خواص مذهبي و درماني انواع سنگها -انگشتر

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

خواص مذهبي و درماني انواع سنگها -انگشتر

خواص مذهبي و درماني سنگ ها

برخي انگشترهاي نگين دار مانند عقيق و فيروزه و در نجف و…  چه خصوصيتي دارند كه داراي ثواب و شفا هستند؟

 

86

روايات ذيل در مورد خواص عقيق وارد شده:

امام صادق (ع ) مي فرمايد : دستي براي دعا به سوي خدا بالا نمي رود محبوب تر از دستي كه در آن انگشتر عقيق باشد (وسائل الشيعه , ج 5, ص 87).

در روايتي از حضرت فاطمه زهرا(ع) از پيامبر خدا(ص) آمده است : كسى كه انگشتر عقيق به دست كند، هميشه خير مي بيند.(وسائل الشيعه, ج 5 ص88, ابواب احكام الملابس,باب52 حديث2 )

و در روايتي از پيامبر (ص) نقل شده است كسي كه انگشتر عقيق به دست كند حوائجش برآورده ميشود.

همچنين در روايتي از آن حضرت آمده است انگشتر عقيق به دست كنيد چون مادامي كه در دست است غمي به دارنده آن نمي رسد.

در روايتي از امام صادق عليه السلام آمده است كسي كه انگشتر عقيق داشته باشد فقير نميشود . (وسائل الشيعه ج5 ص 86-87).

در روايتي آمده است كه اميرمؤمنان، انگشتر عقيق را براي حرز و دشمنان و بلاها در دست مي كرد.  (حليه المتيقين، فصل سوم، ص 32)

در حديث معتبر از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه انگشتر عقيق در دست كنيد كه مبارك است و اميد هست كه عاقبت صاحبش مقرون به خير و نيكي باشد. هم چنين از ايشان
منقول است كه انگشتر عقيق موجب ايمني است در سفر.

انگشتر شرف الشمس همان انگشتري عقيق است كه بر آن اسماي متبركه نوشته شده است. بنابراين همان خواص و آثار انگشتر عقيق را دارد.

در مورد خواص انگشتر فيروزه روايات ذيل وارد شده :

پيامبر (ص) : خداوند عالميان مي فرمايد كه من شرم دارم از دستي كه بسوي من بلند شود به دعا و در آن انگشتر فيروزه باشد آنرا نا اميد بر گردانم .

امام صادق(ع): هر كه انگشتر فيروزه در دست كند دستش فقير نشود.

شخصي به امام رضا (ع) از نداشتن فرزند شكايت مي كند حضرت ميفرمايد انگشتر از فيروزه بگير و بر آن بنويس «رب لا تذرني فردا و انت خير الوارثين » (وسائل ج5 ص 94-95)

روايات ذيل در مورد دُر نجف وارد شده:

امام صادق (ع) فرمودند: دُر نجف كه در نجف اشرف خدا ظاهر مي سازد بدرستي كه هر كه آن را دست كند به هر نظر كردني به آن خداوند زيارتي يا حجي يا عمره اي در نامه عمل او بنويسد كه ثوابش ثواب پيامبران و صالحان باشد و اگر خدا رحم نمي كرد بر شيعيان ما هر آيينه هر نگين از آن به قيمت بسيار ميرسيد. (وسائل ج5 ص403 – 404)

در مورد اين كه در نجف از اشكهاي امير مومنان درست شده باشد اين مطلب صحيح نيست و مستندي ندارد .

روايات ذيل در مورد ياقوت وارد شده:

در روايتي از امام رضا و پيامبر عليهما السلام آمده است كه انگشتر ياقوت را در دست كنيد كه فقر را بر طرف مي كند (وسائل ج5 ص92-93)

روايات ذيل در مورد حديد وارد شده:

در روايتي نقل شده است شخصي از حاكمي ستمگر به امام صادق شكايت نمود امام فرمود : انگشتري كه نگين آن از حديد صيني است بساز و روي آن در سه سطر بنويس « اعوذ بجلال الله » «اعوذ بكلمات الله » «اعوذ برسول الله » و در زير نگين در دو سطر نوشته شود «آمنت بالله وكتبه» « اني واثق بالله ورسله » و بر دور نگين نوشته شود « اشهد ان لا اله مخلصا » سپس امام فرمودند اين انگشتر را در هر چير كه بر تو مشكل وسخت مي شود در دست كن و هر گاه از دشمن ترسيدي نيز آنرا به دست كن همچنين هرگاه همراه زني شود كه زايمانش سخت شده وضع حملش آسان خواهد شد . (مستدرك الوسائل ج3 ص 299)

در مورد نوشتن بر روي انگشتر علاوه بر روايت فوق روايات فراواني داريم كه حاكي از اين است كه بر روي نگين انگشتر هر يك از امامان چيزي نوشته شده بود از جمله : امام صادق (ع) ميفرمايد نقش نگين پيامبر (ص) «محمد رسول الله » بود و نقش نگين امير مومنان (ع) «الله الملك» بود  و نقش نگين پدرم « العزه لله» بود.

و در روايتي از احمد ابن ابي نصر روايت شده كه مي گويد امام رضا (ع) انگشتر پدرش موسي بن جعفر و جدش جعفر بن محمد را به من نشان داد بر روي انگشتر امام صادق (ع) نوشته بود « انت ثقتي فاعصمني من الناس » و بر روي انگشتر موسي بن جعفر (ع) نوشته شده بود «حسبي الله »

 

همچنين در روايتي وارد شده است كسي كه بر انگشترش بنوسيد «ماشاء الله لا قوه الا بالله استغفر الليه » از فقر سخت نجات پيدا مي كند . (وسائل الشيعه ج5 ص 99-101)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تگ های زیر پشتیبانی میشود
<b> <strong> <em> <i> <u> <strike> <s> <sup> <sub> <blockquote> <code> <pre> <hr> <br> <p> <a> <span>