۷ كدي كه اطلاعات مخفي تلفن هوشمندتان را آشكار مي‌سازد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

۷ كدي كه اطلاعات مخفي تلفن هوشمندتان را آشكار مي‌سازد

۷ كدي كه اطلاعات مخفي تلفن هوشمندتان را آشكار مي‌سازد



كدهاي مخفي تلفن همراه, نمايش كدهاي مخفي

كدهاي مخفي فعال كردن حالت انتظار تماس

 

برنامه نويسان، اغلب مسيرهاي مخفي براي دسترسي به برخي اطلاعات مهم را در برنامه خود قرار مي‌دهند تا اينكه در زمان به وقوع پيوستن اشكال، بتوانند به سرعت آن ايرادات را رفع نمايند. دسترسي به اين مسيرهاي مخفي كه تنها خود برنامه نويس از آن آگاه است، تنها از طريق وارد كردن كد امنيتي امكان‌پذير است. اين شيوه، از زمان ابداع تلفن همراه تاكنون، به همين منوال دنبال مي‌شود.

 

شايد شما نام پروتكل “USSD” را شنيده باشيد. اين پروتكل كه با نام‌ “كد سريع” نيز در ميان كاربران شناخته شد است، مي‌تواند اين امكان را بدهد تا به اطلاعات پايه بر روي گوشي خود، دسترسي پيدا كنيد. اين پروتكل، در اصل براي گوشي‌هايي با فناوري راديويي GSM ساخته شد، اما پس از مدتي، تعدادي از گوشي‌هايي كه با فناوري راديويي CDMA نيز كار مي‌كنند نيز توانستند از آن استفاده نمايند.

 

امروز قصد داريم ۷ كد USSD را به شما معرفي نماييم كه با استفاده از آن‌ها، مي‌توانيد به اطلاعات مختلفي بر روي گوشي خود دسترسي داشته باشيد.

 

۱- دسترسي به Field Mode از طريق شماره‌گيري *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱*
وارد صفحه تماس شويد و كد *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱* را شماره گيري كنيد تا به فضاي Field Mode برويد. در اين بخش، شما مي‌توانيد اطلاعاتي در خصوص شبكه‌هاي داخلي يا شبكه‌هايي كه در اطراف شما قرار گرفته‌اند را بدست آوريد. علاوه بر اين، اگر در مكاني قرار داريد كه سيگنال‌هاي دريافتي از طريق اپراتورهاي تلفن بسيار ضعيف است، مي‌توانيد راه كارهايي را در اين حالت براي افزايش ميزان دريافت سيگنال‌ها توسط دكل‌هاي تلفن همراه انجام دهيد. شايان ذكر است كه اين قابليت، در ايران قابل دسترسي نيست و در تست‌هاي انجام شده، نتيجه‌اي حاصل نشد.

 

۲- دسترسي General Mode با شماره گيري #*۰#*
اين ويژگي، بر روي گوشي‌هاي اندوريدي كاربرد دارد. با اين روش شما مي‌توانيد برخي امكانات ابتدايي را بر روي تلفن هوشمند خود، در يك فضاي جديد و ساده در دسترس داشته و از آن استفاده نماييد. كارهايي مانند تغيير رنگ صفحه نمايش، فعالسازي دوربين، ويبره و … را با انتخاب گزينه‌هايي كه به نمايش در مي‌آيند، انتخاب كرده و از اين قابليت‌ها بهره ببريد و يا حتي گوشي خود را تست كنيد.

 

۳- نمايش IMEI با شماره گيري #۰۶#*
IMEI يك شماره منحصر به فرد است و در هر تلفن هوشمند، با ديگري متفاوت خواهد بود. شايد كاربران در طول استفاده از موبايل، نياز چنداني براي دانستن اين شماره نداشته باشند اما در برخي نقاط، شركت‌هاي سرويس دهنده شبكه‌هاي ارتباطي، از اين كد براي ثبت نام دستگاه شما در ليست خود استفاده مي‌كنند.

 

۴- چك كردن انتقال تماس با شماره گيري #۶۷#*
در زمان‌هايي كه مشغول كار مهمي هستيد و نمي‌توانيد به تماس‌ها پاسخ‌گو باشيد، قادر هستيد آن‌ها را به شماره‌اي ديگر انتقال دهيد. گزارشات در خصوص شماره‌اي كه تماس‌ها روي آن دايورت مي‌شود، با شماره گيري كد بالا در اختيار شما قرار خواهد گرفت. در گوشي‌هايي با سيستم عامل iOS، براي تغيير شماره مقصد، وارد تنظيمات شويد و در قسمت Phone، گزينه Call Forwarding را انتخاب نماييد. بر روي گوشي‌هاي اندرويد (البته بسته به نسخه سيستم عامل و مدل گوشي، ممكن است متفاوت باشد) وارد برنامه Phone شده و آيكون “بيشتر” (همان سه نقطه زير هم) را انتخاب نماييد. با انتخاب Call وارد More Setting شده و Call Forwarding را فعال كرده و شماره مورد نظر را در ليست اضافه كنيد.

 

۵- فعال كردن حالت انتظار تماس با شماره گيري #۴۳*
ممكن است در برخي شرايط، نتوانيد به هنگام زنگ زدن تلفن در همان لحظه به آن پاسخ دهيد. با فعال‌سازي اين حالت، به شخصي كه با شما تماس مي‌گيرد، اعلام مي‌شود كه بايد منتظر بماند. شخص در صورت تمايل مي‌تواند صبر كند تا شما به تماسش پاسخ دهيد.

۶- منو تنظيمات سريع با شماره گيري #۷۳۵۳#*
در ابتدا بايد اشاره داشته باشيم كه اين كد فقط بر روي گوشي‌هاي سامسونگ گلكسي قابل اجراست. با اين روش، مي‌توانيد با انتخاب هر گزينه به صورت جداگانه، امكانات دستگاه‌تان را چك كنيد. به نظر اين ويژگي، در زمان خريد تلفن هوشمند، بسيار كار آمد خواهد بود و كمك زيادي در تشخيص سالم بودن اجزا اصلي گوشي مي‌كند به خصوص وقتي كه قصد خريد يك تلفن هوشمند كاركرده را داشته باشيد.

 

۷- دسترسي به اطلاعات Firmware با شماره گيري #۱۲۳۴#*
باز هم بايد اشاره كنيم كه اين كد تنها بر روي گوشي‌هاي سامسونگ گلكسي قابليت اجرا دارد. به هر حال، با استفاده از اين كد، قادر هستيد اطلاعاتي در خصوص Firmwork نصب شده بر روي گوشي را مشاهده كنيد.
منبع:jamejamonline.ir

فناوري و تكنولوژي روز

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد