درمان ناباروي -غذاي هاي موثر براي درمان ناباروري

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

درمان ناباروي -غذاي هاي موثر براي درمان ناباروري

دستور تهيه برخي غذاهاي مؤثر در درمان ناباروري

خبرگزاري تسنيم: ناباروري و عوارض آن يكي از مشكلات بزرگ زندگي امروز است. شيوع قابل توجه ناباروري و روش‏‌هاي درماني آن كه موجب بار عاطفي و اقتصادي سنگيني نيز مي‏‌شود، داراي تبعات روحي متعددي است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاري تسنيم، ناباروري و عوارض آن يكي از مشكلات بزرگ زندگي امروز است. شيوع قابل توجه ناباروري و روش‏‌هاي درماني آن كه موجب بار عاطفي و اقتصادي سنگيني نيز مي‏‌شود كه داراي تبعات روحي متعددي است.

طرز تهيه غذاهاي موثر در درمان كننده ناباروري

1.نوعي حلوا: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده  قدرت باروري و چاق كننده بدن

دو كيلو خرماى بدون هسته را با دو ليتر آب بجوشانند تا له شود سپس عسل و قند از هر كدام نيم كيلو، زعفران 7 گرم، آرد نان خشك نيم كيلو، پودر مغز بادام و مغز گردو و مغز پسته از هر كدام 70 گرم همگي را با شيره خرما جوشانده و با يك كيلو روغن حلوا تهيه شود.

2.نوعي غذا: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده  قدرت باروري، چاق كننده بدن و مناسب گرم مزاجان

150 گرم نخود را 24 ساعت در شير گاو خيسانده و تا سه مرتبه شير را تجديد كنند، سپس برنج را شسته، شكر سفيد، دانه‌هاي خشخاش سفيد، گندم، جو مقشر (بدون پوست)، ماش مقشر، از هر كدام 150 گرم، مغز بادام شيرين، مغز چلغوزه، مغز پسته از هر كدام 125 گرم، همه را آسياب كرده و هر روز 125 گرم آن با شير تازه گاو طبخ شود.

3.مرباى‏ شقاقل‏: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده  قدرت باروري، افزايش دهنده قدرت نعوظ و مفيد براي مثانه

شقاقل تازه را يك شبانه روز در آب بخيسانند، آب را دور ريخته و يك شبانه روز ديگر آن را بخيسانند، بعد پوست آن را گرفته  و بجوشانند تا نيم پخته شود، سپس عسل اضافه كرده تا به قوام آيد و در ظرف شيشه‌اي نگهداري كرده و بعد از 40 روز مصرف كنند.

4.مرباى بالنگ: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده  قدرت باروري، مقوي معده و مفرح

پوست آن را گرفته و با آب بجوشانند تا پخته شود. سپس آب آن را دور ريخته و با عسل بجوشانند تا به قوام آيد.

5.مرباى زردك: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده قدرت باروري، نرم كننده سينه

پوست زردك را تراشيده و آن را قطعه قطعه كرده و مغز وسط آن را خارج كنند، سپس با عسل و آب بجوشانند تا كاملاً پخته شود و در ظرفى شيشه‌اي نگهداري كرده و بعد از 40 روز مصرف كنند.

روشي ديگر در تهيه مرباي زردك كه در تقويت نيروي جنسي و افزايش قدرت باروري بي‌نظير است: زردك را ريزكرده و بجوشانند تا له شود و عسل را اضافه كرده تا با آب زردكِ جوشيده به قوام آيد، به نسبت هر نيم كيلو زردك، مخلوطي ازادويه‌هاي گرم عود، ميخك، دارچين، زنجبيل، هل، جوزبوا، زرنباد و كبابه، از هر يك دو و نيم گرم را اضافه كنند.

6.مرباى گردو: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده قدرت باروري و مقوي معده

پوست نازك روي گردوي تازه را جدا كرده و با آب و عسل بجوشانند تا به قوام آيد.

7.حلواى زردك: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده قدرت باروري، مدر بول و مفتح سده كبد و نافع براي سرفه بارد و اخراج سنگ كليه و مثانه

پوست زردك را تراشيده و مغز وسط آن را خارج كنند، سپس آن را در آب و گلاب پخته تا له شود و شيره نبات سفيد با عسل مصفّي (عسلي كه جوشانده و كف آن را گرفته‌اند) به آن اضافه كرده و هم زنند تا سفت شود زعفران را با گلاب ساييده در آن بريزند. مغز پسته بو داده و مغز بادام بو داده را نيم‏‌كوب كرده اضافه نمايند. همه مواد را در سينى ريخته، پهن كنند و به شكل لوزي برش دهند.

8.حلواى سوهان: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده  قدرت باروري، مناسب افراد سردمزاج، كثيرالغذاء، مولد خون غليظ، نافع براي درد كمر و تقويت عصب‌ها

در سايت انجمن تحقيقات طب سنتي آمده است: گندم را در آب خيسانده كنند به اندازه اي كه نم بردارد، سپس آن را در كيسه كرده و در مقابل نورآفتاب قرار دهند. هر روز كمي آب بر آن پاشيده تا جوانه بزند. با شروع جوانه زدن، آن را در آفتاب خشك كرده و آرد كرده يا شيره آن را بگيرند و با نصف يا مساوى آن آرد گندم مخلوط كرده، مقداري آب را جوش آورده، كم كم داخل آب ريخته به هم زده تا آرد كاملاً بپزد و غليظ شود، به مقدار لازم روغن گاو تازه يا روغن كنجد تازه را اضافه كرده تا روغن جذب شود؛ شيره شكر يا شيره انگور را اضافه نموده بجوشانند مرتب هم زنند تا روغنى را كه جذب كرده شروع به پس دادن نمايد، بعد از آن مغز پسته، مغز گردو، مغز نارگيل تازه، دارچين، هل، جوزبوا، ميخك، بسباسه را به آن اضافه نمايند.

روش بو دادن مغز پسته و مغز بادام در حلواها: بادام و پسته را پوست كنده، كمي آرد گندم را در ماهى‏تابه ريخته، مغز پسته و مغز بادام را در آن ريخته و با حرارت ملايم به هم زنند تا بو داده شود.

9.نخوداب: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده  قدرت باروري، تقويت كننده عمومي بدن، ملطف، منضج بلغم و مدر و محلل رياح و امراض بلغمى و سوداوى و بادى مانند فالج و لقوه و ماليخوليا و كليه و مثانه

نخود را با آب پخته مقداري روغن (بهتر است روغن بادام باشد)، نمك، پياز، زيره و ميخك به آن اضافه كنند.

نخوداب را مي توان با گوشت هم پخت؛ به اين شكل كه نخود درسته و غير مقشّر (560 گرم) را در آب با جوجه مرغ يا گوشت بره بجوشانند تا وقتي كه نخود مهرّا شود يعني كامل بپزد و اگر (70 گرم) برنج اضافه كنند و آن قدر بپزند كه گوشت بپزد و برنج له شود و (2 گرم) زعفران ساييده شده و (18 گرم) چوب دارچين و كمي نمك اضافه كنند بهتر است و اگر خواستند با نان خمير بخورند و اقلّ مدت خوردن نخودآب، 4 روز و اكثر دوازده روز است.

10.فرنى: مقوي نيروي جنسي، افزايش دهنده قدرت باروري، داراي غذاييت زياد و چاق كننده بدن

آرد برنج را با آب و شير به نسبت مساوي آن قدر بجوشانند كه يكدست شود، به مقدار لازم شكر اضافه كرده به هم بزنند نا كمي سفت شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد