راه هاي شادبودن بدون نياز به پول و ماديات

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

راه هاي شادبودن بدون نياز به پول و ماديات

راه هاي شادبودن بدون نياز به پول و ماديات



شادبودن,شادتر بودن,رنگ شادي

انسان مي تواند بدون نياز به ماديات شادبودن را تخربه كند

 

تا به حال چقدر براي شادبودن يا شادتر بودن پول خرج كرده ايد؟ چقدر هزينه كرده ايد تا با سفر رفتن، خريد كردن، انتخاب يك ماشين جديد، رفتن به يك رستوران لوكس و... خودتان يا اطرافيانتان را حخوشال كنيد؟ نتيجه هم گرفته ايد؟ قطعا جوابتان مثبت است ولي تا كي مي شود براي شادبودن به ماديات تكيه كرد؟ اصلا مگر قرار است هميشه شادبودن را بخريم؟

يعني نمي شود با تغييرات نسبتا كوچك و كم خرج لبخند به لب شد و احساس نشاط و آرامش كرد؟ اين بار قصد داريم يك روش اسان، كم خرج و قابل دسترس را به شما معرفي كنيم تا شادبودن را بدون ماديات تجربه كنيد. روشي كه به پشتوانه تاييد مطالعات بين المللي مي تواند رنگ شادي را به زندگي مان بپاشد و روحيه مان را بهتر كند. اين روش كه روان شناسان نوين اثربخشي اش را تاييد كرده اند، استفاده از رايحه هاي خوش در محيط زندگي است.

بوهايي كه خاطرات را زنده مي كنند
براي بيشتر مردم، عطرهاي مختلف فقط يك رايحه نيستند، بلكه جزئي از خاطراتشان محسوب مي شوند و باعث شادبودن افراد ميشود. بعضي ها هنگامي كه بوي بيسكوييت هاي تازه اي به بيني شان مي رسد كه رويش پودر شكلات پاشيده اند، ياد آشپزخانه مادرشان مي افتند يا وقتي بوي گل هاي تازه به مشامشان مي خورد، خاطرات روز عروسي خود را به خاطر مي آورند.

 

احساس شادي,آرامش و شادي بيشتر,محرك شادي و نشاط

بوي خوش عطر ها باعث محرك شادي و نشاط مي شود 

 

اين ارتباطات نوستالژيك تصادفي نيست، بلكه دانشي پشت سرش نهفته است. پاسخ پويايي بدن ما به طور مستقيم به مركز عاطفي مغزمان مرتبط است و صرفا با يك بوكشيدن ساده، سيلي از احساسات گرم و شادبودن به وجودمان هجوم مي آورند اما گذشته از قدرت عطر در تحريك حافظه بشري، مي توان از رايحه هاي مختلف براي رهايي از استرس، شادتر بودن، تسكين سردرد، آرامش يافتن و... استفاده كرد.

اسطوخودوس؛ آرام بخش روان
رايحه اسطوخودوس تقريبا بلافاصله بعد از اينكه استشمام مي شود ذهن و بدن را آرام مي كند و يكي ديگر از مهم ترين تاثيراتش رفع اختلالات خواب است. در يك پژوهش دانشگاهي 42 زن كه دچار افسردگي و مشكلات خواب بودند، در تماس با رايحه اسطوخودس قرار گرفتند و به دنبال آن احساس شادي و آرامش بيشتري را در زندگي شان گزارش كردند.

 

خلق و خويي شاد,افزايش احساس شادي,احساس شادي و آرامش

اسطوخودوس بعد از اينكه استشمام مي شود موجب شادبودن مي شود

 

دارچين؛ تقويت مغز
اين ادويه خوشبو علاوه بر اينكه روز شما را مي سازد، گفته شده است كه عملكردهاي شناختي مغزي را نيز تقويت مي كند. نتايج مطالعه اي كه در دانشگاه ويلينگ انجام شد، نشان داد بوييدن رايحه دارچين پاسخ هاي بصري فرد را تقويت مي كند و باعث افزايش حافظه و تمركز مي شود.

 

شادبودن,شادتر بودن,رنگ شادي

دارچين باعث شاد بودن ميشود و عملكرد مغز را تقويت مي كند

 

كاج؛ دشمن استرس
عطر و بوي كاج استرس را از وجود شما مي راند و باعث شادبودن مي شود از ته دل بخنديد و احساس آرامش كنيد. محققان ژاپني با انجام پژوهشي دانشگاهي نشان دادند كه قدم زدن در جنگل هاي كاج افسردگي و استرس را به طور قابل ملاحظه اي كاهش مي دهد و باعث مي شود افرادي كه در تماس با بوي خوش كاج بوده اند، آرامش و شادي بيشتري را در وجود خود احساس كنند.

 

احساس شادي,آرامش و شادي بيشتر,محرك شادي و نشاط

عطر و بوي كاج استرس را از وجود شما مي راند و باعث شادبودن مي شود

 

چمن تازه؛ شادي بخش
درست است كه چمن زني كاري نيست كه هوس كنيم هرروز انجامش دهيم، ولي احتمالا خيلي از ما اگر مي دانستيم كه رايحه چمن هاي تازه تا چه اندازه مي تواند باعث شادبودن شود، حاضر نبوديم از اين كار دست بكشيم. عطر چمن تازه كوتاه شده محرك شادي و نشاط در انسان است و همچنين از كاهش توانايي مغز كه با افزايش سن رخ مي دهد پيشگيري مي كند.

 

خلق و خويي شاد,افزايش احساس شادي,احساس شادي و آرامش

رايحه چمن هاي تازه تا مي تواند باعث شادبودن شود

 

مركبات؛ انرژي بخش
اگر مي خواهيد در طول روز انرژي بيشتري داشته باشيد، دور قهوه و نسكافه خط بكشيد و مستقيما سراغ مركباتي مانند ليمو و پرتقال برويد. خواص مركبات تنها در ويتامين ث آن نهفته نيست، بلكه اين گروه از ميوه ها، شادبودن و انرژي شما را بيشتر مي كند و هوشياري را نيز تقويت خواهدكرد.

 

شادبودن,شادتر بودن,رنگ شادي

گروه ميوه هايي مانند پرتقال و ليمو باعث شادبودن و انرژي بيشتر مي شود

 

وانيل؛ سرشار از حس خوب زندگي
وانيل حتي اگر نخواهد هم شما را ياد شيريني مي  اندازد و جالب اين است كه رايحه اش هم مي تواند خلق و خويي شاد و شيرين را به شما هديه كند. مجموعه مقالاتي كه در سال 2004 در اين زمينه منتشر شده  نشان داد كه رايحه وانيل مي تواند با افزايش احساس شادبودن و آرامش در افرادي كه در معرض اين بو قرار گرفته اند، همراه باشد.

احساس شادي,آرامش و شادي بيشتر,محرك شادي و نشاط

وانيل سرشار از حس خوب شادبودن و زندگي است

 

نعناع فلفلي؛ رفع كسالت
نعناع فلفلي علاوه بر اينكه نفس را خوشبو مي كند، آثار مثبتي روي مغز شما خواهدداشت. نتايج مطالعه ديگري در دانشگاه ويلينگ حاكي از آن است كه استشمام بوي گياه نعناع فلفلي با بهبود عملكرد شناختي مغز و افزايش انگيزه فرد در ارتباط است. علاوه بر اين تماس با اين رايحه باعث مي شود كمتر احساس كسالت كنيد.

خلق و خويي شاد,افزايش احساس شادي,احساس شادي و آرامش

نعنا فلفلي باعث رفع كسالت و شادبودن مي شود

 

گل ياس؛ عليه غمگيني
زيبايي هنرمندانه اين گل به كنار، عطر ياس مي تواند شما را از دام غمگيني برهاند و باعث شود خلق و خوي بهتري داشته باشيد. همچنين نتايج مطالعه اي در سال 2010 نشان داده گل ياس با افزايش هوشياري رابطه مستقيم دارد و افكار منفي ناشي از افسردگي را از ذهن دور مي كند.

 

شادبودن,شادتر بودن,رنگ شادي

گل ياس باعث شادبودن و سر زندگي مي شود‎

منبع:هفته نامه زندگي مثبت

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد