تايپ صوتي به زبان فارسي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

تايپ صوتي به زبان فارسي

تايپ كردن براي بسياري از كاربران آن‌قدر دردسرساز و وقتگير است كه بسياري از كاربران آرزو دارند يك نرم‌افزار صحبت‌هايشان را به‌صورت مكتوب در نرم‌افزارهاي ويرايشگر متني تايپ كند.

همان‌طور كه مي‌دانيد نرم‌افزارهاي رايانه‌اي در بسياري موارد به نيازهاي كاربران پاسخ داده و انجام كارها را راحت‌تر كرده‌اند، اما متاسفانه يكي از نيازهاي هميشگي كاربران فارسي زبان بي‌پاسخ مانده بود يا براي رفع آن ‌بايد هزينه‌هاي زيادي پرداخت مي‌شد.

تايپ صوتي به زبان فارسي

اين نياز تايپ صوتي است؛ تايپ كردن براي بسياري از كاربران آن‌قدر دردسرساز و وقتگير است كه بسياري از كاربران آرزو دارند يك نرم‌افزار صحبت‌هايشان را به‌صورت مكتوب در نرم‌افزارهاي ويرايشگر متني تايپ كند. خوشبختانه اين نياز به لطف خدمات رايگان و بسيار مناسب گوگل رفع شده و امروز كاربران فارسي زبان نيز هرجاي دنيا كه باشند مي‌توانند بدون نياز به صفحه‌كليد فارسي و بدون خسته كردن انگشتان خود صحبت كرده و صحبت‌هاي خود را به‌صورت متن تايپ شده روي صفحه‌نمايش مشاهده كنند.

اين قابليت در سرويس گوگل داك فعال شده و كاربران با استفاده از مرورگر كروم و يك ميكروفن مناسب و البته دسترسي به اينترنت مي‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در صورتي‌كه شما نيز قصد داريد همين حالا استفاده از اين قابليت را مورد بررسي قرار دهيد، مي‌توانيد از روش زير براي انجام اين كار كمك بگيريد:

1ـ ابتدا به محيط كاربري خود در سرويس گوگل داك وارد شويد.

2ـ روي گزينه‌ New كليك كرده و صفحه جديدي را ايجاد كنيد. (همچنين مي‌توانيد فايل‌هاي موجود را نيز كليك كرده و آنها را آماده ويرايش كنيد)

3ـ به منوي Tools رفته و روي گزينه Voice Typing كليك كنيد.

4ـ اكنون آيكون تايپ صوتي در سمت چپ صفحه براي شما نمايش داده مي‌شود. در بالاي اين آيكون نوار كوچكي وجود دارد كه با كليك روي آن مي‌توانيد زبان موردنظر براي صحبت كردن را انتخاب كنيد. (شما مي‌توانيد با اسكرول كردن اين فهرست به پايين، زبان فارسي را از ميان زبان‌هاي موجود انتخاب كنيد)

5 ـ در ادامه پس از اتصال ميكروفن به رايانه و اطمينان از صحت عملكرد و كيفيت آن، روي آيكون ميكروفن كليك كرده و صحبت كردن را آغاز كنيد. (پيشنهاد مي‌كنيم در محيطي ساكت و بدون صداهاي مزاحم، اين قابليت را مورد استفاده قرار داده و كلمات را به‌صورت شمرده و آرام بيان كنيد)

6 ـ مشاهده مي‌كنيد كه صحبت‌هاي شما بسرعت به متون تايپي تبديل مي‌شود و مي‌توانيد اين متون را در هر برنامه يا بخش ديگري كپي و استفاده كنيد.

نكته: درحال حاضر اين سرويس در تشخيص برخي كلمات با مشكل مواجه است كه انتظار مي‌رود به مرور زمان و با استفاده كاربران از آن، دقت تشخيص در زبان فارسي افزايش يافته و كاربران بتوانند با سرعت بيشتري صحبت كرده و متون موردنظرشان را به‌صورت تايپ شده مشاهده كنند.

منبع: جام جم كليك

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد