سفر با جيب هاي خالي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

سفر با جيب هاي خالي

سفر با جيب هاي خالي



دم عيد است و جيب ها براي جماعت كارمند روز به روز خالي تر مي شود. در اين بين برنامه ريزي براي سفر نوروزي كار ساده اي نيست. اگر مي خواهيد سفري ارزان تر و كم دردسر تر را تجربه كنيد، اين توصيه ها را بخوانيد. ما برايتان پيشنهادهايي داريم كه مي تواند به مديريت هزينه هاي سفرتان كمك كند.

سفر,سفر با جيب هاي خالي,دانستني هاي سفر

كي با ما سفر مياد؟
سفر را خانوادگي برويد. به اين ترتيب هم هزينه ها سرشكن مي شود و هم مي توانيد بيشتر خوش بگذرانيد. وقتي براي يك خانواده 4نفره دنبال جا مي گرديد، مجبوريد يك خانه دربست اجاره كنيد در حالي كه مي توانيد در همان خانه دربست، 8-9 نفر اقامت كنيد. بنابراين هزينه هاي سفرتان كمتر مي شود. هزينه حمل و نقل هم به همين شكل كمتر خواهد بود. از اين گذشته اين سفر فاميلي بخشي از ديد و بازديدهاي عيدتان را حذف مي كند چون شما با جماعتي كه قرار بوده يك شب عيدديدني شان برويد، به سفر رفته ايد و اين يعني وقتي برگشتيد ديگر خبري از عيد ديدني و هزينه هاي گزاف آن نيست. اين يعني با يك تير دو نشان زدن!

 سفر كوتاه برويد
درست است كه عيد 14روز دارد و طولاني شدن تعطيلات آدم را كسل مي كند. اما مطمئن باشيد حتي يك مسافرت كوتاه يكي دو روزه مي‌تواند روحيه شما و فرزندانتان را بسيار شاد و براي ماه ها كار و فعاليت آماده تر سازد. مي توان اتاقي را براي يك شب در يكي از شهر‌هاي توريستي و يا زيارتي رزرو كرد و براي صرفه‌جويي در هزينه‌ها با اتوبوس يا قطار مسافرت كرد.
يك يا دو مورد از ديدني‌هاي شهر را انتخاب و از آن بازديد كنيد. مدتي را به استراحت و گشت و گذار در فضاي هتل اختصاص دهيد. دور شدن از فضاي روزمره زندگي حتي براي همين چند ساعت تاثير زيادي بر روحيه و نشاط مسافران خواهد گذاشت.
 
برنامه ريزي ركن اصلي سفر ارزان
بعد از انتخاب مقصد مورد نظر خود براي سفر بايد هزينه‌هاي سفر را ارزيابي و براي آن برنامه‌ريزي كنيد. بايد ببينيد چقدر پول داريد و چقدر مي‌توانيد براي اين سفر كنار بگذاريد. تا حد ممكن هزينه‌هاي اضافي را حذف كنيد. براي اقامت، خورد و خوراك و هزينه‌هاي پيش‌بيني نشده مبلغي را در نظر بگيريد.


سعي كنيد تا حد امكان از اين هزينه‌ها كم كنيد. براي مثال تهيه يك چادر مسافرتي مناسب و با كيفيت، اگر چه ممكن است گران به نظر آيد، ولي با صرفه‌جويي در هزينه محل اقامت خيلي زود هزينه شما را جبران خواهد كرد.


ضمن اينكه اقامت در چادر و در طبيعت، براي بسياري لذت بخش تر از ماندن در زير سقف هتل‌ها و ويلا‌هاي گرانقيمت است، اگر هوا خوب است از اين تجربه لذت ببريد اما در صورت نامساعد بودن هوا در خيلي جاها مي‌توانيد در منازل اهالي محل اقامت كنيد، با آنها دمخور شويد و از مصاحبت با آنها، آداب و رسومشان و غذاهاي محلي آنها لذت ببريد.


برنامه آشپزي را قبل از سفر تدارك ببينيد. با به همراه داشتن مواد اوليه يا خريد آنها در محل خواهيد توانست از غذايي سالم و ارزان استفاده كنيد.

 جاده يعني سفر
درصد قابل توجهي از ديدني‌ها و لذت سفر در طول سفر اتفاق مي‌افتد، نه در مقصد. به عبارت ديگر سفر از همان زماني شروع مي‌شود كه از منزل به قصد مسافرت خارج مي‌شويد. براي لذت بردن از سفر به انتظار رسيدن به مقصد نباشيد.


در طول سفر مي‌توانيد اطلاعات مختلفي جمع‌آوري كنيد. همان اطلاعاتي كه باعث مي‌شود شما و فرزندانتان در پايان سفر پخته‌تر و با تجربه‌تر به نظر برسيد. حال كه فرصتي دست داده است در مورد مسائل مختلف با فرزندانتان صحبت كنيد و بيشتر با آنها وقت بگذرانيد.


اگر در طبيعت هستيد حركات حشرات و پرندگان را زير نظر بگيريد، و با كودكانتان از آنها عكس و تصوير تهيه كنيد. با آنها درباره نحوه مراقبت از محيط زيست و حيات وحش، آداب و رسوم مردم محلي، و هر چه كه مي‌توانيد صحبت كنيد. خواهيد ديد چقدر روابط شما صميمي‌تر خواهد شد.
اگر اين نوع مسافرت را نمي‌پسنديد و دوست داريد در مسافرت آب از آب تكان نخورد و ترجيح مي‌دهيد در هتل اقامت كنيد، يك سفر يكروزه مي تواند براي شما مناسب باشد.

منبع:fararu.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد