اموزش - 12كاري كه نمي دانستيد مي توانيد با Gmail انجام دهيد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

اموزش - 12كاري كه نمي دانستيد مي توانيد با Gmail انجام دهيد

امكانات جديد Gmail
Gmail يكي از قوي ترين و خوش ساخت ترين ابزارهاي فناوري جهان است اما راه هايي براي شگفت تر كردن آن نيز وجود دارد.بعضي از ويژگي ها در خود Gmail نهفته هستند—در بخش Settins و Labs—ساير ويژگي ها را شخص ثالث ايجاد مي كند (فقط به ياد داشته باشيد كه كارهايي كه توسط شخص ثالث انجام مي شوند... )

سيدجواد سيداحمدي، سرويس علم و فناوري شفاف: Gmail يكي از قوي ترين و خوش ساخت ترين ابزارهاي فناوري جهان است اما راه هايي براي شگفت تر كردن آن نيز وجود دارد.بعضي از ويژگي ها در خود Gmail نهفته هستند—در بخش Settins و Labs—ساير ويژگي ها را شخص ثالث ايجاد مي كند (فقط به ياد داشته باشيد كه كارهايي كه توسط شخص ثالث انجام مي شوند، به تمام محتواي ايميل هاي شما دسترسي خواهد داشت).

12 كاري كه نمي دانستيد مي توانيد با Gmail انجام دهيد


در اينجا 12 راه براي ايجاد تغييرات دلخواه يا تغيير شكل كامل Gmail ارائه شده است.

زمان ارسال يا خوانده شدن پيام ها را برنامه ريزي كنيد.

1.    از قبل براي پيام ها برنامه ريزي كنيد. اگر براي ارسال پيام به يك شخص زمان بهتري سراغ داريد اما مي دانيد كه در آن ساعت، امكان ارسال پيام شما وجود ندارد، از يك توسعه مرورگر همچون Right Inbox  يا Boomerang براي انجام آن كمك بگيريد. هر دوي اين خدمات به شما امكان مي دهد كه ماهانه تا 10 پيام از قبل برنامه ريزي شده به صورت رايگان و تعداد نامحدودي از اين پيام ها را با پرداخت مبالغي كه از 5 دلار آغاز مي شود، ارسال كنيد.

همچنين اسكريپت هايي وجود دارند كه شما مي توانيد در برگه هاي گوگل خود به صورت رايگان اجرا كنيد كه همان كارها   را براي شما انجام مي دهند. 

2.    ايميل ها را به تأخير بيندازيد. شما همچنين مي توانيد طوري برنامه ريزي كنيد كه ايميل ها در روز و ساعت ديگري در صفحه اينباكس شما ظاهر شوند. Gmail Snooz يكي از امكانات كروم است كه مي تواند به شما كمك كند.

3.    پيام هاي حاضري را به عنوان پاسخ ارسال كنيد.
براي صرفه جويي بيشتر در زمان، با استفاده از يكي از ويژگي هاي Labs Gmail، پيام هاي حاضري تهيه كنيد.

خواننده ها را رهگيري كنيد

4.    بفهميد كه آيا پيامتان خوانده شده است يا نه.
تاكنون چند بار اين جمله را شنيده ايد يا خودتان به كار برده ايد: "متأسفم. ايميل تو را نديدم." Bananatag Email Tracking، Sidekick و Intelliverse Email Tracker امكانات اضافي كروم هستند كه مي توانند زمان باز شدن ايميل را به شما بگويند. 

با استفاده از آنها شما همچنين مي توانيد تعداد دفعات باز شدن يك ايميل، محل و سيستمي كه ايميل در آن باز شده است را بفهميد.

تمام اينها رهگيري تعداد محدودي ايميل را به صورت رايگان ارائه مي دهند. 

5.    ايميل هايتان را از بين ببريد.
Dmail نيز به بازار است. Dmail يكي از امكانات كروم است كه پيام هاي شما را خود به خود از بين مي برد. و اخيراً، گوگل (GOOGL، Tech30) يك بخش "undo send” در Gmail قرار داده است كه امكان از بين بردن يك ايميل را به شما مي دهد. 

صرفه جويي كنيد

6.    يك ليست كارهايي كه بايد انجام شوند تهيه كنيد.
Remember the Milk چك ليستي در سمت راست Gmail براي مرورگرهاي كروم و فايرفاكس نصب مي كند. شما مي توانيد پيام ها را به كار تبديل كرده و ليست كارهايي كه قرار است انجام دهيد را به تماس ها و تقويم هاي گوگل وصل كنيد. 

Todolist for Google ليست كارهاي شما را به ترتيب زمان طبقه بندي مي كند. اين مورد به شما اين امكان را نيز مي دهد كه ايميل هاي خود را به ليستتان بيفزاييد، پروژه ها را به ساير افراد تخصيص دهيد، و پيشرفت ها را بروزرساني كنيد. اين پلاگين يك نسخه موبايل نيز دارد و بنابراين، شما مي توانيد از همه به ليست خود دسترسي داشته باشيد. 

7.    قرارهاي خود را برنامه ريزي كنيد.
Gmail Labs يك ويژگي دارند كه براي برنامه ريزي آسان، تقويم گوگل را در كنار اينباكس شما قرار مي دهد. 

8.    تمام ايميل هاي خود را در يك نگاه ببينيد.
Labs اين ويژگي را نيز دارد كه در آن واحد، چند حساب ايميل خود را مشاهده كنيد. 

بروزرساني ها و هشدارها را مديريت كنيد.

9.    به صورت آفلاين كار كنيد.
Gmail offline يكي از كاربردهاي گوگل است كه به شما امكان مي دهد بدون اتصال به اينترنت بتوانيد ايميل هاي خود را خوانده و به آنها پاسخ دهيد. اين بدان معناست كه شما مي توانيد بدون حواس پرتي كار خود را انجام دهيد و بروزرساني هاي جديد را تا وقتي كه دوباره بخواهيد وصل شويد به تأخير بيندازيد. 

10.    اعلان هاي سريع دريافت كنيد. Checker Plus به شما امكان مي دهد كه بدون باز كردن مرورگر و عقب و جلو كردن پنجره ها، ببينيد كه چند ايميل دريافت كرده ايد. شما حتي مي توانيد از طريق اين اعلان ها به ايميل هاي خود پاسخ نيز بدهيد. 

11.    ايميل هاي خود را به صورت پيامك دريافت كنيد.
AwayFind  يكي از خدمات پولي است كه شما را از چك كردن پيوسته صندوق ورودي پيام ها بي نياز مي كند. در عوض شما مي توانيد به اين برنامه دستور دهيد كه در صورت دريافت ايميل از طرف اشخاص معين يا دريافت سلسله ايميل هايي كه شا بايد در رأس آن باشيد، از طريق تماس يا پيامك شما را مطلع كنيد. 

همه كارها را يكجا انجام دهيد

12.    خريد يكباره. صندوق ورودي جديدترين راه حل گوگل براي تقريباً تمام دردسرهاي معمول ايميل است كه در ان كاركردهايي همچون ليست كارها، به تأخير انداختن، پاكسازي عكس هاي ليست تماس از طرح و خواندن مرور پيام ها است. 

اين امكانات هم در كامپيوتر كاربرد دارند و هم در موبايل.

 

برای ایجاد یک حساب Gmail بدون نیاز به شماره تلفن، می‌توانید از گزینه "باز کردن حساب Google برای من" یا "ساخت حساب" در صفحه ورود به Gmail استفاده کنید. در این مرحله، به جای وارد کردن شماره تلفن، گزینه "شماره تلفن خود را وارد کنید" را انتخاب نکنید و به جای آن روی گزینه "پرش کردن" یا "Skip" کلیک کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد حساب را وارد کنید، از جمله نام کاربری، رمز عبور، تاریخ تولد و آدرس ایمیل جایگزین. پس از این مراحل، حساب Gmail شما بدون نیاز به شماره تلفن ایجاد خواهد شد.

 

لازم است بدانید که جیمیل بدون شماره دادن ممکن است از سطح امنیت بالایی برخوردار نباشد. توجه داشته باشید که این مراحل ممکن است با تغییرات در واسط کاربری Gmail تغییر کند، بنابراین بهتر است در هنگام ساخت حساب، دقیقاً مراحل جاری را بررسی کنید و با توجه به ورژن جدید Gmail، اقدام به ایجاد حساب بدون شماره تلفن کنید.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد