5روش براي پيدا كردن كار به صورت آنلاين

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

5روش براي پيدا كردن كار به صورت آنلاين

۳۱۷ بازديد

روش براي پيدا كردن كار به صورت آنلاين

مديران منابع انساني و استعداديابان به طور پيوسته در جستجوي نيروهاي كارآمدي هستند كه بتوانند نيازهاي سازماني را برطرف كرده و موقعيت هاي شغلي را از آن خود سازند.
ماهنامه معيشت: مديران منابع انساني و استعداديابان به طور پيوسته در جستجوي نيروهاي كارآمدي هستند كه بتوانند نيازهاي سازماني را برطرف كرده و موقعيت هاي شغلي را از آن خود سازند. اين جستجوي پيوسته به معناي آن است كه افراد جوياي كار بايد خود را در بهترين شرايط در «رادار» مديران قرار دهند. طبيعي است كه در زمانه حاضر، اين كار به آساني از طريق فضاي مجازي ممكن است. البته حضور موثر در فضاي مجازي و تاثيرگذاري روي مديران نيازمند نيرو، مستلزم برخورداري از مهارت هايي است كه برخي از مهم ترين آنها را در ادامه به شما معرفي خواهيم كرد:

5 روش براي پيدا كردن كار به صورت آنلاين

1- مهارت و دانش خود را نشان دهيد

مديران منابع انساني و مسئولان استخدامي بدون شك مي خواهند از توانايي و تناسب شما با موقعيت شغلي آگاه شوند. به اين جهت، شيوه معرفي سوابق كاري و آموزشي در فضاي مجازي اهميت بسيار زيادي پيدا مي كند. در ابتدا بايد فهرستي از سوابق آموزشي، تجارب كاري و مهارت هاي عملي خود فراهم كنيد و با استفاده از نمونه هاي فراواني كه در وب وجود دارد، آنها را تنظيم نموده و به صورتي زيبا آماده سازيد.

در گام بعدي مي توانيد وب سايت يا وبلاگي راه اندازي كرده و اطلاعات را در اختيار متقاضيان قرار دهيد. به علاوه با حضور در شبكه هاي مجازي و وب سايت هايي چون لينكداين نيز امكان معرفي وسيع تر توانايي ها براي شما فراهم مي آيد و شمار زيادتري رزومه شما را مشاهده و درباره شما تحقيق خواهند كرد.

2- مزاياي استخدام خود را نشان دهيد

البته به اشتراك گذاشتن رزومه كلي به تنهايي براي جلب نظرم مديران كافي نيست. بايد به آنها بقبولانيد كه براي حضور در موقعيت شغلي مورد نظرشان آمادگي كافي دارد. براي اين كار، بهتر است روي تجارت خاصي كه با نيازهاي اعلام شده تناسب دارد بيشتر تكيه كنيد و نكات جذاب براي مديران را برجسته سازيد.

5 روش براي پيدا كردن كار به صورت آنلاين

 مثلا اگر به دنبال يافتن شغلي در حوزه طراحي وب سايت هستيد، به صورت تفكيك شده نمونه هايي از كارهاي قبلي خود را در اختيار مدير مربوطه قرار دهيد. سعي كنيد به سايت هايي كه با نيازهاي مجموعه جديد هماهنگ است، بيشتر اشاره كنيد و توانايي خود را براي رفع نيازهاي ويژه سازمان پيش چشم مدير آشكار سازيد.

3- شخصيت خود را نشان دهيد

اما در كنار توانايي و مهارت شغلي، شخصيت شما نيز عاملي بااهميت در افزايش شانس استخدام است. كارفرمايان احتمالي شما انسان هايي با عواطف و ويژگي هاي بشري هستند و طبيعتا تمايل دارند با كاركناني مودب، باشخصيت و بافرهنگ همكاري نمايند. البته در اين خصوص توصيه خاصي وجود ندارد. هرچه شما از خود به نمايش مي گذاريد، از عكس پروفايل گرفته تا شيوه نگارش مطالب، صفحه بندي، رنگ بندي و اصطلاحات خاص، همگي در شكل گيري نگاه مديران موثر است و مي تواند شخصيت شما را به نمايش بگذارد. البته سعي در فريب طرف مقابل نداشته باشيد و آنچه هستيد را صادقانه آشكار سازيد.

5 روش براي پيدا كردن كار به صورت آنلاين

4- ديدگاه مثبت ديگران را نسبت به مهارت هاي خود نشان دهيد

برداشت عمومي افراد مي تواند بر تصميم گيري ديگران تاثيرگذار باشد. به همين دليل، سعي كنيد از مشتريان و همكاران سابق خود نكات مثبتي را جمع آوري كرده و در رزومه به آنها اشاره كنيد. به طور مثال، اگر معرفي نامه يا تقديرنامه اي دريافت كرده ايد آنها را در فضاي مجازي منتشر كنيد و از ديدگاه ديگران براي اثبات توانايي خود بهره بگيريد.

5- مهارت هاي ارتباطي خود را نشان دهيد

ارتباطات موثر نيز از جمله دلايلي است كه مديران منابع انساني را به پذيرش شما ترغيب خواهد كرد، تا آنجا كه براي برخي مديران و در مشاغلي خاص، اين عامل مهم ترين مساله در انتخاب نيروها است. از طريق رزومه و ديگر شروحي كه براي خود مي نويسيد، مهارت هاي نگارشي خود را به نمايش گذاشته و توانايي بالاي خود را براي ارتباط با ديگران آشكار سازيد. اگر در اين زمينه ها احساس ضعف مي كنيد، هر چه زودتر نسبت به اصلاح نقاط ضعف اقدام كنيد، چرا كه در جهان كنوني تصور مشاغل بدون ارتباطات وسيع و همه جانبه ناممكن است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد