براي هكرها "درب پشتي" باز نكنيد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

براي هكرها "درب پشتي" باز نكنيد

اگر از دوستان شما كسي مورد حمله هكري قرار گرفته باشد، احتمالا به اين فكر افتاده ايد تا براي ايمن بودن، تلفن همراه هوشمند خود را كنار گذاشته و از تكتولوژي فاصله بگيريد.

به گزارش گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ها است كه تلفن همراه به جزء جدانشدني زندگي ما تبديل شده است، اين روند بعد از ورود تلفن هاي همراه هوشمند و طراحي گوشي هاي ارزان قيمت با تكنولوژي بالا، گسترش بيشتري يافت و كمتر كسي را مي توان يافت كه درگير تلفن همراه هوشمندش نباشد.

ورود تكنولوژي و گسترش آن هم راستا با تلفن هاي همراه سبب شد تا راهي جديد براي كسب درآمد شيادان ايجاد شود تا بتوانند به راحتي با هك اطلاعات و سرقت آن ها از مردم اخاذي كنند و يا با دستيابي به اطلاعات حساب آن ها، تمامي دارايي ‌شان را از بانك خارج كنند، آن هم تنها با يك دكمه!

براي هكرها


اگر از اطرافيان و دوستان شما كسي مورد حمله هكري قرار گرفته باشد، احتمالا به اين فكر افتاده ايد تا براي ايمن بودن، تلفن همراه هوشمند خود را كنار گذاشته و تا حدودي از تكتولوژي فاصله بگيريد.

اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه فاصله دوري شما از تلفن همراه هوشمندتان، تنها كار را براي سارقان سايبري پيچيده مي كنيد و با اين حال آن ها به راحتي مي توانند دست به سرقت اطلاعات شما بزنند، شايد از خودتان بپرسيد، چطور چنين چيزي امكان دارد؟

براي پاسخ به اين سوال، بايد به اين نكته اشاره كرد كه پيشرفت تكنولوژي تنها در تلفن همراه شما نبوده و با روي كار آمدن اينترنت اشيا، تمامي وسايل الكترونيكي در خانه شما مانند: تلويزيون، يخچال و ... قابليت اتصال به اينترنت را دارند و سارقان سايبري به راحتي مي توانند از طريق آن ها به اطلاعات مختلف شما دست پيدا كنند و در برخي موارد حتي مي توانند دست به سرقت از منزل مسكوني شما بزنند.

اگر مي خواهيد به طور كامل از اين موضوعات دوري كنيد، بايد خود را در غاري دورافتاده زنداني كنيد تا از اينترنت و تمامي معايب و مزاياي آن دور باشيد!

براي هكرها


براي اثبات مطالب ذكر شده ، آزمايش هاي دو هكر مثبت گرا كه در آمريكا صورت گرفته است را برايتان شرح مي دهيم:

خانم پتسي والش يك خانم سالمند آمريكايي بود كه راضي شد در بخشي از آزمايش دو هكر مثبت گرا بنام هاي ريد لودن مدير امنيت و مايكل پرينس از موسسان كمپاني HackerOne شركت كند و اجازه دهد كه اين دو نفر او را هك كنند. خانم والش قبل از اين آزمايش گفت: "من چيزي براي هك شدن ندارم."

 او صاحب يك لپ تاپ، تلويزيون ماهواره اي، ماشين و پروفايل فيسبوك بود كه فقط براي ارتباط با خانواده و دوستانش از آن استفاده مي كرد، در واقع او چيزهاي زيادي براي هك شدن داشت!  

در ابتدا هكرها صفحات فيسبوك خانم والش را جستجو كرده و متوجه شدند وي به تازگي در سايت change.com طوماري را امضا كرده بود. هكرها پس از ۱۰ دقيقه توانستند يك ايميل جعلي از طرف اين سايت بفرستند و درخواست كنند كه براي قرعه كشي مالكيت يك زمين در كاليفورنيا ثبت نام كند.

براي هكرها


"مادربزرگ حرفه اي" فرم ثبت نام را امضا كرد و هكرها توانستند كلمه عبور خانم والش را بر روي فيشينگي كه از سايت change.com درست كرده بودند بدست آورند. بعدها مشخص شد خانم والش از اين كلمه عبور براي انجام بيشتر كارهايش استفاده مي كرده است. اگر آن ايميل جعلي از طرف يك مهاجم سايبري ارسال شده بود، مجرمان مي توانستند از داده هاي پتسي سوء استفاده هاي زيادي كنند.

در اقدام بعدي هكرها به سراغ خانه خانم والش رفتند و تنها يك ساعت و نيم زمان برد تا قفل ديجيتالي درب گاراژ را باز كنند و در مدت زمان كوتاهي هم تلويزيون ماهواره اي او را هك كنند.

پس از آن هكرها به سراغ لپتاپ وي رفتند و از آنجايي كه والش بقيه كلمات عبورش را بر روي يك تكه كاغذ نوشته بود، بنابراين هك اطلاعات وي در اين قسمت هيچ زماني نگرفت. پس از نفوذ به لپتاپ، هكرها اطلاعات شخصي خانم والش كه شامل: شماره امنيت اجتماعي، رمز عبور پي پال، مشخصات پروازهاي مكررش با يكي از خطوط هوايي و مشخصات بيمه اش مي شد را بدست آوردند.  

براي هكرها


هكرها بعد از بررسي متوجه شدند لپتاپ خانم والش با تعداد زيادي از برنامه هاي مخرب آلوده شده بود كه برخي از اين بدافزارها، بدافزارهاي ديگري را هم به دنبال خود نصب كرده بودند، بخش تاريخ مرورگر (history) رديابي شده بود و بدافزارهاي تبليغاتي مخرب و امثال اينها در لپتاپش فراوان بود.

آزمايش بالا ثابت مي كند، نبايد خيلي به خودتان اطمينان داشته باشيد و هميشه حواستان به اشياء هوشمندتان باشد تا مورد حمله سارقان قرار نگيريد، همچنين اصول اوليه امنيت سايبري را ياد گرفته و  براي گرفتن خدمات متفاوت از وب سايتها از كلمه هاي عبور منحصر بفرد و پيچيده استفاده كنيد.

حال ديديد چقدر ساده مي توان وارد زندگي سايبري فردي شد كه در مورد فضاي مجازي مطالب زيادي نمي داند؟ ما با انبوهي از اشياء بالقوه اي كه قابليت هك شدن دارند، محاصره شده ايم.

همه ما به استفاده از كامپيوتر و گوشي هاي هوشمندمان عادت كرده ايم و با وجود اشياء هوشمند در خانه هايمان مانند: مودم، تلويزيون ها و يا يخچال هاي هوشمند براي حملات سارقان طعمه خوبي هستيم. 

براي هكرها



اگر با هوشمندي بتوانيد خودتان را از تمامي اشياي هوشمند خلاص كنيد، از هك شدن در امان نيستيد و سارقان مي توانند با ورود به داده هاي ديجيتالي هر فرد بر روي پايگاه داده هاي مراكز دولتي، بيمارستانها، شهرداريها، سازمان هواپيمايي، بانكها، فروشگهاي معتبر، شركتهاي بيمه و امثال اينها، اطلاعات شما را بدست بياورند.

مشخص است، شما نمي توانيد بطور كامل از اين تهديدات در امان بمانيد اما بايد بدانيد كه چگونه اطلاعاتتان به خطر مي افتد و بهترين كار براي جلوگيري چيست؟ ساده ترين راه اين است كه از يك نرم افزار قدرتمند امنيتي استفاده كنيد و هرگز كلمات عبورتان را به روي مودم نچسبانيد.     

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد