خواص شير بادام و عسل + طرز تهيه

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

خواص شير بادام و عسل + طرز تهيه

خواص شير بادام و عسل + طرز تهيه



شيربادام يكي از پرخاصيت ترين نوشيدني هاي گياهي است كه در سال هاي اخير شهرت زيادي پيدا كرده است. چون مي تواند يكي از بهترين جايگزين هاي شير گاو باشد.

 

فوايد شير بادام و عسل, شير بادام و عسل

شيربادام و عسل انرژي زا است و خوردن آن اول صبح باعث بانشاط و پرانرژي شدن در روز مي شود


در خصوص شير گاو همواره اما و اگرهايي وجود داشته است و بسياري از افراد دچار عدم تحمل لاكتوز هستند و با مصرف آن دچار مشكلاتي مي شوند. بنابراين روز به روز از شهرت شير كاسته شده و نوشيدني ها يا شيرهاي گياهي به انتخاب هاي اول مردم تبديل شده اند. چون حاوي مواد مغذي و خواص زيادي براي سلامت هستند. تركيب شير بادام با عسل علاوه بر بهبود طعم شير ارزش غذايي بالايي نيز دريافت كرده و تغييرات مثبت زيادي در بدن ايجاد مي كند. در اين مقاله در خصوص فوايد و خواصي كه با تركيب و مصرف شير بادام و عسل نصيب بدنتان مي شود بيشتر صحبت مي كنيم. لطفاً با ما همراه باشيد.


معجون شير بادام و عسل براي تجربه ي خوابي راحت
بي خوابي به دلايل متعددي بروز مي كند. از شرايط نامناسب اتاق خواب گرفته تا سر و صدا، استرس و ميزان قندخون و غيره. معمولاً زماني كه بدن مجبور مي شود با ميزان قند خون بالايي به فعاليت خود ادامه دهد مشكلاتي در روند خواب بروز مي كند. مصرف عسل باعث بهبود كيفيت خواب مي شود. چون باعث آرامش و به خواب بردن ناقل عصبي اوركسين مي شود كه مسئوليت هشيار نگه داشتن بدن را بر عهده دارد. توجه داشته باشيد كه برخي افراد به مصرف شير و عسل اعتقاد دارند و آن را توصيه مي كنند؛ اما بايد بدانيد كه شير گاو در بدن همه به طور يكسان عمل نمي كند و امكان دارد كه نتيجه ي كاملاً عكسي بدهد. در نتيجه توصيه مي كنيم به جاي شير گاو از شير بادام استفاده كنيد.


معجون شيربادام و عسل براي مقابله با پيري
نوشيدني شيربادام و عسل انرژي زا است و اگر آن را اول صبح ميل كنيد روزي بانشاط و پرانرژي خواهيد داشت.

آنتي اكسيدان هاي موجود در شيربادام و عسل قدرت كاهش اثرات منفي راديكال هاي آزاد را دارند. بايد بدانيد كه راديكال هاي آزاد مولكول هايي هستند كه روند پيري پوست و ديگر ارگان ها را سرعت مي دهند و تنها با سلاحي مانند آنتي اكسيدان ها مي توان با آن ها مقابله كرد. تركيب شير بادام و عسل از دوره ي باستان به عنوان اكسير جواني استفاده مي شود كه قادر است بدن را به خوبي تغذيه كرده و شرايط پوست را بهتر كند.


معجون شيربادام و عسل براي بهبود گوارش
مصرف روزانه يك ليوان شيربادام و عسل يكي از روش هاي طبيعي براي حفظ روند گوارش و بهبود عملكرد روده ها است. اين معجون خوشمزه از بروز مشكلاتي مانند يبوست، التهاب هاي گوارشي و گاز جلوگيري مي كند. علاوه بر اين، تركيب اين دو ماده ي مفيد باعث ايجاد احساس سيري طولاني مدت مي شود و براي افرادي كه مي خواهند وزن كم كنند بسيار مفيد است.


معجون شيربادام و عسل براي پيشگيري از بيماري هاي تنفسي
سال ها است كه خواص آنتي بيوتيكي و ضدويروسي عسل شناخته شده است و مردم از آن براي درمان گلودرد و نابودي ويروس هاي ايجاد كننده آنفلوانزا و سرماخوردگي استفاده مي كنند. با تركيب اين ماده ي پرخاصيت با شير بادام معجوني فوق العاده براي تقويت سيستم ايمني بدن توليد مي شود كه بدن را از هجوم ميكروارگانيسم هايي كه سيستم تنفسي را تهديد مي كنند در امان نگه مي دارد. اگر تصور مي كنيد كه سيستم ايمني و همچنين دستگاه تنفسي تان ضعيف است اين نوشيدني را در برنامه ي روزانه تان داشته باشيد.


معجون شيربادام و عسل براي داشتن انرژي بيشتر و تمركز بهتر
نوشيدني شيربادام و عسل انرژي زا است و اگر آن را اول صبح ميل كنيد روزي بانشاط و پرانرژي خواهيد داشت. بادام سرشار از ويتامين، مواد معدني و پروتئين است و عسل حاوي كربوهيدرات. تركيب اين مواد باعث مي شود كه اين نوشيدني انرژي و قدرت تمركز شما را بالا ببرد.


معجون شير بادام و عسل: قاتل باكتري ها
متخصصان حوزه ي تغذيه بر اين باور هستند كه تركيب شيربادام و عسل براي مقابله با استافيلوكوك كه يكي از انواع باكتري هاي كوكسي است مؤثر عمل مي كند.

 

خواص شير بادام و عسل,طرز تهيه شير بادام و عسل

تركيب بادام و عسل باعث مي شود كه اين نوشيدني انرژي و قدرت تمركز شما را بالا ببرد


طرز تهيه ي نوشيدني شير بادام و عسل
مي توانيد شيربادام را به صورت آماده تهيه كنيد. با اين حال تهيه ي آن در منزل نيز كار چندان سختي نيست و شما مي توانيد يك نوشيدني صددرصد خانگي و طبيعي داشته باشيد. براي تهيه ي اين شير به مواد زير نياز داريد:

مواد لازم براي شير بادام و عسل :

 بادام خام 280 گرم
آب 3 ليتر
 عسل به اندازه ي كافي


طرز تهيه شير بادام و عسل :
به مدت 12 ساعت بادام ها را با آب خيس كنيد و داخل يخچال قرار دهيد. روز بعد بادام ها را آبكش كنيد و آن ها را با 3 ليتر آب ميكس كنيد. تركيب حاصل را در آبكش بريزيد و شير به دست آمده را در يك ظرف شيشه اي مناسب بريزيد. قبل از نوشيدن اين شير كافي است كه دو قاشق عسل به آن اضافه كرده و ميل كنيد. يادتان باشد كه مي توانيد با تفاله ي اين نوشيدني كه روي آبكش باقي مانده است آرد بادام تهيه كنيد.

 

منبع : tebyan.net

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد