خلاقيت ساخت عروسك با مواد بازيافتي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

خلاقيت ساخت عروسك با مواد بازيافتي

درب بطري هاي پلاستيكي از قبيل شيشه هاي آب معدني ، شيشه هاي شير ، دوغ و … كه رنگ هاي متفاوت و همچنين اندازه هاي متفاوتي دارند براي كودكان مي تواند جرقه اي باشد براي ابداع و اخلاقيتي تازه. كافي است شما مسير را به كودك نشان بدهيد ، او مي تواند با ذهن باز و دستان توانمندي كه دارد زيباترين ها را با همين دورريختنيها خلق كند. در ادامه مطلب ايدهي ساخت چندين كاردستي با استفاده از درب بطري هاي دورريختني را مشاهده كنيد.

 

تنوع رنگي كه درب بطري هاي دورريختني دارند اين امكان را به كودكان مي دهد كه ايده اي كه در ذهن پرورانده را در خارج از ذهن نظم و ترتيب دهد. اگر معلم يك كلاس درس هستيد كافي است يك هفته به فرصت دهيد تا انواع و اقسام درب هاي پلاستيكي بطري ها را برايتان جمع آوري كنند و يك ساعت هنر را به بازي و كار كردن با اين وسيله ي كوچك بپردازند. براي اين كاردستي به ي كارت مقوايي كوچك كه بطري روي آن چسبيده مي شود ، كاغذهاي رنگي كه به تناسب نوع كاردستي مورد استفاده قرار مي مي گيرد ، چسب و مداد رنگي يا ماژيك نياز داريد.

هنرهاي بازيافتي

در تصوير بالا روش ساده ي ساخت پنگوئن و ماهي را با استفاده از درب بطري مشاهده مي كنيد. اضافه كردن يك قسمت مثلث شكل به سر بطري اين امكان را به كار مي دهد كه يك ماهي كوچك را بسازيد. پنگوئن هم از دو سربطري كوچك و بزرگ سياه و سفيد رنگ ساخته شده است.

هنرهاي بازيافتي

اين كفشدوزك ها هم با سرهاي رنگي بطري ها ساخته شده اند. ايجاد خال هاي سياه رنگ روي آن ها و اضافه كردن چشم هاي عروسكي كه مي توانيد خودتان هم با جاي قرص و مهره هاي رنگي بسازيد پينه دوز را دوست داشتني كرده است.

هنرهاي بازيافتي

كاردستي آدم برفي با سر بطري يك كاردستي زمستاني است و براي واحدهاي كار زمستان در مهدكودك ها كاربرد زيادي دارد. استفاده از روبان هاي رنگي و دكمه ها زيبايي كار را چند برابر كرده است.

هنرهاي بازيافتي

اين گربه سبيلو و سگ خال خالي هم با استفاده از سربطري ساخته شده اند. اگر به جاي كاغذ رنگي براي اضافه كردن قسمت هايي از كاردستي كه شكل طبيعي خود را بدست آورد از فوم هاي رنگي استفاده كنيد ، كاردستي شما حالت برجسته نمايي به خود مي گيرد كه درافزودن زيبايي آن تاثير دارد.

هنرهاي بازيافتي

اين عنكبوت سياه با چشم هاي تابه تا هم با استفاده از سربطري سياه رنگ ساخته شده است. از چسب مايع براي ايجاد تازه ها استفاده شده است.

هنرهاي بازيافتي

جوجه طلايي و خرگوش ناقلا كاردستي مورد علاقه بچه هاست. براي كارت زمينه بهتر است رنگي را انتخاب كنيد كه بتواند با رنگ سربطري ها يك هماهنگي و تركيب مناسب داشته باشد.

هنرهاي بازيافتي

ساده ترين كاردستي ممكن كه مي توان با درب بطري هاي پلاستيكي دورريختني ساخت مربوط به كرم يا هزارپاست. كودك مي تواند در ساختن اين كاردستي از هر نوع رنگ و درب بطري استفاده كند.

هنرهاي بازيافتي

تصوير بالا مجموعه اي از شكل سازي ها با استفاده از درب بطري ها را نشان مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد