدن مي‌رسد كه بيشتر طول ميكشد.

 

تصاويري باور نكردني از تجزيه بدن انسان بعد از مرگ (18+)

 

چند روز پس از مرگ، تجزيه تكميل مي‌شود؟
در مركز آزمايشگاهي در دانشگاه تگزاس اجساد را تحت انواع شرايط ممكن بررسي مي‌كنند تا چگونگي تجزيه را به طور دقيق بررسي كنند و بتوانند زمان احتمالي آن را تخمين بزنند. نتايج بررسي‌ها نشان داد كه حدود 6 ماه تا يك سال بسته به شرايط محيطي و همچنين شرايط جسد، تجزيه كامل مي‌شود.تجزيه انسان شامل مراحلي از جمله تجزيه سلول‌ها، تغيير رنگ بدن، انقباض بدن، خشك شدن و تبديل شدن به اكسلت و استخوان است كه بسته به عوامل محيطي و شرايط بدن فرد مدت زمان تجزيه آن از 6 تا 12 ماه متغير است.

 

برخي از اجساد به علت قرار گرفتن در معرض خاك يا آب ممكن است حالتي مومي شكل به خود بگيرند كه اين حالت بر اثر تجزيه بافت‌هاي بدن توسط باكتري‌ها بوجود مي‌آيد. گفته مي‌شود كه اولين مراحل تجزيه در اندام‌ها از پانكراس آغاز مي‌شود.

 

جسد تجزيه‌شده چه بويي دارد؟
گفته مي‌شود كه بعد از تجزيه بدن انسان گاز و بويي خاص در فضا منتشر مي‌شود كه قابل توصيف نيست و بسيار پيچيده‌تر از آن است كه  افراد مي‌كنند. اجساد افراد و جانوران بوي خاصي را از خود منتشر مي‌كند كه نقش مهمي را در شناسايي اجساد و پيدا كردن آن‌ها و پيگيري جنايت‌ها ايفا مي‌كند.مطالعه‌اي جديد نشان داده است كه اجزا و تركيبات شيميايي كه طي تجزيه جسد بوجود مي‌آيد گاز خاصي را از خود منتشر مي‌كند كه در بويي كه از جسد منتشر مي‌شود نقش مهمي دارد.

 

تصاويري باور نكردني از تجزيه بدن انسان بعد از مرگ (18+)

 

براي اين منظور آزمايشي انجام شد كه در آن جسد را در محفظه‌هاي آزمايشكاهي مي‌گذاشتند و طي مراحل تجزيه هواي اطراف آن را مورد آزمايش قرار مي‌دادند تا بو و گاز منتشرشده از آن را پيش‌بيني كنند. نتايج اين آزمايش نشان داد كه اين بو منزجركننده است. بويي كه از جسد منتشر مي‌شود نتيجه تجزيه بدن توسط باكتري‌ها است و هنگامي كه باكتري‌ها از بدن تغذيه مي‌كنند و آن را مي‌خورند بوي بدي منتشر مي‌شود.

 

تصاويري باور نكردني از تجزيه بدن انسان بعد از مرگ (18+)

 

بوي منتشرشده از جسد انسان به كدام حيوان بيشترين شباهت را دارد؟
در اين آزمايش در كنار جسد انسان بر روي اجساد حيواناتي از جمله خوك، خرگوش، موش، لاك‌پشت، قورباغه، كرم،‌ ماهي و پرندگان آزمايش‌هاي بسياري انجام شد و بافت‌ها و هواي منتشر شده بر اثر تجزيه آن‌ها بررسي شد.به گزارش ايران ناز: اين نتيجه بدست آمد كه از اجساد تمام اين جانوران بو و گازي منزجركننده و مشابهي منتشر مي‌كنند.نتايج اين تحقيق نشان داد كه بوي منتشرشده از جسد خوك بيشترين شباهت را با انسان دارد زيرا ميكروب‌هاي موجود در آن‌ها، ميزان چربي بدن و نوع مو آن‌ها شباهت‌هاي فراواني با يكديگر دارند.

 

بيني‌هاي الكترونيكي راهي براي يافتن اجساد
بررسي تركيبات شيميايي موجود در جسد تجزيه شده و بو و گازهاي منتشرشده از آن راهي براي يافتن اجساد گم‌شده بدست مي‌دهد و به گروه‌هاي جستجوگر و همچنين سگ‌هاي آموزش‌ديده جستجوگر كمك مي‌كند.آزمايش‌هاي انجام شده بر روي تركيبات موجود در جسد تجزيه‌شده سبب شده است كه بيني‌هاي مصنوعي و هوشمندي طراحي شود كه اين وظيفه‌ها را به خوبي انجام مي‌دهد.

 

اخيرا محققان در حال طراحي بيني‌هاي الكترونيكي هستند كه مي‌تواند به طور نظري تركيبات شيميايي و بوي جسد را شناسايي كرده و تشخيص دهد و از اين طريق در پيدا كردن اجساد گم‌شده و قربانيان بلاياي طبيعي به گروه‌هاي تجسس كمك مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد