اماكني كمتر شناخته‌شده در تهران

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

اماكني كمتر شناخته‌شده در تهران

اماكني كمتر شناخته‌شده در تهران



 هيچ چيز در هواي گرم تابستان بهتر از يك ساحل خنك و تفريحات هيجان‌انگيز آبي نيست. حتما با خودتان مي‌گوييد درست است اما تهران و ساحل و ورزش‌هاي آبي؟ بايد بگوييم كه بسياري از تهراني‌ها نيز مانند شما بر اين باورند كه براي رسيدن به رودخانه و درياچه و بازي‌هاي آبي بايد ساعت‌ها طي طريق كنند اما در واقع اين‌طور نيست. در اين مطلب شما را با اماكني كمتر شناخته‌شده در تهران و اطراف آن آشنا مي‌كنيم كه براي رسيدن به آنها نيازي نيست حتما به خارج از پايتخت سفر كنيد و سختي ترافيك را به علت چند ساعت تفريح به جان بخريد.
 
درياچه مصنوعي فشافويه
درياچه 7 هكتاري فشافويه، در منطقه حسن‌آباد شهر ري اين امكان را به شما مي‌دهد تا با كمترين هزينه از امكانات بازي‌هاي آبي، در همين نزديكي‌ها استفاده كنيد. اين مكان تفريحي اكنون روزانه تا 300 مراجعه‌كننده دارد كه عمدتا براي ورزش‌هاي آبي مثل قايق‌هاي شاتل و دونات، بنانا و كاياك به آنجا مي‌روند. البته اگر در روزهاي تعطيل يا آخر هفته به فشافويه برويد، تا هزار و 500 نفر را مي‌توانيد بشمريد كه دنبال جت‌اسكي و اسكي روي آب و ساير تفريحات آبي هستند.

 در اين مجموعه تفريحي ورزشي، علاوه بر تفريحات آبي نام‌برده شده،ATV (موتورهاي چهار چرخ)، پيست اتومبيلراني، پينت‌بال، سواركاري و تفريحات ورزشي و مهيجي از اين گروه نيز وجود دارد.

تفريح هاي آبي ايران

درياچه 7 هكتاري فشافويه، در منطقه حسن‌آباد شهر ري قرار دارد

 
نشاني: اتوبان تهران به سمت قم، كيلومتر ۱۸ بعد از عوارضي، كيلومتر ۵ بعد از زيرگذر اتوبان (خروجي رباط‌كريم) به سمت حسن‌آباد
 
دهكده آبي پارس
اين پارك بزرگ‌ترين پارك آبي سرپوشيده در خاورميانه است كه با آخرين تكنولوژي روز دنيا و استانداردهاي بين‌المللي در فضايي بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع احداث شده. اين مجموعه ظرفيت پذيرش 2 هزار نفر را به‌طور همزمان دارد كه اين تعداد در طول يك روز به حدود ۵ هزار نفر هم مي‌رسد. دهكده آبي پارس امكاناتي مانند سرسره‌هاي مهيج، چاله فضايي، وسايل بازي ويژه كودكان، رودخانه وحشي، درياچه مواج و... دارد كه باعث مي‌شود تجربه جديدي كسب كنيد و كنار خانواده يا دوستانتان خوش بگذرانيد.

 تفريح هاي آبي ايران

دهكده آبي پارس، زرگ‌ترين پارك آبي سرپوشيده در خاورميانه است

 
نشاني: تهران، كيلومتر 22 تهران-كرج، روبروي ايستگاه مترو گرمدره، خيابان شهدا
تلفن: 361 16 و 36 10 64 14

اسنپ رفتينگ
قايق‌هاي رفتينگ ابتدا فقط براي جابجايي افراد و حمل كالاهاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گرفت ولي اوايل سال ۱۸۴۰ يك آمريكايي به نام جان فرمونت، از تيوپ اتومبيل براي ساخت قايق رفتينگ استفاده و براي بالا بردن مقاومت آن در برابر سنگ‌هاي رودخانه و پاره شدن، آن را با پارچه برزنتي محصور كرد. بعد از آن اوايل قرن بيستم قايق‌هاي رفتينگ بادي با روكش pvc به شكل كنوني براي مصارف گردشگري مورد استفاده قرار گرفت و به دنبال جذابيت‌هاي ورزشي و اقتصادي آن، تورهاي هيجان‌انگيزي در آب‌هاي خروشان راه‌اندازي شد.

تفريح هاي آبي ايران رفتينگ در ايران ورزش و فعاليتي نوپا و جديد است

 
رفتينگ در ايران ورزش و فعاليتي نوپا و جديد است و وجود رودخانه‌هاي خروشان باعث شده، جمعيت علاقه‌مند به رفتينگ در كشورمان رو به افزايش بگذارد و تورهاي مسافرتي همه‌ساله هزار نفر را براي رفتينگ به رودخانه‌هاي مختلف كشور ببرند. نزديك‌ترين اسنپ رفتينگ به تهران، رفتينگ رودخانه خروشان كرج است. تورهاي اسنپ‌رفتينگ ضمن بهره‌گيري از كيفيت بالاي اجرا و تيم مجرب و متخصص، نازل‌ترين قيمت‌ها را به ارمغان آورده است.

تلفن تماس براي رزرو تور:۰۲۱۴۶۰۴۵۱۹۰


درياچه خليج فارس
از نظر مكاني، درياچه خليج فارس تهران در شمال پارك جنگلي چيتگر قرار دارد. جنوب درياچه، آزادراه تهران-كرج است و شمال آن بزرگراه همت و غربش نيز بافت مسكوني شهرداري منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. اين درياچه به مساحت 140 هكتار، بزرگ‌ترين درياچه مصنوعي ايران محسوب مي‌شود. اين منطقه در چند سال اخير به سرعت رشد كرده و امكانات تفريحي و رفاهي متنوعي در آن براي علاقه‌مندان به تهران‌گردي و ورزش‌هاي آبي ايجاد شده است.

از جديدترين امكانات اين مجموعه مي‌توان به ساحل سنگي اشاره كرد كه فضاي جالب و نوستالژيكي براي شهروندان فراهم كرده تا بتوانند بدون جوراب و كفش، روي اين ساحل سنگي پرآب راه بروند و حال و هوايي تازه كنند. اين ساحل سنگي در بخش شمالي درياچه مشاهده مي‌شود و افراد مي‌توانند تا نزديكي آب بروند. پاركينگ، زمين بازي و رستوران‌هاي بزرگ و كوچك كنار دست‌فروش‌ها، بلالي‌ها و بستني‌فروش‌ها، از جمله خدمات اين مجموعه است كه كنار آب‌نماي موزيكال در اختيار بازديدكنندگان قرار دارد.

تفريح هاي آبي ايران

درياچه 7 هكتاري فشافويه، در منطقه حسن‌آباد شهر ري قرار دارد

 
علاوه بر اينها، درياچه خليج فارس تهران امكانات فراواني از جمله اسكله قايقراني براي قايق‌سواري پارويي و موتوري و قايق‌هاي پدالي 2 نفره و 4 نفره دارد. درواقع، دو اسكله قايق‌سواري كنار درياچه به چشم مي‌‌خورد كه يكي در بخش جنوب‌غربي و ديگري در قسمت شمالي واقع شده است. اسكله جنوبي به ورودي اصلي مجموعه نزديك‌تر است و شما مي‌توانيد با مراجعه به آن و تهيه بليت، هم از قايق‌سواري انفرادي و هم جمعي استفاده كنيد.

نشاني: مسير شماره 1: اتوبان همت غرب، شهيد خرازي، خروجي درياچه خليج فارس
مسير شماره 2: اتوبان آزادگان شمالي، خروجي شهيد خرازي، خروجي درياچه شهداي خليج فارس

منبع: هفته نامه سلامت

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد