تبلت-امنيت تلبت

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

تبلت-امنيت تلبت

كاتي مهم در مورد امنيت تبلت

Asemooni.com

tips-for-tablet-security

يكي از مهمترين مواردي كه بايد در استفاده از تبلت ها به آن توجه كنيد بحث امنيت در تبلت هاست كه آسمنوني در اين بخش به توضيح آن مي پردازد. مهمترين مسئله اي كه در اين باب بايد به آن دقت كنيد اين است كه حتما براي تبلت خود از هر نرم افزاري كه براي رمز عبور ساخته شده است استفاده كنيد و از در واقع هر گزينه اي را كه سيستم عامل در اختيار كاربران قرار مي دهد تا بتوانند براي گوشي خود حفاظت هاي امنيتي ايجاد كنند استفاده كنيد.اين كار باعث مي شود تا داده هايي كه به دستگاه شما به صورت بي سيم وارد يا از آن خارج مي شوند ايمن شوند

اما آيا واقعا مي توان ايمني تبلت را فرآهم كرد؟

يكي از مواردي كه بايد حتما به آن دقت كنيد اين است كه كمپاني و يا شركت خود را در برابر حملات محافظت كنيد و يا اينكه از بروز اطلاعات جلوگيري كنيد. البته استفاده از ديوايس هايي مانند تبلت و يا گوشي هاي همراه پيشرفته امروزه يكي از اصلي ترين مواردي است كه در يك سازمان براي سهولت در كار كارمندان استفاده مي شود بنابراين يكي از پر دغدغه ترين مواردي كه بايد به آن توجه نمود ايجاد امنيت اين نوع دستگاه ها براي كارمندان است كه با توصيه هاي امنيتي براي آن ها بايد از درز اطلاعات توسط اين ديوايس ها جلوگيري كرد.

1- يكي از پراستفاده ترين توصيه هاي امنيتي كه در اين باب مطرح است اين باشد كه رمز عبور خود را تا مي توانيد به صورت ايمن ايجاد كنيد و از رمز عبور هايي كه به صورت لمسي ايجاد مي شود جدا خودداري فرماييد چرا كه اين رمز عبور ها به راحتي قابل شناسايي اند و هنوز هم امنيت قفل هاي رمزي بيشتر مي باشد.

2- يكي ديگر از مهمترين مواردي كه شما بايد براي كارمندان خود متزكر شويد اين است كه حتما توصيه كنيد تا تمامي برنامه هاي امنيتي نظير آنتي ويروس ها و فايروال ها و همچنين برنامه هاي كاربردي خود را همواره به روز نگه دارند در عين حال اقداماتي نظير پاك نمودن كش مرورگر خود و همچنين داده هاي ذخيره شده مانند كلمه عبور مي تواند ايده خوبي براي برقراري امنيت تبلت و گوشي هاي هوشمند باشد.اين موارد باعث مي شود كه اگر در موقعيتي اين وسايل در اختيار افراد غير مجازي قرار گرفت نتوانند از مواردي چون حساب شما در وبسات ها و يا حساب ايميل باز شما سو استفاده كنند و قانون پاك نگه داشتن بايد براي لاگ اين هاي روزمره و برنامه هاي كاربردي سازمان اعمال گردد.

3- اما به هنگام استفاده از اكانت ايميل خود با تبلت و … بسيار هوشيار باشيد و به هيچ عنوان با اين وسايل اطلاعات محرمانه خود را رد و بدل نكنيد و سعي كنيد براي اين كار از يك كامپيوتر مطمئن استفاده كنيد و هميشه سعي كنيد تا اطلاعات را در سمت سرور يا كمپاني خود رمزگذاري كنيد.

4- يكي ديگر از مواردي كه لازم است تا حتما در مورد آن صحبت گردد اين است كه به هيچ عنوان از اينترنت هاي بي سيم غير امن استفاده نكنيد . بسياري از افراد زماني كه متوجه مي شوند كه مكاني نظير يك كافي شاپ داراي يك hotspot wi-fi است سريع به آن متصل شده و شروع به وبگردي در اكانت هاي محرمانه خود مي كنند كه اين كار بسيار اشتباه است چرا كه افراد سود جو مي توانند از طريق روش هايي به هنگامي كه شما با خيال راحت در حال چك كردن اطلاعات محرمانه خود هستيد شروع به جاسوسي در اطلاعات شما بكنند بدون اينكه شما از اين موضوع با خبر شويد.

به طور كلي اين قانون را براي كاركنان خود تعيين كنيد كه به هيچ عنوان زماني كه در مكان هاي عمومي هستند از اينترنت هاي نا امن استفاده نكنند و تا زماني كه به يك شبكه خصوصي و يا VPN دسترسي نيافته اند به رد و بدل كردن اطلاعات محرمانه شركت نپردازند.

5- شبكه هاي خصوصي مجازي يا همان VPN ها به كاركنان كمك مي كند تا زماني كه دور از دفتر كار خود هستند بتوانند به راحتي و با اطمينان خاطر به تبادل اطلاعات بپردازند و به شكلي امن به اطلاعات درون كمپاني دست پيدا كنند بنابراين كمپاني ها مي توانند يك شبكه مجازي راه اندازي كنند و از اين تونل امن به تبادل اطلاعات حتي از راه دور بپردازند و زماني كه كاركنان به اين شبكه متصل شدند بتوانند به راحتي به تبادل تصاوير و فيلم و ساير فايل هاي مهم خود بپردازند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد