جاذبه هاي گردشگري قوچان

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

جاذبه هاي گردشگري قوچان

موسيقي مقامي

moosighi ghoochan

يكي از ويژگيهاي مردم قوچان علاقه ي آنان به موسيقي است كه در جشن ها و مراسم مختلف اجرا مي گردد. با توجه به پراكندگي طوايف ، موسيقي بومي به سبك هاي و روش هاي خاص آنان كه وابسته به نوع و چگونگي زندگي آنان است نواخته مي شود . ... ادامه مطلب »

رباط سهل آباد

robat sahl abad ghoochan

اين بنا در حاشيه شمالي روستايي به نام سهل آباد در 55 كيلومتري شرق قوچان قرار دارد و روزگاري پذيراي كاروانيان و مسافران خسته از راه بوده است . علت وجودي رباط مزبور در اين مكان عبور مسير فرعي منتهي به جاده ابريشم از همين نقطه مي باشد. رباط سهل ... ادامه مطلب »

روستاي شارك

Rostay Sharak ghoochan

اين روستا در 45 كيلومتري شمال قوچان و در نزديكي مسير جاده ترانزيتي اين شهر به باجگيران و تركمنستان واقع شده است . شرايط مطلوب آب و هوايي ، عوارض طبيعي آبشار و رودخانه دائمي ، سرسبزي و چشم اندازهاي زيبا سبب جلب طبيعت گردان و دوستداران جابذه هاي طبيعي ... ادامه مطلب »

موزه مردم شناسي قوچان

mooze ghoochan

بناي امروزي موزه قوچان در سال 1355 ابتدا بعنوان رستوران شهرداري احداث گرديد و در سال 1367 شمسي به سازمان ميراث فرهنگي واگذار شد كه فضاي آن به صورت موزه مورد استفاده قرار گرفت . در مجموع اشيا و اقلام موزه مزبور را با هدف معرفي و نمايش جلوه هايي ... ادامه مطلب »

يخدان نمد مالها

Yakhdan Namadmalha ghoochan

در چشم انداز حاشيه جنوبي جاده قوچان به فاروج در مجاورت گورستان قديمي شهر بنايي مخروطي و خشت و گلي جلب نظر مي نمايد ، كه به يخدان نمدمالها مشهور است. ساختار اين يخدان شامل گنبد مخروطي و چاله نگهداري يخ مي باشد كه گذشت زمان و عوامل گوناگون، پلكان ... ادامه مطلب »

جلوه هايي از صنايع دستي قوچان

sanaye dasti ghoochan

از جاذبه هاي فرهنگي – هنري مردم قوچان ، صنايع دستي اين خطه است كه ريشه در فرهنگ و هنر داشته و بيانگر نحوه زندگي و انديشه ي آنان مي باشد. توليدات صنايع دستي در مناطق روستايي و عشايري بخش عمده اي از درآمد خانوارها را تشكيل مي دهد. از ... ادامه مطلب »

معماري صخره اي كلر

Ghar Kallar ghoochan

اين اثر صخره اي در چشم انداز يكي از ارتفاعات مشرف بر روستاي كلر در 25 كيلومتري شرق قوچان به صورت حفره هايي وسيع ايجاد شده است . فضاي داخلي اين معماري صخره اي به طول 12 متر و مشتمل بر ديواره سرتاسري به صورت شرقي – غربي است كه ... ادامه مطلب »

آبشار و دره سراب

Dare Sarab ghoochan

آبشار و دره سراب در 12 كيلومتري جنوب شهر قوچان در دامنه ارتفاعات كوه سنگر و محمد بيك با ارتفاع تقريبي 2840 متر واقع است كه در سرچشمه رودخانه سراب آبشار بسيار زيبايي معروف به شارشار ديده مي شود . ارتفاع اين آبشار در حدود 20 و عرض آن 30 ... ادامه مطلب »

نمد مالي قوچان

namad mali ghoochan

نمدمالي در قوچان به ويژه ميان عشاير سابقه اي ديرين داشته و با توجه به تعداد محدود كارگاه ها ، همت و علاقه اساتيد قديمي اين فن بر پويايي و حيات اين هنر افزوده است. در اين كارگاه ها پوشش گوناگوني چون كلاه نمدي سركش ، جليقه ، عرق گير ... ادامه مطلب »

شهر كهنه قوچان

Shahr kohne ghoochan

اين محوطه در 12 كيلومتري غرب شهر قوچان واقع شده و بر اساس روايات كهن در سال 618 قمري در فتنه مغول غارت و با خاك يكسان گرديد و بعدها به امر هولاكوخان آباد و معمور شد . سالهاي 1267 و 1288 قمري قوچان شاهد زلزله اي مهيب بود . ... ادامه مطلب »

آستانه مباركه امامزاده سلطان ابراهيم

Soltan Ebrahim ghoochan

مجموعه با شكوه حرم مطهر رضوي ، شامل صحن ، ايوان ها ، رواق ، موزه غني و كتابخانه مركزي آستان قدس است. اين مجموعه معماري مشتمل بر چهار ايوان مرتفع به نامهاي ايوان عباسي ، ايوان طلا ، شرقي يا نقاره خانه و ايوان غربي و پنج صحن انقلاب ... ادامه مطلب »

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تگ های زیر پشتیبانی میشود
<b> <strong> <em> <i> <u> <strike> <s> <sup> <sub> <blockquote> <code> <pre> <hr> <br> <p> <a> <span>