تلگرام - نكان اموزشي درباره تلگرام بازي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

تلگرام - نكان اموزشي درباره تلگرام بازي

اداب و روش تلگرام بازي

مجموعه : سبك زندگي
آداب و روش تلگرام بازي
اگر همين حالا به اينترنت متصل هستيد، نگاهي به گوشي‌تان بيندازيد. قطعا در همين چند دقيقه‌اي كه آن را كنار گذاشته‌ايد، چند پيام از وايبر، تلگرام يا واتس‌آپ به گوشي‌تان رسيده است. همه مايي كه اينترنت به جزئي جدا نشدني از زندگي روزانه‌مان تبديل شده، هر لحظه در معرض پيام‌هايي قرار مي‌گيريم كه يا قصد آموزش دادن موضوعي به ما را دارند، يا خاطرات‌مان را زنده مي‌كنند يا تنها خوشحال و سرگرم‌مان مي‌كنند.

پيام‌هايي كه در بسياري اوقات توانسته‌اند پيوند ما را با دوستان فراموش شده‌اي كه كيلومتر‌ها دورتر از ما زندگي مي‌كنند برقرار كنند و در عين حال با محدود كردن ارتباط ما و نزديكان‌مان به پيام‌هاي نوشتاري، به نوعي ما را از آنها دور كرده‌اند. حضور در اين شبكه‌هاي ارتباطي گرچه خالي از ايراد نيست، اما آنقدر به ما منفعت مي‌رسانند كه نمي‌توانيم از زندگي‌مان حذف‌شان كنيم، با اين وجود براي كم كردن آسيب‌هايي كه ممكن است عضو شدن در گروه‌هاي وايبري يا تلگرامي به زندگي و ارتباطات‌مان بزند، چاره‌اي جز رعايت برخي ريزه‌كاري‌ها نداريم. در ادامه مطلب ظرافت‌هاي حضور در اين شبكه‌هاي ارتباطي را براي‌تان روشن كرده‌ايم و قانون‌هاي عضويت در اين گروه‌ها را با شما در ميان گذاشته‌ايم.

 
 
بفهميد كجا هستيد

پيام‌تان را قرار است در يك گروه خانوادگي به اشتراك بگذاريد يا اينكه گروه هدف شما، همكاران‌تان هستند؟ قبل از اينكه گزينه «forward» را انتخاب كنيد، نگاهي به اعضاي گروه مورد نظر بيندازيد و به اين فكر كنيد كه پيام شما را قرار است چطور تفسير كنند. آيا جوكي كه در آن صفحه مي‌فرستيد ممكن است از نظر يكي از اعضاي گروه كه شرايط مشابهي دارد برخورنده به نظر برسد؟ آيا گروه خانوادگي شما كه از خاله گرفته تا مادربزرگ در آن عضو هستند، جاي خوبي براي انتشار پيامي كه انتخاب كرده‌ايد است؟

 

همه گروه‌ها را جوك‌داني نكنيد

يك لطيفه بامزه مي‌تواند لبخند را به لب خيلي از افراد بياورد، اما اين اصل نبايد بهانه‌اي براي به اشتراك گذاشتن لطيفه در همه گروه‌هايي كه عضوشان هستيد شود. اگر در گروهي علمي كه بچه‌هاي قديمي دانشكده‌تان شما را در آن عضو كرده‌اند حضور داريد، بهتر است به انتشار همان محتواي رسمي كفايت كنيد و جوك‌هاي‌تان را به گروه‌هاي صميمي‌تر يا خانوادگي ببريد. خنده خوب است؛ اما اگر بي‌جا باشد مي‌تواند برخورنده و آزار‌دهنده به‌نظر برسد.

 
 

همه چيز را كپي نكنيد

شايد از نظر شما موضوعي جالب، قابل‌تامل يا حتي بامزه به نظر برسد اما وقتي قصد كپي كردن آن را داريد، بايد به اهدافي كه يك گروه برايش شكل گرفته و علائق اعضايي كه در آن گروه حضور دارند فكر كنيد. اگر گروه مورد نظر تنها با هدف انتشار اخبار اقتصادي شكل گرفته‌ است، دليلي ندارد يك داستان قشنگ را در آن كپي كنيد و اگر در گروه فرزندپروري عضو هستيد، بهتر است از انتشار شعرهاي‌تان در آن خودداري كنيد.

 
 

قربان دست و پاي بلوري‌اش نرويد

فرزند شما از نظر خودتان نازنين و دوست‌داشتني است، قطعا افراد ديگر هم چنين نظري در مورد نورچشم شما دارند اما ممكن است شيرين‌كاري‌هاي او براي همه افراد بامزه و جالب به نظر نرسد؛ پس چه دليلي دارد در گروه همكاران‌تان مدام عكس آخرين هنر او را به اشتراك بگذاريد يا اينكه در يك گروه دانشگاهي، سلفي‌هايي كه با كودك‌تان گرفته‌ايد را به اشتراك بگذاريد؟

 

به قوانين گروه احترام بگذاريد

قبل از ايجاد يك گروه، قوانين حضور در آن را با اعضا به اشتراك بگذاريد و اگر در يك گروه عضو مي‌شويد هم قوانين فعاليت را از اعضاي قديمي بپرسيد و سعي كنيد به آنها وفادار بمانيد؛ حتي اگر قانون گروه مورد نظر اين است كه شما به عنوان يك عضو تنها خواننده باشيد و نظرات كارشناسي‌تان را در دل‌تان نگه‌داريد، تا زماني كه در آن گروه عضو هستيد، چاره‌اي جز رعايت قوانين آن نداريد.

 

وقت‌شناس باشيد

اجازه ندهيد بي‌خوابي شما ديگران را هم بي‌خواب كند. مطمئن باشيد شنيدن صداي پيام‌هاي وايبر و تلگرام در ساعت دو شب براي كساني كه عادت دارند ساعت 11 بخوابند آزار‌دهنده است پس حتي در يك گروه خانوادگي يا دوستانه كه با اعضايش احساس صميميت مي‌كنيد هم مثل خروس بي‌محل، بدون نگاه كردن به ساعت پيام نفرستيد.

 
 
 
همه را دعوت نكنيد

اگر قصد داريد يك گروه تشكيل دهيد، همه كساني كه براي‌تان عزيز هستند را در آن گروه عضو نكنيد. قرار نيست همه كساني كه دوست‌شان داريد، در همه گروه‌هايي كه عضو هستيد حضور داشته ‌باشند. همكارتان كه نه بچه دارد و نه علاقه‌اي به صاحب فرزند شدن، چه دليلي دارد در گروه فرزندپروري كه شما عضوش هستيد حاضر باشد؟ چرا بايد همسرتان در گروه فاميلي كه ممكن است حرف‌هاي كهنه و مگويي در آن گفته شود حضور داشته باشد؟

 
 

زياد فعال نباشيد

همه اعضاي گروه مثل شما در گروه‌هاي متعددي عضو هستند و قرار است پيام‌هايي جز آنچه در گروه شما به اشتراك گذاشته مي‌شود را بخوانند. اگر اين پيش‌فرض را مورد توجه قرار دهيد، خودتان مي‌فهميد بايد ميزان پيام‌هايي كه به اشتراك مي‌گذاريد را كنترل كنيد. شايد شما در مانيتور كردن اخبار روز توانمند باشيد يا به‌خاطر تعداد زياد گروه‌هايي كه در آنها عضو هستيد، اطلاعات مختلفي در مورد موضوعات متفاوت داشته باشيد، اما براي احترام گذاشتن به وقت ديگران، نبايد همه آنها را در زمان كوتاهي به خورد مخاطبان‌تان بدهيد و گاهي كافي است تماشاگر پيغام‌هاي ديگر اعضاي گروه باشيد.

 
 
خشم‌تان را قورت دهيد

اينكه شما و يكي ديگر از اعضاي گروه در موردي اختلاف‌نظر داشته باشيد عجيب نيست و اينكه شما در مورد اين اختلاف‌نظر با او صحبت كنيد هم دور از ذهن نيست، اما اجازه ندهيد واكنش‌هاي حساب‌نشده و ناگهاني شما فضاي گروه را تنش‌آلود كرده و ديگران را از عضو شدن در چنين گروهي پشيمان كند.

 
 

كوتاه حرف بزنيد

شايد در شبكه‌هايي مثل تلگرام محدوديتي براي تعداد كلماتي كه مي‌نويسيد وجود نداشته باشد اما اين موضوع نبايد شما را به دراز‌گويي بكشاند. وقتي قرار است كسي با تلفن همراهش پيام شما را بخواند، بايد آن را به كوتاه‌ترين شكل ممكن ارسال كنيد؛ پس قبل از آنكه پيام را ارسال كنيد يك دور ديگر بخوانيدش و مطمئن شويد كه هيچ واژه قابل حذفي باقي نمانده است.

 

گاهي فقط خواننده باشيد

اگر احساس مي‌كنيد در يك گروه حرفي براي گفتن نداريد اما مي‌توانيد از پيام‌هايي كه ارسال مي‌شود استفاده كنيد، دليلي ندارد آن را ترك كنيد؛ كافي است به گزينه «setting» مراجعه كنيد و صداي پيغام‌هاي گروه مورد نظر را غيرفعال كنيد تا هر زمان كه فرصت داشتيد، خودخواسته سراغ پيام‌هاي دريافت‌شده برويد و آنها را مطالعه كنيد

 
 

مراقب تك‌تك حرف‌هاي‌تان باشيد

پيامي‌كه در گروه منتشر مي‌كنيد، بعد از رسيدن به تلفن همراه ديگر اعضاي گروه بخار نمي‌شود و از بين نمي‌رود. يادتان نرود كه تك‌تك حرف‌هاي شما مي‌تواند عواقبي را به همراه داشته باشد.

 
 

حق داريد از گروه خارج شويد

اگر فكر مي‌كنيد به مباحثي كه در گروه طرح مي‌شود علاقه‌مند نيستيد، اعضاي آن را نمي‌شناسيد يا سنخيتي با آنها نداريد، شجاعانه گزينه خروج را انتخاب كنيد و به خودتان اين حق را بدهيد كه در معرض پيام‌هاي ناخواسته‌اي كه ممكن است حتي از نظرتان آزار‌دهنده باشد قرار نگيريد.

 

بازار خرافه را داغ نكنيد

شايد پيام‌هاي بي‌معنايي را ديگران با آب و تاب فراوان بنويسند و براي شما ارسال كنند، اما قبل از آنكه در احساسات‌تان غرق شويد، سراغ عقل‌تان برويد و تا از درست بودن آن پيام مطمئن نشده‌ايد آن را به اشتراك نگذاريد؛ اين موضوع زماني كه پاي پيام‌هاي عقيدتي و سياسي كه منافع گروه يا ملتي در آن دخيل است به ميان مي‌آيد، پررنگ‌تر هم مي‌شود. اين روزها اينترنت به شما امكان جست‌وجوي چنين پيام‌هايي و مطمئن شدن از صحت‌شان را داده است پس اگر خبري در مورد وقوع يك زلزله در يكي از استان‌ها براي‌تان آمده، قبل از منتشر كردنش سري به خبرگزاري‌هاي معتبر بزنيد و تا مطمئن نشده‌ايد، آن را با ديگران به اشتراك نگذاريد.

 
 

مراقب حريم خصوصي‌تان باشيد

پيش از فرستادن عكس‌هاي‌تان در هر كدام از گروه‌ها، به اين موضوع توجه كنيد كه تصاوير ارسالي شما در تلفن همراه اعضاي گروه ذخيره مي‌شود. آيا در چنين صورتي حاضريد عكس‌هاي‌تان را با آنها به اشتراك بگذاريد؟ اين شما هستيد كه با انتشار پيام‌هاي مناسب بايد به حريم خصوصي‌تان احترام بگذاريد و نمي‌توانيد درصورتي‌كه تصاويري كه به اشتراك گذاشته‌ايد در اختيار غريبه‌ها قرار گرفت، سهم خود را اين اتفاق ناديده بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد