شهرهاي بزرگ ژاپن چگونه تميز مي مانند؟!

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

شهرهاي بزرگ ژاپن چگونه تميز مي مانند؟!

توكيو تميزترين شهر آسيا است و كوبه رتبه سوم را در اين زمينه دارد.اينها موضوعاتي است كه تعجب بسياري را بر مي انگيزد.واقعا چطور ژآپني ها شهرهاي به اين بزرگي را تميز نگه مي دارند؟!

برترين ها - ياشار بوم راشين: توكيو تميزترين شهر آسيا است و كوبه رتبه سوم را در اين زمينه دارد.اينها موضوعاتي است كه تعجب بسياري را بر مي انگيزد.واقعا چطور ژآپني ها شهرهاي به اين بزرگي را تميز نگه مي دارند؟!

به عنوان مثال توكيو 13 ميليون جمعيت دارد و سخت كار مي كند تا شهر را تميز نگاه داشته و محيط زيست را تا حد ممكن دوست داشتني نگه دارد.از طرف ديگر توكيو كمترين ميزان انتشار دي اكسيد كربن در كل قاره آسيا را به خود اختصاص داده است.

شهرهاي بزرگ ژاپن چگونه تميز مي مانند؟!


چطور كنترل شهر به اين بزرگي امكان دارد؟

تفكيك زباله

شهرهاي بزرگ ژاپن چگونه تميز مي مانند؟!


در تميزي ژاپن عوامل مختلفي دخيل هستند كه در آن ميان تفكيك زباله قطعا يكي از مهمترين عوامل محسوب مي شود.

وابسته به شهر و حتي ناحيه, زباله ها به دو صورت قابل احتراق و غير قابل احتراق تفكيك مي شوند.به علاوه مواد بازيافتي در دسته هاي بطري هاي پلاستيكي, بطري هاي شيشه اي و كاغذ بصورت جداگانه جمع آوري مي شوند.

با كمال تعجب خيابان هاي پايتخت ژاپن فوق العاده تميز است.آشغال و زباله به ندرت ديده مي شوند.به سبب سطل آشغال هايي كه در مغازه ها و ايستگاهها به وفور پيدا مي شوند,براي مردم راحت است كه از شر زباله شان رها شوند و از توليد آشغال و زباله سازي ممانعت به عمل بياورند.

شهروندان

شهرهاي بزرگ ژاپن چگونه تميز مي مانند؟!


علاوه بر اين ژاپني ها از همان كودكي مسئول زباله خودشان بار مي آيند و اگر نياز باشد آن را با خود به خانه شان مي برند.اين همان دليلي است كه باعث مي شود مكان هاي عمومي فوق العاده تميز باشند و اين اتفاق حتي بعد از شكوفه زدن گيلاس و يا متعاقب يك روز آفتابي در ساحل دريا مي افتد.

عموما ژاپني ها مردمي هستند كه متوجه محيط اطرافشان هستند.خواه اين محيط مردم و خواه مواد باشند.گرافيتي و يا ديوارنويسي كمتر دشيده مي شود و ونداليسم و تخريب كاملا نادر است.

ايستگاههاي مختص سيگار

شهرهاي بزرگ ژاپن چگونه تميز مي مانند؟!


در نهايت خيلي از جاهاي شلوغ توكيو مثل شيبويا و يا شينجوكو انواع مختلفي از قوانين ضد استعمال دخانيات دارند.براي همين استگاههاي مخصوصي براي استعمال دخانيات تاسيس شده است و غيذ قانوني و قدغن است كه كسي در بيرون اين جاها به استعمال دخانيات بپردازد.بنابراين ته سيگارهاي افتاده بر زمين چيزي نادر براي ديدن است.

ژاپن هنوز در حال بهبود است و با سهمي كه به هر نفر داده مي شود,مي توان آينده اي تميز تر هم براي آن متصور بود!

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد