امنيت تلفن همراه - توصيه‌هايي براي جلوگيري از هك شدن تصاوير تلفن همراه

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

امنيت تلفن همراه - توصيه‌هايي براي جلوگيري از هك شدن تصاوير تلفن همراه

توصيه‌هايي براي جلوگيري از هك شدن تصاوير تلفن همراه

فناوري اطلاعات > ارتباطات - ايسنا نوشت: اگر علاقمند به عكاسي با تلفن شخصي خودتان هستيد و نمي‌خواهيد اطلاعات موقعيتي شما توسط عكس گرفته شده منتشر شود، حتماً گزينه‌هاي مربوط به GPS Camera را غيرفعال كنيد.

سرهنگ سيدغلامرضا حسيني - رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان جنوبي - در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا در خراسان جنوبي، گفت: امروزه با گسترش تجهيزات مدرن بايد دقت كرد كه استفاده از اين گونه امكانات در حين جذابيت داراي مخاطراتي نيز براي استفاده كنندگان است.

وي ادامه داد: يكي از اين امكانات قابليت عكس‌برداري حرفه‌اي و موقعيت‌يابي عكس‌هاي گرفته شده است كه بر روي گوشي‌هاي موبايل تعبيه شده و روز به روز شاهد پيشرفت و ارتقاء امكانات جانبي آن هستيم.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان جنوبي، تاكيد كرد: اگر علاقمند به عكاسي با تلفن شخصي خودتان هستيد و نمي‌خواهيد اطلاعات موقعيتي شما توسط عكس گرفته شده منتشر شود، حتماً گزينه‌هاي مربوط به GPS Camera را غيرفعال كنيد.

حسيني تصريح كرد: وقتي شما در حال عكاسي با موبايل خود هستيد دوربين اطلاعات موقعيتي شما را توسط GPS دريافت كرده و ضميمه تصوير مي‌كند، همچنين برخي اطلاعاتي مثل نام تلفن و نوع دوربيني كه با آن تصوير ثبت شده نيز همراه تصوير گرفته شده ذخيره مي‌شوند.

وي با بيان اينكه اين اطلاعات به راحتي قابل مشاهده است، افزود: هنگامي كه شما تصاوير خود را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌كنيد افراد مختلفي مي‌توانند اين اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده كنند.

توصيه‌هايي براي جلوگيري از هك شدن تصاوير تلفن همراه

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان جنوبي، با تاكيد بر اينكه به هيچ عنوان تصاوير خصوصي خود را بر روي تلفن‌هاي همراه نگهداري نكنيد، گفت: از عكسبرداري توسط تلفن همراه در محافل خصوصي جداً خودداري كرده و سعي كنيد از دوربين‌هاي ديجيتالي كه صرفاً جهت عكسبرداري بكارگيري مي‌شود در اين خصوص استفاده كنيد.

حسيني خاطرنشان كرد: به هيچ عنوان عكس‌ها و اطلاعات شخصي خود را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك نگذاريد.

وي با اشاره به اينكه هشدارهاي پليس را جدي بگيريد، از هموطنان درخواست كرد: در صورت مواجهه با موارد مشكوك آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس گزارش دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد