با كال كباب شمالي، اشتهاي مهمان ها را باز كنيد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

با كال كباب شمالي، اشتهاي مهمان ها را باز كنيد

كال كباب يك غذاي اشتها آور شمالي است كه از بادنجان، آب انار ترش، سبزى، سير و مغز گردو درست مي‌شود. كال كباب را با كته و ماهى شور سرو مي‌كنند. بعضي‌ها هم از آن به جاي ترشى در كنار ساير غذاها استفاده مي‌كنند.

مجله آشپزي مثبت - مريم دروديان: كال كباب يك غذاي اشتها آور شمالي است كه از بادنجان، آب انار ترش، سبزى، سير و مغز گردو درست مي‌شود. كال كباب را با كته و ماهى شور سرو مي‌كنند. بعضي‌ها هم از آن به جاي ترشى در كنار ساير غذاها استفاده مي‌كنند.

كال كباب


 مواد لازم براي 2 نفر

  • 2 عدد بادمجان بزرگ
  • 5 ق س گردوي آسياب شده
  • 1 ق چ سر پر گلپر
  • 2 ق س رب انار ملس
  • 4 ق س آب انار
  • 2 جبه سير رنده شده
  • به ميزان لازم نمك و فلفل


طرز تهيه:

1. ابتدا بادمجان‌ها را روي حرارت ملايم بگذاريد تا آهسته‌ آهسته كباب شود. بادمجان‌ها را مرتب برگردانيد تا همه جاي آنها كاملا كباب شود. وقتي تمام قسمت بادمجان‌ها كباب شد، آنها را داخل آب سرد قرار دهيد، سپس آهسته‌آهسته با دست پوست شان را جدا كنيد.

2. بادمجان‌هاي كبابي را داخل مخلوط‌كن يا ظرف غذا ساز بريزيد. دستگاه را روشن كنيد تا كاملا خرد و له شوند، سپس آن را داخل كاسه‌اي بريزيد و كنار بگذاريد.

3.  اگر گردوي شما كمي طعم دارد، آن را داخل يك تابه خالي به مدت 2 الي 3 دقيقه تفت دهيد. در يك‌كاسه مناسب بادمجان له‌شده را همراه با گردو بريزيد و مخلوط‌كنيد، سپس رب انار را همراه با آب انار اضافه كرده و دوباره هم بزنيد تا مواد كاملا باهم مخلوط شوند.

4.  حال بايد گلپر، سير رنده شده، نمك و فلفل را هم به مواد اضافه كرده و خوب باهم مخلوط‌كنيد. ظرف را به مدت يك ساعت داخل يخچال قرار دهيد تا مواد كاملا طعم دار شود.

5.  بعد از زمان ذكرشده كاسه را از يخچال درآوريد و آن را همراه با برنج يا نان سرو كنيد.

يه جورديگه

گيلاني‌ها اين غذا را با برنج سرد هم سرو مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد