8 پيام تبليغاتي اشتباه كه مشتري را فراري مي‌دهد

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

8 پيام تبليغاتي اشتباه كه مشتري را فراري مي‌دهد

8 پيام تبليغاتي اشتباه كه مشتري را فراري مي‌دهد

پيام‌هاي تبليغاتي نامناسب و بي‌مفهوم مي‌تواند علاوه بر خدشه‌دار كردن اعتبار يك شركت يا گروه تاثير معكوسي روي جذب مشتري داشته باشد.
zoomit.ir - حميده خادم زاده: در دنياي تجارت اين باور وجود دارد كه تبليغات نه تنها هزينه نيست، بلكه نوعي سرمايه‌گذاري محسوب مي‌شود. با اين حال پيام‌هاي تبليغاتي نامناسب و بي‌مفهوم مي‌تواند علاوه بر خدشه‌دار كردن اعتبار يك شركت يا گروه تاثير معكوسي روي جذب مشتري داشته باشد.  تا به حال به متن پيام‌هاي تبليغاتي كه در خبرنامه‌هاي هفتگي يا وب‌سايت‌ها وجود دارد، دقت كرده‌ايد؟ مطمئنا وقتي پيامي را بارها شنيده باشيد، تكراري شده و ديگر نمي‌تواند توجه شما را به خود جلب كند. در ادامه به بيان ۸ عبارت تبليغاتي خواهيم پرداخت كه بعضي از شركت‌ها در برنامه‌ي بازاريابي خود، به اشتباه از آن‌ها استفاده مي‌كنند:

۱. ما بالاترين كيفيت را ارايه مي‌دهيم

همه‌ي كمپاني‌ها ادعا دارند كه بالاترين كيفيت را ارايه مي‌دهند و مشتريان هم مي‌دانند كه در ۹۹٪ موارد، اين عبارت صرفا يك ادعاي محض است.  ضمن اين كه منظور از "بالاترين كيفيت" مفهوم مشخصي نيست و معلوم نيست اين كيفيت برتر در مقايسه با چه محصولي و بر اساس چه استانداردي تعيين شده است.

8 پيام تبليغاتي اشتباه كه مشتري را فراري مي‌دهد
۲. بهترين خدمات را از ما بخواهيد

تقريبا مي‌توان گفت كه تمام شركت‌ها ادعاي ارايه‌ي بهترين خدمات را دارند و تمام مشتريان هم مي‌دانند كه اين ادعا در مورد تمام آن‌ها صدق نمي‌كند. ضمن اين كه تجربه ثابت كرده است شركت‌هايي كه روي اين قضيه ادعاي بيشتري دارند، خدمات قابل قبولي هم ارايه نمي‌دهند. به خاطر داشته باشيد اين قاعده‌ي معكوس همواره برقرار است: "هميشه روي موردي تاكيد بيشتري داريد كه كمتر به فكر انجام دادن آن هستيد."

۳. ما پيشرو در اين عرصه هستيم

واژه‌هاي اين عبارت قبل از اين كه به گوش برسد، اثر خود را از دست داده‌اند. چرا كه اكثر ما از شنيدن اين پيام خسته شده‌ايم. علاوه بر اين، اين سوال هميشه پيش مي‌آيد كه "صنعت پيشرو" چه معنايي دارد؟ يعني شما بهتر از هر شركت ديگري اين كار را انجام مي‌دهيد؟ آيا رقبا از وجود پديده‌اي چون شما شگفت‌زده شده‌اند؟ بديهي است كه اين عبارت هم جز ادعاي پوچ، مفهوم ديگري ندارد.

۴. هدف اصلي ما مشتر‌ي‌مداري است

اگر هدف اصلي شما مشتري‌مداري است پس تمركز چنداني روي كيفيت محصول، سرمايه‌گذاري يا كاركنان خود نداريد. چرا يك مشتري بايد به چنين شركتي اعتماد كند؟

۵. مجهز به آخرين فناوري هستيم

در واقع معناي ضمني كه از اين پيام مي‌توان برداشت كرد اين است كه "ما معمولي هستيم." چرا كه اگر پيشرفت تكنولوژي به سطح معيني محدود باشد، همه به آن دسترسي دارند. آخرين باري كه شركتي توانست محصولي فراتر از فناوري موجود در بازار ارايه كند را به خاطر داريد؟ بله. محصول آيفون اپل بود كه آن هم مربوط به ۱۰ سال پيش بود.

۶. محصول ما نسل جديدي از ... است

همان اعتراض مورد قبل در اينجا هم وارد است. طبيعتا وقتي تكنولوژي حركتي رو به جلو دارد، شركت‌هاي ديگر هم در يك نقطه ثابت نمي‌مانند. اصطلاح "نسل" به يك جريان اشاره دارد. از اين رو، روي كار آمدن "نسل جديد" را مي‌توان به ديگر شركت‌ها نيز تعميم داد.

۷. در اين زمينه به عنوان يك رهبر فكري شناخته شده هستيم

اين شعار در ذهن خواننده اين مفهوم را تداعي مي‌كند كه ايده‌هاي ديگر افراد متعلق به اين كمپاني است. حتي در مثبت‌ترين حالت، اين طور برداشت مي‌شود كه ايده‌هاي خوب نخست متعلق به اين شركت است و بقيه در حال استفاده از آن هستند. در كل "رهبر فكري" معناي معقولي ندارد و مفهوم قابل قبولي را منتقل نمي‌كند.

۸. اعضاي تيم كاري ما گروهي مجرب هستند

يكي از راه‌هاي تشخيص پوچ بودن يك پيام تبليغاتي آن است كه از عبارت متضاد آن استفاده كنيم. براي مثال در مورد اين پيام مي‌توان گفت: "اعضاي تيم ما گروهي بي تجربه هستند." اين نوع پيام‌ها در حالتي كاربرد دارند كه پاسخي متقابل به پيام تبليغاتي گروه رقيب باشند در غير اين صورت ادعايي خسته‌كننده و بي‌معنا هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد