آمارهاي جالب و باور نكردني از دنياي موبايل

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

آمارهاي جالب و باور نكردني از دنياي موبايل

مؤسسه Flurry اكنون هفت سالي است كه گزارش هاي جامعي در مورد دنياي موبايل و اپليكيشن ها منتشر مي كند و طي اين سال ها، آنچه تماما مشهود است، رشد بي وقفه اين حوزه است. در سال 2015 نيز اين رشد همچنان ادامه داشته و آمارهاي جالب توجهي در آخرين گزارش Flurry در اين رابطه وجود دارد.

 

مؤسسه Flurry اكنون هفت سالي است كه گزارش هاي جامعي در مورد دنياي موبايل و اپليكيشن ها منتشر مي كند و طي اين سال ها، آنچه تماما مشهود است، رشد بي وقفه اين حوزه است. در سال 2015 نيز اين رشد همچنان ادامه داشته و آمارهاي جالب توجهي در آخرين گزارش Flurry در اين رابطه وجود دارد.

به گزارش «تابناك»، در سال 2015 متوسط ميزان استفاده از اپليكيشن ها، برابر با 58 درصد رشد را نشان مي دهد. منظور از استفاده از اپليكيشن، باز كردن يك App و در نتيجه تعامل كاربر با آن است كه Flurry نام Session را براي آن انتخاب كرده است. اين آمار نشان مي دهد كه همه طبقه بندي هاي اپليكيشن در سال 2015 شاهد رشد بوده اند، البته به جز طبقه بندي بازي ها كه خود موضوعي جالب توجه است.

صنعت موبايل سريع در حال بلوغ است. طي هفت سال گذشته، مؤسسه Flurry بيش از 2.1 ميليارد دستگاه هوشمند را در سطح جهاني و ماهيانه رصد كرده است. در حالي كه نرخ رشد در سال 2015 حاكي از نوعي تنزل است (58 درصد در مقايسه با رشد 76 درصدي سال 2014 و رشد 103 درصدي در سال 2013) همچنان از سرعت پيشرفت فزاينده در اين صنعت حكايت دارد، زيرا در ساير صنايع، شتاب و رشد اينچنيني ديده نشده است.

اما آنچه بيش از همه جالب توجه است، مقايسه ضريب رشد حوزه موبايل در سال 2015 براي كاربران قديمي و كاربران جديد است. اين مقايسه نشان مي دهد، 40 درصد رشد 58 درصدي Session ها در سال 2015 از سوي كاربران قديمي بوده كه اين ضريب در سال 2014 برابر با 20 درصد و در سال 2013 برابر با 10 درصد بوده است.

نگاه به طبقه بندي Session ها، نشان مي دهد كه چهار حوزه بيش از حد ميانگين رشد داشته اند؛


اپليكيشن هاي مربوط به حوزه Personalization:
نرم افزارهاي شخصي سازي رشدي فوق العاده و در حد 332 درصد در سال 2015 داشته اند. اين ابزارها از صفحه Lock Screen اندرويد تا صفحه كليدهاي emoji را شامل مي شود كه البته بيشترين نقش را در اين زمينه همين صفحه كليدهاي emoji در نرم افزارهاي پيام رسان داشته اند.

حوزه نرم افزارهاي خبري و اطلاع رساني:
اين حوزه نيز برابر با 135 درصد در سال 2015 رشد داشته و نشان دهنده يك ضريب فزاينده در جايگزيني نرم افزارهاي هوشمند موبايل به جاي ابزارهايي نظير تلويزيون و رايانه ها به عنوان منابع اول خبر گيري و اطلاع رساني است.

نرم افزارهاي حوزه Productivity:
ابزارها و نرم افزارهايي كه معطوف به كارايي و بهره وري بالاتر هستند، در سال 2015 رشدي 125 درصدي را تجربه نموده اند و اكنون موبايل ها و فبلت ها به ابزار اوليه به خصوص براي بسياري از نوجوانان و دانشجويان براي كارهاي محاسباتي و انجام امور مربوطه تبديل شده است. اكنون اين ابزارها به عنوان برترين ابزارهاي دسترسي به ايميل و ساير ابزارهاي مشابه ديگر مد نظر هستند.

حوزه سبك زندگي و خريد آنلاين:
اين حوزه با رشد 81 درصدي در سال 2015 البته نوعي كاهش رشد ـ نسبت به رقم 174 درصدي سال 2014 ـ را نشان مي دهد؛ اما همچنان به عنوان يكي از چهار حوزه با رشد سريع در دنياي موبايل خودنمايي مي كند. اين آمار نشان دهنده رشد سريع حوزه تجارت موبايل است و اكنون بيش از 40 درصد تجارت كل دنيا و بيش از 33 درصد تجارت در ايالات متحده را شامل مي شود.

رشد سريع فبلت ها در دنياي موبايل


در حالي كه اين آمار نشان دهنده تصوير جالبي از تحولات در حوزه موبايل است،تحليل دقيق تر نشان مي دهد، استفاده از فبلت ها در سال 2015 رشدي قابل توجه داشته است.

نمودار زير به خوبي نشان دهنده ميزان استفاده از فبلت ها در مقايسه با ساير ابزارها در حوزه هايي نظير اخبار و مجلات، ورزش و موسيقي، رسانه و سرگرمي است.

آمارهاي جالب و باور نكردني از دنياي موبايل در سال 2015


آمارهاي جالب و باور نكردني از دنياي موبايل در سال 2015


اين نمودار نشان مي دهد، حوزه فبلت ها به تنهايي رشدي فزاينده را در استفاده كاربران طي سال 2015 در مقايسه با ساير ابزارها در مجموع تجربه كرده است. رشد استفاده از ابزارهاي خبري بر روي فبلت ها 4.8 برابر، رشد حوزه نرم افزارهاي ورزشي برابر با 4.6 برابر و حوزه موسيقي، رسانه و سرگرمي نيز رشدي 4 برابري را به خود ديده است.

رشد سريع نفوذ فبلت ها در ميان كاربران را زماني مي توان بهتر درك كرد كه در مقايسه زمان صرف شده بر روي دستگاه هاي مختلف، نگاهي به اين موضوع داشته باشيم. زمان صرف شده بر روي فبلت ها در سال 2015 نسبت به سال قبل رشدي برابر با 334 درصد داشته است كه 2.9 برابر حد ميانگين است، حال آنكه رشد مجموع ساير دستگاه هاي ديگر برابر با 117 درصد بوده.

آمارهاي جالب و باور نكردني از دنياي موبايل در سال 2015


فبلت ها غير قابل توقف هستند

اما برتري هاي فبلت در سال ميلادي 2015 به همين جا ختم نمي شود و آن گونه كه از آمار مشخص است، فبلت ها تبديل به يك حوزه غير قابل توقف در دنياي موبايل مي شوند، به گونه اي كه 27 درصد از مجموع كل دستگاه هاي جديدي كه طي كريسمس فعال شده و همچنين 50 درصد از كل دستگاه هاي اندرويدي كه طي همين زمان فعال شده اند نيز فبلت بوده اند.

آمارهاي جالب و باور نكردني از دنياي موبايل در سال 2015


به اين جهت به فبلت ها لقب غير قابل توقف داده شده كه اگر اين نرخ رشد به همين شكل بماند تا ماه اكتبر سال 2016 فبلت ها تبديل به مهمترين و پر استفاده ترين دستگاه هاي موبايل در دنياي ما مي شوند. نمودار فوق بيانگر توزيع جهاني دستگاه ها بر اساس نوع و گونه آنهاست كه تا سال 2017 نيز وضعيت آنها پيش بيني شده.

نكته جالب اينكه احتمالا تا فصل دوم سال 2016 گوشي هاي كوچك اندازه منقرض خواهند شد و اقبال به سمت صفحه نمايش هاي بزرگتر تداوم خواهد داشت.

رقم حيرت آور 3.2 تريليون تعامل يا Session


در سال 2015 رقم حيرت آور 3.2 تريليون تعامل با نرم افزارهاي موبايل صورت گرفته است كه شايد 8 سال قبل در زماني كه سر و كله اولين گوشي هاي هوشمند پيدا شد، هيچ كس تصور يك چنين رقمي را نداشت. در ساعت صفر روز اول ژانويه سال 2016 مؤسسه Flurry شمارنده خود را صفر كرد و اكنون حدس و گمان ها براي سال ميلادي جديد تبديل به يك سرگرمي جالب توجه مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد