نكات آموزشي خانه داري شوينده هاي طبيعي -خانه تكاني با مواد طبيعي و در درسترس

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

نكات آموزشي خانه داري شوينده هاي طبيعي -خانه تكاني با مواد طبيعي و در درسترس

خانه تكاني در تابستان با مواد طبيعي

حالا كه چند ماه از خانه تكاني عيدتان گذشته و آلودگي‌ها به همه جاي خانه تان نفوذ كرده، به شما فوت و فن دوباره تميز كردن خانه با مواد طبيعي را ياد مي دهيم.

مواد لازم براي خانه تكاني, تميزكاري با مواد طبيعي

سينك ظرفشويي تان را با جوش شيرين و سركه برق بيندازيد


مواد لازم:

* جوش شيرين
* روغن‌هاي گياهي مثل روغن زيتون
* روغن زيتون
* پارچه نخي مخصوص نظافت
* روزنامه

سينك ظرفشويي
جوش شيرين + سركه
جوش شيرين را در سينك بريزيد و بعد سركه را روي آن خالي كنيد. بعد از گذشت چند دقيقه آب داغ را باز كنيد تا تاثير پاك‌كنندگي اين مواد بيشتر شود.

براي پاك كردن شير آب،يك توپ پنبه را آغشته به سركه كنيد تا درخشش به فلز كدر شده شير آشپزخانه بازگردد. اگر هم روي شير، سينك، كاشي‌هاي پشت آن يا سطوح ديگر آشپزخانه‌تان لكه چربي چسبيده، يك قطره اسانس ليمو را روي آن بچكانيد و سپس با اسفنج لكه را تميز كنيد.

ظرف هايي كه لكه غذا از روي‌شان پاك نشده را هم مي‌توانيد به كمك ليمو تميز كنيد. براي اين كار نصف ليموترش را روي ظرف مورد نظر بچكانيد، چند قاشق نمك رويش بريزيد و سپس با اسفنج روي آن ناحيه را بسابيد.

جوش شيرين چاره خوبي براي پاك كردن كثيفي‌هاي روي اجاق‌گاز است پس اگر به هيچ طريقي نتوانستيد لكه‌هاي غذا را از روي گاز پاك كنيد، دست به دامان جوش شيرين شويد.

تميز كردن خانه با مواد طبيعي,فنوني براي تميز كردن خانه با مواد طبيعي

دستمال آغشته به آب گرم و سركه سيب را روي زمين بكشيد سپس با دستمال خشك تميز كنيد


زمين
آب گرم + سركه سيب
يك دستمال نخي را با استفاده از اين مايع مرطوب كنيد و روي زمين بكشيد، بعد با كمك يك دستمال خشك دوباره زمين را تميز كنيد تا برق بيفتد.

مايكروفر و اجاق گاز
سركه
براي پاك كردن لكه‌هاي غذا از روي اجاق گاز كمي سركه روي‌شان اسپري كنيد و چند دقيقه بعد سراغ لكه‌ها برويد. براي تميز كردن مايكروفر هم يك‌چهارم فنجان سركه و يك فنجان آب را حدود يك دقيقه داخل مايكروفر قرار دهيد تا مخلوط به نقطه جوش برسد. پس از آن تميز كردن لكه‌ها براي‌تان كاري نخواهد داشت.

پنجره
سركه + آب + جوش شيرين
امسال به جاي استفاده از شيشه‌شوي، يك‌چهارم فنجان سركه و دو فنجان آب را با هم مخلوط كنيد. مقدار بسيار كمي جوش شيرين به آن اضافه كنيد و مخلوط را روي شيشه‌ها اسپري كنيد سپس با روزنامه سطح شيشه را پاك كنيد.

حمام و توالت
جوش شيرين + آبليمو
سطوح آلوده را مي‌توانيد با كمك جوش شيرين و اسفنجي كه با آبليمو يا سركه مرطوب شده تميز كنيد.  پس به جاي اينكه نفس‌تان را به‌خاطر شستن وان و كف دستشويي و حمام با شوينده‌هاي شيميايي بند  بياوريد، سراغ اين تركيب طبيعي و بي‌خطر برويد.

تميزكاري با مواد طبيعي,تميز كردن خانه با مواد طبيعي

وسايل چوبي را با روغن زيتون و آبليمو برق بيندازيد


مبلمان
روغن زيتون + آبليمو
وسايل چوبي را بعد از گردگيري با استفاده از پنبه‌اي كه كمي به آبليموي طبيعي و دوبرابر ميزان آبليمو روغن زيتون آغشته شده، برق بيندازيد.

ماشين ظرفشويي و لباسشويي
سركه
به جاي شوينده‌هاي شيميايي كه در بازار فروخته مي‌شود، هر هفته يك‌بار در ماشين ظرفشويي و هر ماه يك‌بار در ماشين لباسشويي‌تان يك فنجان سركه بريزيد و برنامه كوتاه شست‌وشو را بدون لباس يا ظرف اجرا كنيد.

آفات گياهي
سركه + برگ خشك فلفل + پودر فلفل قرمز + فلفل چيلي
اين مخلوط را روي گياهان آفت زده اسپري كنيد تا مثل يك مانع براي ورود آفات عمل كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تگ های زیر پشتیبانی میشود
<b> <strong> <em> <i> <u> <strike> <s> <sup> <sub> <blockquote> <code> <pre> <hr> <br> <p> <a> <span>