درمان پيري -هشت عادت براي جوان ماندن

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

درمان پيري -هشت عادت براي جوان ماندن

عادت درست براي جوان ماندن

به عقيده‌ بيشتر متخصصان كافئين باعث دهيدارته شدن بدن و پيري مي‌شود براي همين لازم است كه مصرف آن را محدود كنيد. به جاي مصرف نوشيدني‌هاي كافئين‌دار بهتر است ميوه ميل كنيد. سيب بهترين گزينه است.
با ايجاد تغييراتي در سبك زندگي و در پيش گرفتن عادت‌هاي سالم مي‌توانيد با علائم پيري مقابله كنيد و چند سال جوان تر و شاداب‌تر بمانيد.

به گزارش تبيان، سن و سال فقط يك عدد است كه در شناسنامه جا خوش كرده است. با ايجاد تغييراتي در سبك زندگي و در پيش گرفتن عادت‌هاي سالم مي‌توانيد با علائم پيري مقابله كنيد و چند سال جوان تر و شاداب‌تر بمانيد. با ما همراه باشيد تا رازهاي جوان ماندن را با شما در ميان بگذاريم.

اسرار جواني

چه كسي دلش نمي‌خواهد هميشه جوان و شاداب باشد؟ يقيناً در سي يا چهل سالگي نمي‌خواهيم كه مثلاً 17 ساله شويم اما مسلماً دلمان مي‌خواهد انرژي و قدرت آن موقع‌ها را داشته باشيم و مثل آن موقع‌ها خبري از چين و چروك يا لكه‌هاي قهوه‌اي روي پوستمان نباشد. بدون شك پيري شتري است كه در هر خانه‌اي مي‌خوابد (مي‌دانيم كه دور از جانتان آن شتر مرگ بود اما كمي تغيير ضرب‌المثل كه به جايي بر نمي‌خورد!) و بيماري‌هاي دوره‌ي پيري با بالاتر رفتن سن و سال سرو كله‌شان پيدا مي‌شود اما با همه‌ي اين حرف‌ها تعداد اين ناخوشي‌ها و بيماري‌ها به سبك زندگي ما بستگي دارد. براي اينكه جسم و روحتان جوان بماند توصيه هاي زير را جدي بگيريد.

به فكر تأمين آب بدنتان باشيد

زماني كه بدن دهيدراته مي‌شود يعني به ميزان كافي آب دريافت نمي‌كند بيشتر شبيه كشمش مي‌شود تا يك انگور رسيده. براي همين بايد به ميزان كافي آب بنوشيد. هيچ وقت نبايد احساس تشنگي كنيد. بايد قبل از آن آب كافي مصرف كرده باشيد. حتماً مواد غذايي سرشار از آب مانند ميوه‌ها و سبزيجات تازه نيز مصرف كنيد تا به بهترين نحو آب بدنتان تأمين شود.

فعال‌تر باشيد اما زياده‌روي نكنيد

ورزش كردن از بروز پيري زودرس پيشگيري مي‌كند اما بهتر است ورزش‌هاي سبك و منظم انجام دهيد نه اين كه هر از گاهي ورزش‌هاي سنگين و حركات شديد داشته باشيد كه فشار زيادي روي بدن مي‌آورند. ورزش سبك و دائمي تأثير بسيار خوبي در طولاني مدت ايجاد مي‌كند.

اگر ورزش‌هاي سنگين مانند دوي مسافت طولاني و يا وزنه برداري و غيره انجام مي‌دهيد حتماً حواستان به تغذيه‌تان باشيد. قبل و بعد از جلسات ورزشي به ميزان كافي آب بنوشيد. سعي كنيد حتماً تحت نظر يك متخصص تغذيه باشيد.

مصرف كافئين را كاهش دهيد

به عقيده‌ بيشتر متخصصان كافئين باعث دهيدارته شدن بدن و پيري مي‌شود براي همين لازم است كه مصرف آن را محدود كنيد. به جاي مصرف نوشيدني‌هاي كافئين‌دار بهتر است ميوه ميل كنيد. سيب بهترين گزينه است.

كمي بيشتر بخوابيد

البته منظورمان اين نيست كه تا لنگ ظهر بخوابيد هر چند در اين دوره زمانه اين كار تقريباً غير ممكن شده است اما مي‌خواهيم بگوييم كه در طول خواب بدن خود را احيا كرده و ناخوشي‌هايش را درمان مي‌كند. ساعات مناسب خواب تنها روشي است كه هم عميقاً بدن را سر حال مي‌آورد و هم ظاهر ما را بهتر نشان مي‌دهد. بايد بدانيد كه تمام عملكردهاي ترميمي بدن از احياي غدد فوق كليوي گرفته تا جوش‌هاي مزاحم صورت در طول خواب انجام مي‌گيرد.

چرت‌هاي گاه به گاه بعد از ظهر يا گذراندن آخر هفته در رختخواب كمك كننده است اما بايد بدانيد كه كمبود خواب روزانه باعث بروز مشكلاتي در سلامتي مي‌شود و احتمال اين كه زود به زود مريض شويد را بالا مي‌برد. در واقع اگر به ميزان كافي نخوابيد سيستم ايمني بدنتان ضعيف خواهد شد. بدن ما به حدود 8 ساعت خواب نياز دارد. اما اگر در شرايط استرس زايي به سر مي‌بريد يا بيمار شده‌ايد بايد بيشتر از اين بخوابيد. اگر مي‌گوييد كه وقتش را نداريد بايد زماني را در نظر بگيريد كه از بي‌خوابي مريض خواهيد شد.

سبزيجات برگ دار را فراموش نكنيد

سبزيجات برگ دار جزو منابع مواد مغذي متعددي هستند. تا جايي كه مي‌توانيد از مصرف اين سبزيجات غافل نشويد. نوشيدن آب سبزيجات برگ دار مانند آب كلم يكي از ساده‌ترين روش‌هايي است كه مي‌تواند پاي مواد مغذي سبزيجات را به

برنامه‌ي غذايي‌تان باز كرد. هميشه در كنار بشقاب‌هايتان سبزيجات داشته باشيد. اسفناج را فراموش نكنيد. سبزيجات برگ دار را خرد كرده و به برنج كامل اضافه كنيد. داخل همبرگرتان را پر از كاهو و كلم كنيد. انواع كلم‌ها را به سالادتان اضافه كنيد.

مصرف مواد غذايي سرشار از آنتي اكسيدان ها را دريابيد

پيري و فرسودگي به دليل وجود راديكال‌هاي آزاد بروز كرده يا شديدتر مي‌شود. راديكال‌هاي آزاد مولكول‌هايي هستند كه به سلول‌ها آسيب زده و باعث پيري آن‌ها مي‌شوند. براي مقابله با اثرات منفي راديكال‌هاي آزاد بايد مواد غذايي سرشار از آنتي اكسيدان مصرف كنيد. براي اين منظور بايد ميوه و سبزيجات زيادي ميل كنيد. توصيه مي‌كنيم ميوه‌هاي ريز، گردو، تخمه‌ي كدو و ادويه‌هايي مانند زردچوبه، دارچين و غيره را دريابيد. تا جايي كه مي‌توانيد از مصرف غذاهاي صنعتي و فراوري شده بپرهيزيد.

به هواخوري برويد اما حواستان به هواي آلوده هم باشد


معمولاً خيلي از ما بيشتر وقت مان را در بين چهار ديواري مي‌گذرانيم بدون توجه به اين كه بدن ما به هواي آزاد نياز دارد. به پياده روي برويد، دوچرخه سواري كنيد و يا بدويد.

با وجود اين كه سموم موجود در هواي بيرون يكي از مشكلات سلامتي مانند پيري زودرس است اما آلودگي‌هاي موجود در داخل چهار ديواري‌ها نيز به همان اندازه براي سلامتي ما مضر مي‌باشند. بهتر است به پارك و يا جاهايي كه آلودگي كمتري دارند برويد.

نفس عميق بكشيد و از كارهاي روزانه‌تان لذت ببريد


نفس عميق به كنترل عملكرد مغز كمك مي‌كند. در اين صورت نيز استرستان كم مي‌شود و احساس آرامش بيشتري مي‌كند. از كارهايي كه انجام مي‌دهيد لذت ببريد. يا اين كه كارهايي را انجام دهيد كه از آن‌ها لذت بيشتري مي‌بريد. لذت‌هايتان را با شريك زندگي و عزيزانتان قسمت كنيد. به سلامتي و زندگي طولاني فكر كنيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تگ های زیر پشتیبانی میشود
<b> <strong> <em> <i> <u> <strike> <s> <sup> <sub> <blockquote> <code> <pre> <hr> <br> <p> <a> <span>