يك طلاق از هر دو ازدواج در شمال تهران!

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

يك طلاق از هر دو ازدواج در شمال تهران!

يك طلاق از هر دو ازدواج در شمال تهران!
 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،آمار طلاق در كشور را تكان دهنده خواند و گفت كه از هر چهار ازدواج يك مورد به طلاق مي انجامد و اين آمار در مناطقي مانند شمال تهران به يك طلاق از هر دو يا سه ازدواج مي رسد .

به گزارش ايرنا، علي جنتي سه شنبه در ديدار با هنرمندان و چهره هاي فرهنگي ،هنري و سياسي هرمزگان اظهار كرد:يكي از مشكلات فرهنگي كشور كه در بخش هاي مختلف از خانواده تا محيط هاي اجتماعي و مذهبي و سياسي نمود پيدا كرده ،تحمل نكردن نظر و سليقه هاي مختلف و نداشتن سعه صدر است كه به عنوان مثال در خانواده موجب بالا رفتن آمار طلاق شده است.

جنتي ادامه داد:آمار طلاق در كشور تكان دهنده است و از هر چهار ازدواج يك مورد به طلاق مي انجامد كه اين آمار در مناطقي مانند شمال تهران به يك طلاق از هر دو يا سه ازدواج مي رسد و بيشتر آنها نيز در پنج سال اول زندگي مشترك است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد:در حوزه هاي مذهبي و سياسي و اجتماعي نيز معضل نپذيرفتن يكديگر ديده مي شود و بايد براي بالا بردن ظرفيت تحمل و مدارا فرهنگ سازي كنيم .

جنتي خاطرنشان كرد:در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش براي بالا بردن ظرفيت نقدپذيري آغاز شده و روزانه يك بولتن كه انتقادها و ايرادهاي وارد شده از سوي جامعه دانشگاهي ،امامان جمعه و جماعت ،هنرمندان و رسانه ها به اين وزارتخانه است مورد مطالعه دقيق قرار مي گيرد و حتي براي پيگيري برخي موارد مطرح شده در آنها دستور صادر مي شود.

وي با اشاره به فعاليت دو هزار سايت خبري بدون مجوز در كشور گفت:موارد متعددي وجود دارد كه افرادي آگاهانه يا ناآگاهانه در موضع گيري هاي خود از دايره انصاف خارج مي شوند و به عنوان مثال يك امام جمعه از منطقه اي كه حتي اسم آن كمتر شنيده شده انتقاد ناحقي را تنها بر اساس شنيده هاي غيرمستند و نادرست بيان مي كند اما شرط كشورداري داشتن سعه صدر و تحمل تمام اين انتقادهاست.

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي، كمك به آزادي فكر و انديشه را يكي از اهداف اصلي رئيس جمهوري و دولت دانست و اضافه كرد:هركسي بايد بتواند در محدوده قانون افكار و ايده هاي خود را منتشر كند و اين نگاه شامل همه حوزه ها از جمله رسانه و هنرمندان رشته هاي مختلف مي شود.

جنتي يادآور شد:دو نوع نگاه به قانون مي توان داشت كه يكي مانع تراشي و محدود كردن جامعه است و در نگاه ديگر حُسن استفاده از قانون براي انتشار عقايد مختلف است و بايد بدانيم فرهنگ در محيط باز و تضارب آرا رشد مي كند.

وي انتشار ۷۲هزار عنوان كتاب در سال ۹۳و يا صدور مجوز براي چهار هزار نشريه در دولت يازدهم را بخشي از كارهايي دانست كه ايده آزادي انديشه را عملياتي و اجرايي كرده است.

به گفته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اطلاع از اين موضوع كه مجموع مجوزهاي صادر شده براي نشريه ها هفت هزار مورد بوده ،اهميت صدور چهار هزار مجوز در مدت ۳۰ماه را بيشتر نشان مي دهد.

وي تصريح كرد:برخورد يكسان با رسانه هاي موافق و مخالف يكي از رويكردهاي اساسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه اين موضوع در برخورد با تخلف ها ،پرداخت يارانه و صدور مجوز خود را نشان داده است.

وي شفاف سازي و سرعت بخشي به فرآيندهاي اداري و صدور مجوزها را يكي ديگر از دستاوردهاي اين وزارتخانه دانست و گفت:زمان انتظار براي صدور مجوز نشريه از پنج سال به پنج ماه و موسسه هاي فرهنگي به دو ماه كاهش يافته و ديگر نيازي به مراجعه حضوري متقاضيان نيست و همه مراحل با استفاده از سامانه الكترونيكي انجام مي شود.

جنتي ۴۰مورد تفويض اختيار به استان ها و واسپاري امور به بخش خصوصي را يكي ديگر از رويكردهاي دنبال شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد:در حوزه فعاليت هاي فرهنگي و هنري تلاش مي كنيم برگزاري جشنواره ها را به تشكل ها و انجمن ها واگذار كنيم ودرباره واگذاري فرهنگسراها نيز اولين شرط ،تغيير نكردن كاربري است.

وي در پاسخ به نگراني تعدادي از فعالان فرهنگي درباره واگذاري تنها فرهنگسراي بندرعباس تصريح كرد:اين واگذاري نبايد خللي در خدمت رساني به اهل فرهنگ وارد كند و اگر قرار است پولي هم بابت اجراي برنامه ها در فرهنگسرا گرفته شود تنها از دستگاه هاي دولتي گرفته مي شود و خدمات به هنرمندان همچون گذشته ادامه خواهد داشت و قطع نمي شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاييد وجود مشكلات جدي در حوزه نشر و چاپ ،پيگيري و رايزني براي معافيت مالياتي كتابفروشي ها و خريد تعدادي از كتاب هاي مفيد براي كتابخانه هاي عمومي را بخشي از تلاش دولت براي كاهش اين مشكلات دانست.

وي همچنين خواسته فعالان فرهنگي براي راه اندازي مركز هرمزگان شناسي را درخواستي درست و ضروري توصيف كرد كه مي توان ظرفيت بنياد خليج فارس را نيز به آن اضافه كرد.

به گفته وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي، استان هرمزگان با توجه به پيشينه و غناي فرهنگي به محلي به عنوان فرهنگستان نياز دارد تا روي شاخص هاي فرهنگي آن مانند گويش ها به عنوان يك ميراث ناملموس پژوهش و تحقيق كرده و آنها را گردآوري و ماندگار كند.

وي ادامه داد:كمبودهاي فرهنگي را مي دانيم اما دولت با تنگناهاي مالي شديد روبرو شده و مي توان گفت از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون وبعد از سال پاياني جنگ ،هيچگاه مانند امسال دولت مشكل مالي نداشته است.

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد:پرداخت حقوق كاركنان دولت و ماهانه ۳۵هزارميليارد ريال يارانه مهمترين اولويت هاي دولت است.

جنتي همچنين با اشاره به مشكلات كلان اقتصادي و اداري كشور اظهار داشت:با وجود شعار كوچك سازي ،در دولت هاي نهم و دهم ۸۹۰هزار نفر به كاركنان دولت اضافه شد كه ۴۹۰ هزار نفر از اين افراد شرايط قانوني استخدام پيماني و رسمي را نداشتند.

وي در عين حال بر ضرورت حمايت از انجمن ها و فعاليت هاي فرهنگي و هنري و سينماي جوان تاكيد و اضافه كرد:اعزام گروه هاي فرهنگي و هنري از استان ها براي اجراي برنامه در خارج از كشور و اختصاص ۲۰درصد اعتبارات به شهرستانها از كارهاي صورت گرفته در دولت تدبير و اميد است.

جنتي اضافه كرد:براي افزايش فضايل اخلاقي و فاصله گرفتن از انحطاط و سقوط اخلاقي جامعه ،تقويت فرهنگ كارساز خواهد بود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:آسيب هاي اجتماعي فراواني در جامعه وجود دارد و حدود ۱۱ميليون نفر جمعيت حاشيه نشين به يكي از خاستگاه هاي جرائمي مانند سرقت و آسيب هايي مانند اعتياد و فساد اخلاقي تبديل شده است.

جنتي ادامه داد:در حوزه هاي ديگر نيز دچار انحطاط اخلاقي شده ايم و دروغگويي ،خيانت در امانت ،نداشتن تعهد اخلاقي از مشكلاتي است كه بايد با گسترش سبك زندگي ايراني و اسلامي حل شود.

وي نوشته هاي برخي رسانه ها و جعل و تحريف ودروغ و توهين در آنها را از ديگر مصداق هاي انحطاط اخلاقي جامعه معرفي و اضافه كرد:همه افراد و جريان هاي تاثيرگذار مانند دانشگاهيان ،حوزويان و ائمه جمعه و جماعت بايد براي مقابله با سقوط اخلاقي جامعه كمك كنند.

وي در آخرين بخش از سخنان خود از مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان دفاع كرد و عليرضا درويش نژاد را از جانبازان دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا و مقيد به مباني نظام و بهترين گزينه براي اين مسئوليت معرفي كرد.

در ديدار وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان با هنرمندان و چهره هاي فرهنگي و هنري استان كه حدود چهارساعت طول كشيد ،نمايندگان انجمن ها و طيف هاي مختلف فرهنگي ،مذهبي ،اجتماعي و سياسي به بيان خواسته ها و ديدگاه هاي خود پرداختند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين از آمادگي اين وزارتخانه براي رفع ايرادهاي احتمالي اساسنامه خانه مطبوعات و بازنگري در آن خبر داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد