۴ ترفند ساده براي افزايش سرعت گوشي اندرويدي

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

۴ ترفند ساده براي افزايش سرعت گوشي اندرويدي

۴ ترفند ساده براي افزايش سرعت گوشي اندرويدي



گوشي هوشمند, گوشي هوشمند اندرويدي

افزايش سرعت و توانايي‌هاي گوشي‌هاي هوشمند

 

به‌طور‌حتم هيچ‌ يك از ما تلفن همراهي با سرعت پايين را دوست نداريم، اما اكثر ما ‌اجازه مي‌دهيم تا حافظه تلفن پر‌شود يا مشكلات و ايرادهاي آن قديمي شده و به نوعي روي هم انباشته شوند.
با اين وجود، با انجام چند راهكار ساده مي‌توانيم از مشكلاتي اينچنيني رهايي پيدا كنيم. در اين بخش 4 راهكار براي افزايش سرعت و توانايي‌هاي گوشي‌هاي هوشمند ارائه خواهيم كرد.

 

حذف برنامه‌هاي غير ضروري
تمام برنامه‌هايي كه استفاده‌اي از آن‌ها نداريد و فقط فضاي اضافي را اشغال كرده و كار با تلفن را سخت‌تر مي‌كنند را حذف كنيد. اين موضوع را درنظر داشته باشيد كه حتي پس از حذف اين برنامه‌ها، مجدداً مي‌توان آن‌ها را نصب كرد. به‌منظور حذف برنامه، كافي است آيكون برنامه موردنظر را لمس كنيد و فشار دهيد و بعد آن‌ را بر روي گزينه Uninstall كشيده و رها كنيد. در صورتي كه اين امكان در لانچر گوشي هوشمند اندرويدي شما فراهم نشده، با مراجعه به بخش تنظيمات، بازكردن بخش برنامه‌ها، نرم‌افزار مورد نظر را انتخاب و بعد گزينه Uninstall (حذف نصب) را لمس كنيد.

 

افزايش سرعت گوشي اندرويدي, ترفند موبايل

افزايش سرعت گوشي هوشمند اندرويدي

 

حذف كردن برنامه‌هاي اضافي نه‌تنها فضاي داخلي تلفن شما را خالي مي‌كند بلكه مقداري از فشار جاري روي پردازنده خواهد كاست و به‌طور كلي كارايي گوشي را افزايش مي‌دهد.

 

پاك‌كردن داده‌هاي اضافي برنامه‌ها
اگر شما تمايلي به حذف بعضي برنامه‌ها نداريد، مي‌توانيد با پاك كردن حافظه موقت آن برنامه، به خالي شدن فضا در حافظه تلفن هوشمند خود كمك كنيد. به اين منظور به قسمت تنظيمات رفته، گزينه برنامه‌ها را انتخاب كنيد و برنامه مورد‌نظر خود لمس كنيد. در صفحه بعد ‌گزينه clear cache را لمس كنيد تا مقداري از فضاي پر شده گوشي شما آزاد شود.

 

گوشي هوشمند, گوشي هوشمند اندرويدي

پاك كردن حافظه موقت برنامه هاي گوشي هوشمند

 

اساساً اتفاق خاصي براي اين اطلاعات پاك شده نمي‌افتد و با انجام اين عمل، در واقع باعث افزايش سرعت اجراي برنامه‌ها خواهيد شد اما اين اطلاعات، بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها موجبات انباشته شدن اطلاعات اضافي و در نهايت كندي تلفن همراه شما را فراهم خواهند كرد. پس خيالتان از اين كه اطلاعات مهمي را از دست نمي‌دهيد راحت باشد.

 

مديريت انيميشن‌، تصاوير پس‌زمينه و ويجت‌ها
به بخش تنظيمات تلفن هوشمند خود رفته و گزينه About Phone را انتخاب كنيد، بعد از آن build number را 7 مرتبه لمس كنيد تا تنظيمات مخفي ويژه توسعه دهندگان در تنظيمات نمايان شود. در اين قسمت، همچنين مي‌توانيد تعدادي از انيميشن‌هاي غير ضروري در سيستم‌عامل اندرويد خود را مطابق تصوير غيرفعال كنيد.

 

گوشي هوشمند, گوشي هوشمند اندرويدي

 

شك نكنيد كه از اين پس، تلفن هوشمند شما سريع‌تر خواهد شد. اگر شما نقطه ضعفي در اجراي گرافيكي محتويات، روي گوشي خود پيدا كرديد سعي كنيد سطح اجراي انيميشن‌ها را تا 0.5 افزايش دهيد. صفحات اصلي (هوم‌اسكرين‌ها) خود را كاهش داده و يك تصوير پيش‌زمينه ثابت انتخاب كنيد( اين تصوير ثابت را جايگزين تصويرهاي متحرك احتمالي كنيد ) تا با اين كار فشار موجود روي سيستم تلفن همراه خود را كاهش دهيد.

 

بازگشت به تنظيمات كارخانه
اين‌ امر سبب حذف اطلاعات حافظه داخلي شما مي‌شود كه شامل اطلاعات حساب گوگل، اطلاعات و تنظيمات سيستمي و برنامه‌ها، برنامه‌هاي دانلودشده، آهنگ‌ها و تصاوير و در نهايت ساير اطلاعات كاربر است.

 

افزايش سرعت گوشي اندرويد, افزايش سرعت گوشي

بازگشت به تنظيمات كارخانه گوشي اندرويد

 

تاثيرگذارترين راه براي سرعت بخشيدن و (البته حذف همه داده‌ها) در گوشي براي داشتن نهايت كارايي، بازگشت به تنظيمات كارخانه است. به اين منظور كافي است در ابتدا به قسمت تنظيمات برويد و براي انجام اين كاراز اطلاعات خود يك نسخه پشتيبان تهيه كنيد. در پايين صفحه، تمام اطلاعات موجود در گوشي شما نمايان مي‌شود، پس از آن از تمام اطلاعات مهم و شخصي خود پشتيبان تهيه كرده‌ واز اجراي صحيح اين امر، اطمينان حاصل كنيد زيرا حذف شدن ناخواسته اطلاعات، يكي از بدترين اتفاقات براي شما خواهد بود.

 

با وجود برنامه‌هاي هوشمند امروزي، تهيه نسخه پشتيبان به سختي گذشته نيست اما مطمئن شويد اطلاعات حساسي چون دفترچه تلفن و عكس‌ها و موسيقي‌هاي خود را در مكان‌هاي ديگري نيز ذخيره كرده‌ايد. بدنيست بدانيد اندرويد 6 مارشملور ويژگي تهيه نسخه پشتيبان به صورت كاملا ساده را نيز داراست.
منبع: farnet.ir 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد