غذاي ايراني -كباب قلقلي با ورقه بادمجان با تركيب گوشت و بادمجان در خاطره ها بمانيد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

غذاي ايراني -كباب قلقلي با ورقه بادمجان با تركيب گوشت و بادمجان در خاطره ها بمانيد

كباب قلقلي با ورقه بادمجان
گوشت قرمز با بادمجان هميشه تركيب خوبي دارند و در كنار هم يك غذاي خوشمزه مي شوند. از همين موضوع استفاده كرده ايم و گوشت هاي قلقلي را لاي نوارهاي بادمجان قرار داذه ايم. مطمئن باشيد كه خيلي بي نظير مي شود.
مجله آشپزي مثبت - معصومه  افرازه: گوشت قرمز با بادمجان هميشه تركيب خوبي دارند و در كنار هم يك غذاي خوشمزه مي شوند. از همين موضوع استفاده كرده ايم و گوشت هاي قلقلي را لاي نوارهاي بادمجان قرار داذه ايم. مطمئن باشيد كه خيلي بي نظير مي شود. با درست كردن اين غذا طعم آن هميشه در خاطره مهمانتان خواهد ماند.

كباب  قلقلي با ورقه بادمجان

مواد لازم براي 4 تا 6  نفر

  • 250 گرم گوشت چرخ كرده
  • 1 عدد پياز رنده شده
  • 1 ق س آرد سوخاري
  • به ميزان لازم نمك ، فلفل و ادويه
  • 1 كيلوگرم بادمجان
  • به ميزان لازم آرد سوخاري براي سرخ كردن
  • به ميزان لازم آرد سفيد
  • 2 عدد تخم‌مرغ
  • به ميزان لازم روغن براي سرخ كردن

طرز تهيه:

1. ابتدا بادمجان‌ها را بشوييد، آنها را پوست بگيريد و به‌صورت ورقه‌هاي نازك برش دهيد. حال روي بادمجان‌ها مقداري نمك بريزيد و آنها را داخل يك سبد قرار دهيد. بعد از نيم ساعت بادمجان‌ها را بشوييد.

2. در يك ‌كاسه مناسب گوشت چرخ كرده را با پياز رنده شده، نمك، فلفل، ادويه دلخواه و يك قاشق سوپخوري پودر سوخاري بريزيد و با دست آنها را خوب ورز دهيد. حالا از مخلوط گوشت به‌اندازه يك گردو برداريد و آن را خوب گرد كنيد. به همين ترتيب ادامه دهيد تا مايه گوشتي تمام شود.

3. ورقه‌هاي بادمجان را دور گوشت‌هاي قلقلي بپيچيد، سپس آنها را در سيخ چوبي قرار دهيد.

4. آرد سفيد را در يك‌كاسه مناسب بريزيد. تخم‌مرغ‌ها را در يك‌كاسه ديگر خوب بزنيد و در يك‌كاسه ديگر هم آرد سوخاري را بريزيد. حالا سيخ‌ها را ابتدا در آرد بغلتانيد، سپس آنها را آغشته به تخم‌مرغ كرده و در انتها آنها را داخل آرد سوخاري بغلتانيد.

5. در يك تابه مناسب مقداري روغن بريزيد و آن را روي حرارت قرار دهيد. بعدازآنكه روغن خوب سرخ شد، كباب‌ها را داخل آن سرخ كنيد. بهتر است كباب‌ها در روغن شناور باشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد