روش هاي ساده براي كنترل استرس هاي روزانه

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

روش هاي ساده براي كنترل استرس هاي روزانه

روش هاي ساده براي كنترل استرس هاي روزانه



استرس هاي روزانه,كنترل استرس, مديريت استرس

برخي فعاليت‌هاي لذت‌بخش مانند خوردن صبحانه و مصرف قندهاي طبيعي مانند عسل، خرما و كشمش در كنار خانواده استرس روزانه را كنترل مي‌كند.

باغبانيان، روانپزشك، در توصيه به مردم براي داشتن سلامت روان، اظهار داشت: بهترين حالتي كه مي‌تواند در تضمين سلامت روان مردم مؤثر باشد، زندگي در زمان حال است. توجه به اين نكته مي‌تواند موجب مديريت استرس و كنترل موقعيت‌هاي فشارزا به لحاظ رواني شود.

*براي برخورداري از سلامت روان در «حال» زندگي كنيد
اين متخصص حوزه بهداشت و روان با تاكيد دوباره زندگي در زمان حال، گفت: بر اين اساس توصيه مي‌شود همه در لحظه زندگي كنند و از لحظه‌ها لذت ببرند. وقتي غذا مي‌خوريد فقط به غذا خوردن فكر كنيد و همانطور كه در محل كار بايد تمركز خود را حفظ كنيد، در خانه نيز فقط به امور خانه و خانواده بپردازيد و از توجه و تمركز بر مسائل ديگر بپرهيزيد. وي ادامه داد: برخي استرس‌ها ناخواسته به فرد وارد مي‌شود و مواجهه با آنها اجتناب‌ناپذير است، مثلاً چنانچه فردي ناچار است ساعت مشخصي سر كار حاضر شود، بهتر است با برنامه‌ريزي صبح زود از خواب برخيزد و از مسيرها و وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كند تا زودتر به محل كار خود برسد. اين برنامه‌ريزي مي‌تواند استرس ناشي از تأخير و واكنش مدير را كنترل كند.

*خوردن صبحانه از استرس روزانه مي‌كاهد
باغبانيان تصريح كرد: برخي فعاليت‌هاي لذت‌بخش مانند خوردن صبحانه و مصرف قندهاي طبيعي مانند عسل، خرما و كشمش در كنار خانواده استرس روزانه را كنترل مي‌كند و موجب مي‌شود فرد با انرژي بيشتري روز خود را آغاز كند. وي افزود: توصيه مي‌شود افراد به ويژه شاغلان صبحانه را در خانه صرف كرده و حدود نيم ساعت به انجام فعاليتي لذتبخش مانند ورزش و شنيدن موسيقي بپردازند.

*براي كنترل استرس طي روز با خانواده خود تماس بگيريد
اين روانپزشك گفت: يكي از راه‌هاي كنترل استرس شغلي فراهم كردن شرايط توسط مديران مجموعه‌ها است، بهتر است مديران شرايطي را فراهم كنند تا فرد طي روز با خانواده‌اش تماس بگيرد و ساعتي به استراحت بپردازد،‌ همچنين شنيدن موسيقي و فعاليت‌هاي لذتبخش در محل كار مي‌تواند در كنترل استرس مؤثر باشد. وي ادامه داد:‌ توصيه مي‌شود مديران تند و عجولانه قضاوت نكنند و چنانچه كارمندي كارش را خوب انجام نمي‌دهد، صفت خاصي را به او نسبت ندهند. فراموش نكنيد عصبانيت مانند بهمن مي‌ماند كه ابتدا گلوله كوچك برفي است كه تبديل به بهمن مي‌شود.

*بين دو فعاليت شغلي استراحت كنيد
اين متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان كرد:‌ افرادي كه شغل دوم دارند بهتر است در پايان وقت اداري شغل اول كمي استراحت كرده، به فعاليت لذت‌بخش بپردازند، سپس شغل دوم خود را آغاز كنند، اين موضوع مي‌تواند به سلامت روان آنها كمك كند.
منبع : فارس/سيمرغ

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد