اگر رمز واي فاي‌تان را فراموش كرده‌ايد اينجا كليك كنيد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

اگر رمز واي فاي‌تان را فراموش كرده‌ايد اينجا كليك كنيد

همان‌ طور كه مي‌ دانيد هنگامي كه قصد داريد به يك شبكه‌ Wireless متصل شويد، بايستي كليد امنيتي آن شبكه را وارد نماييد.
به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ اين رمز عبور در سيستم ذخيره شده و دفعات بعدي نيازي به وارد كردن آن نيست. اما ممكن است اين رمز عبور را بعد از مدتي فراموش كنيد. آن وقت در صورتي كه قصد داشته باشيد از طريق يك دستگاه ديگر به شبكه متصل شويد دچار مشكل خواهيد شد. در اين زمان مي‌ توانيد اين رمز عبور ذخيره‌ شده در سيستم را مشاهده كنيد و سپس آن را در دستگاه ديگر وارد نماييد. در اين گزارش به نحوه‌ي انجام اين كار از طريق 2 راه مختلف خواهيم پرداخت.
 
راه اول

ابتدا كليد هاي تركيبي Win+R را فشار دهيد تا پنجره‌ي Run باز شود.

اكنون در محيط Run عبارت ncpa.cpl را وارد نماييد و Enter بزنيد.

با باز شدن پنجره‌ Network Connections بر روي كانكشن شبكه‌ Wireless خود كه به آن متصل هم هستيد راست‌ كليك نماييد و Status را انتخاب كنيد.

در پنجره‌ باز شده بر روي Wireless Properties كليك كنيد و به برگه‌ Security برويد.

اكنون با فعال‌ سازي تيك گزينه‌ Show characters مي‌توانيد رمز عبور ذخيره‌شده‌ اين شبكه را مشاهده كنيد.

2 راه براي پي بردن به رمز عبور ذخيره‌‌شده‌ي شبكه‌ي بي‌سيم در محيط ويندوز
راه دوم

اين راه از طريق Command Prompt ويندوز انجام مي‌گيرد. بدين منظور ابتدا كليد هاي تركيبي Win+R را فشار دهيد تا Run اجرا شود.

سپس عبارت cmd را در Run وارد نموده و Enter بزنيد.

اكنون در محيط Command Prompt دستور زير را وارد نماييد و Enter بزنيد:
netsh wlan show profile name="ProfileName" key=clear
به جاي ProfileName بايستي نام شبكه‌ي بي‌سيم مورد نظر كه رمز عبور آن قبلاً ذخيره شده است را وارد نماييد. به عنوان مثال اگر نام شبكه‌ شما YJC.IR است بايستي چنين دستوري را وارد نماييد:
netsh wlan show profile name="YJC.IR" key=clear

پس از وارد كردن اين دستور، در زير آن اطلاعات مرتبط با اين شبكه درج مي‌ شود. در قسمت Key Content مي‌توانيد رمز عبور ذخيره‌شده‌ اين شبكه را ملاحظه كنيد. لازم به ذكر است با وارد كردن دستور زير مي‌توانيد نام تمام شبكه‌هايي كه در حال حاضر رمز عبور آن‌ ها در سيستم ذخيره‌ شده است را مشاهده كنيد:

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد