خطرناك ترين جمله دنيا چيست؟

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

خطرناك ترين جمله دنيا چيست؟

۲۶۲ بازديد

خطرناك ترين جمله دنيا چيست؟



خطرناك ترين جمله

خطرناك ترين جمله اين است:من همينم كه هستم.

 

شايد فكر مي كنيد در بهترين جاي دنيا قرار داريد و آنچه داريد، كافي است و ديگر نيازي به تلاش بيشتر نداريد. هر زماني كه برچسب بهترين يا كافي ست را بر خود بزنيد، همان لحظه سير نزولي رشد تان آغاز مي شود.

مفهوم اين اصل به هيچ وجه طمع كاري و قانع نبودن و زياده خواهي نيست، بلكه زياد خواستن است. زياد از درگاه باري تعالي تقاضا كردن است. از درياي بيكران پروردگار خواستن براي استفاده درست، رشد، تكامل و فرار از نيازمندي و فقر. پس لازم است هنوز هم اصولي را جهت تغيير تمرين كنيم.


رقابت با خود
انسان هاي بزرگ، وارسته، موفق و اثرگذار كساني هستند كه همواره در حال رقابت هستند. البته رقابت از شكلي ديگر و آن هم رقابت با خود است. بله، رقابت با خود، چون در اين نوع رقابت هيچ انرژي، زمان و برنامه اي صرف تخريب يا از ميدان به در كردن رقيب نمي شود، بلكه همواره برنامه ريزي مي شود تا از اين رقيب سبقت گرفته شود و نسبت به ديروز او در جايگاه بهتري قرار بگيريم.


چرا بايد انرژي خود را صرف رقابت با ديگران يا حتي تخريب ديگران يا گاهي از بين بردن رقبا كنيم؟ بياييم به خودمان قول دهيم كه از امروز عمرمان، انرژي مان، فكرمان و برنامه مان براي رشد، توسعه، پيشرفت و بهبود اوضاع خودمان باشد.


آهسته و پيوسته
تغييرات ناگهاني در بيشتر اوقات با خرابي و خسارت همراه هستند؛ ولي اگر تغيير تدريجي، مداوم و با برنامه باشد، در مسير خود كمتر با مقاومت روبرو مي شود. از طرف ديگر راحت تر و سريع تر مورد پذيرش واقع مي شود.


دقت كرده ايد، آدم هايي كه تصميمات ناگهاني مي گيرند، مثلا مي گويند من از فردا ورزش كردن را به طور جدي و روزي دو ساعت شروع مي كنم، به ندرت مي توانند مدت طولاني ورزش كنند. ولي در مقابل كساني كه براي ورزش با روزي 15 دقيقه نرمش آرام شروع مي كنند، پس از مدتي ورزش روزانه مرتب و روزي 1 يا 2 ساعت را مي توانيم در برنامه زندگي آن ها جزيي جداناپذير بدانيم.


بهتر است پس از تصميم قطعي براي ايجاد تغيير، ابتدا روي كاغذ اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت را بنويسيم و بعد براي هر كدام جزييات را يادداشت كنيم.


من همينم كه هستم!
گفته مي شود خطرناك ترين جمله اين است: «من همينم كه هستم.» در اين جمله كوتاه مي توانيم غرور، لجاجت، خودرايي، خودخواهي، درجا زدن و به تدريج راندن آدم ها از اطراف خود را حس كنيم.


اگر من و شما هم به طور غيرمستقيم يا ناخواسته اين جمله در ذهن مان نقشي دارد، بايد بسيار مراقب باشيم كه از دام ركود، سكون و فسيل شدن رهايي يابيم.


انسان هاي بزرگ حتي از كودكان هم درس مي گيرند. اساتيد خبره و باتجربه بيشتر از واژه «نمي دانم» استفاده مي كنند. دانشمندان توانمند در بسياري از موارد مي گويند: «در تخصص من نيست» و انسان هاي وارسته بيشتر اوقات سكوت مي كنند و مي گويند: «نظر شما چيست؟»

راز تغيير در احساس نياز به تغيير و پرهيز از احساس خودكامگي و برترين بودن است.


مشاوران خود را تغيير دهيد
اگر همواره اطراف ما كساني باشند كه با «به به» و «چه چه» ما را همراهي كنند، به تدريج ما را به ورطه سقوط پيش خواهند برد. شركت ها، سازمان ها و كشورها و انسان هاي موفق، مشاوراني انتخاب مي كنند كه ضمن نشان دادن راه درست، آن ها را نقد نيز كنند.


شنيده ايد مي گويند فلاني را دوستانش از راه به در كردند؟ يا مي گويند فلاني به واسطه دوستش به آن موقعيت و جايگاه والا دست يافت؟ شنيده ايد مي گويند اگر كسي را نمي شناسيد، ببينيد اطرافيانش و كساني كه با او حشر و نشر دارند چطور آدم هايي هستند.


ما اغلب از كلمه مشاور برداشت مان كسي ست كه دفتري دارد و ما براي مشاوره به او مراجعه مي كنيم. در حالي كه تاثيرگذارترين مشاوران ما، همان پنج نفري هستند كه ما در زندگي و كسب و كار بيشترين ارتباط، مراوده و تبادل نظر را داريم و ما چكيده آن پنج نفر هستيم.


روش هاي تكراري را حذف كنيد
گاهي اوقات اگر با دقت يك كارتون يا يك فيلم كمدي را تماشا كنيم مي توانيم درس هاي زيادي بياموزيم. با كمي دقت متوجه مي شويم كه شخصيت اصلي فقط با چندين بار تكرار يك اشتباه، موجب خنده بيننده مي شود و جالب اين كه ما فقط مي خنديم ولي اگر دقت كنيم، بسياري از امور امروزه ما هم همين گونه است و شايد اگر فيلم زندگي ما را هم با سرعت تند نمايش دهند، متوجه خواهيم شد كه در طي چند سال چند بار يك اشتباه مشابه را تكرار كرده ايم و پس از مدتي يادمان رفته است.


راه هايي كه مي توانيد از طريق آن سبك زندگي خودتان را بسازيد:


مالك توانايي هايتان باشيد
اول از همه اينكه خيلي مهم است بفهميد انتخاب هاي زيادي داريد. شما تصميم مي گيريد و شما اجرا مي كنيد. پس تصميم بگيريد كه زندگي فوق العاده داشته باشيد. زندگي شما مال شماست. شما ۱۰۰٪ خاص و به نوع خودتان با استعداد هستيد. حق داريد زندگي تان را با كارهايي بگذرانيد كه دوست داريد و چيزهايي را تجربه كنيد كه به شما لذت مي دهد.


شما نعمت ها و استعدادهايي داريد كه شايد ديگران از آن بي بهره باشند. خيلي از كارها را شايد كسي نتواند مثل شما انجام دهد. شما تنها كسي روي كره زمين هستيد كه مي توانيد از توانايي هايتان استفاده كنيد!


كمي عاشق خودتان باشد
شايد عاشق ماهيگيري باشيد و بخواهيد سبك زندگي تان را طوري بسازيد كه ماهيگيري در آن گنجانده شده باشد. بنشينيد، با خودتان خلوت كنيد و روحتان را بشكافيد تا ببينيد دوست داريد واقعاً زندگي تان چه شكلي باشد. حتي به اين فكر كنيد كه دوست داريد وقتي از دنيا رفتيد، ديگران درموردتان چه بگويند. به استقبال تغيير برويد و تغيير كنيد.


وقتي فهميديد كه دوست داريد زندگي تان چه شكلي باشد، وقتش است كه آن را عملي كنيد. وارد عمل شويد و سعي كنيد آرزوهايتان را به واقعيت تبديل كنيد. تغيير ترسناك است اما اين ترس بايد مثبت و هيجان انگيز باشد.

يادتان باشد شما خودتان به تنهايي كاپيتان اين كشتي خاص هستيد!

منابع:مجله پنجره خلاقيت

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد