سيماي مرگ -هيجان انگيز ترين روز زندگي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

سيماي مرگ -هيجان انگيز ترين روز زندگي

هيجان انگيزترين روز زندگي ما

 

روزي هست كه هيجانش قابل وصف نيست اما تفاوت اين روز با ساير روزهاي خاص ما اين است كه فصلي نو در زندگي ما آغاز مي شود و اين روز خاص روز من و تو نيست، يك روز خاص است كه هيجانش دامن همه را مي گيرد، و فصلي نو آغاز مي شود.

به گزارش فرهنگ نيوز ، در زندگي ما روزهايي هست كه خيلي هيجان انگيزند، مثل روزي كه قرار است نتيجه كنكورمان معلوم شود، روزي كه خبر پدر يا مادر شدن را به ما مي دهند، يا روزي كه خداي ناكرده خبر مرگ عزيزانمان را مي شنويم، روزي هم هست كه هيجانش قابل وصف نيست اما تفاوت اين روز با ساير روزهاي خاص ما اين است كه فصلي نو در زندگي ما آغاز مي شود و اين روز خاص روز من و تو نيست، يك روز خاص است كه هيجانش دامن همه را مي گيرد، و فصلي نو آغاز مي شود.

بله آن روز روز مرگ ماست، روزي مبهم و اسرار آميز و براي خيلي هايمان ترسناك، هيچ نمي دانيم كه وقتي دست مرگ، ما را سفت مي چسبد و از همه داشته هايمان جدا مي كند چه حالي خواهيم داشت؟

روزي كه در يك ثانيه بايد با پدر و مادر و همسر و فرزند و هر آنچه برايمان محبوب و دوست داشتني است را در چشم بهم زدني رها كنيم مال و منال و كار و عبادت و همه و همه را رها كنيم و برويم.

«كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَةً وَ إِلَيْنا تُرْجَعُونَ[انبياء/35] ؛ هر انسانى مرگ را خواهد چشيد، و ما شما را در مدت عمرتان، چنان كه بايد، به بد و نيك مى آزماييم، و سرانجام به سوى ما بازگردانده مى شويد».

نكته
«حضرت علي (عليه السلام) درباره ي "نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ" فرمودند: سلامتي و غني، خير، و بيماري و فقر، شر است و هر دو براي امتحان مي باشد.»[1]

سيماي مرگ در قرآن و روايات

آمادگي براي مرگ، نشانه ي اولياي خداست.[2]

مرگ، پايان راه نيست، بلكه به منزله ي تغيير در حيات و شيوه ي زندگي است، مانند لباسي كه تعويض مي شود.[3]

به عبارتي كسي كه اعمال خوبي ندارد لباسش تنگ است و آن را به سختي از تنش خارج مي كنند، ولي كسي كه داراي اعمال نيك مي باشد مانند اين است كه لباس راحتي پوشيده و به راحتي هم از تنش خارج مي شود.

هركس از انسان ها به نحوي از اين جهان رخت بر مي بندند، بعضي با سخت ترين حالات و عده اي مثل بو كردن گل.[4]

امير متقيان امام علي (عليه السلام) در خطبه ي نوراني 83 : «هنگامي كه تشييع كنندگان بروند و مصيبت زدگان بازگردند، او را براي پرسش هاي حيرت آور، و امتحان لغزش زا، در گودال قبر مي نشانند»

و بدا به حال كساني كه براي اين مهم آمادگي لازم را نداشته باشند ، و بدا به حال تهي دستان و بي توشگان سفر آخرت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد