104ميليارد كاربر اندرويد در معرض خطر

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

104ميليارد كاربر اندرويد در معرض خطر

104ميليارد كاربر اندرويد در معرض خطر

طبق اخبار منتشر شده از سوي مؤسسه امنيتي Lookout بيش از 80 درصد از كاربران سيستم عامل موبايلي گوگل در معرض خطر هستند، و هكرها مي توانند اطلاعاتي همچون نام كاربري و رمز عبور را از ابزارهاي آنها به سرقت ببرند.
وب سايت ديجياتو - حميد مقدسي: ظاهراً هر ماه يك بار بايد شاهد آسيب پذيري هاي تازه اي در اندرويد باشيم. طبق اخبار منتشر شده از سوي مؤسسه امنيتي Lookout بيش از 80 درصد از كاربران سيستم عامل موبايلي گوگل در معرض خطر هستند، و هكرها مي توانند اطلاعاتي همچون نام كاربري و رمز عبور را از ابزارهاي آنها به سرقت ببرند.
 
 نقص امنيتي لينوكس، اطلاعات 1.4 ميليارد كاربر اندرويد را در معرض خطر قرار داده است

در اين آسيب پذيري جديد، هكرها قادرند ارتباطات برقرار شده توسط كاربر را خاتمه دهند، و اگر اين ارتباطات به شيوه اي مناسب رمزنگاري نشده باشند، فرد مهاجم مي تواند كدهاي مخرب را در اتصال اينترنتي كاربر وارد نمايد.

آن طور كه «Ars Technica» مي نويسد، اين رخنه براي اولين بار در لينوكس 3.6 مشاهده شد، كه معرفي آن به سال 2012 بر مي گردد. از آنجا كه اين نسخه از لينوكس در اندرويد 4.4 كيت كت به كار رفته و از آن به بعد در تمامي نسخه هاي اين سيستم عامل حضور دارد، مي توان گفت نزديك به 80 درصد از كاربران يعني حدود 1.4 ميليارد نفر در معرض خطر قرار دارند.

لازم به ذكر است هكرها براي استفاده از اين نقص امنيتي مي توانند كدهاي خرابكارانه را وارد بسته هاي ترافيك شبكه نمايند، مثلاً به كاربر پيام دهند از حساب كاربري اش خارج شده و براي ادامه كار نيازمند ورود مجدد است. در نتيجه كاربر دوباره نام كاربري و رمز عبورش را وارد كرده و مهاجمين به آن دست پيدا مي كنند.

در همين راستا «اندرو بلايك» از محققان امنيتي Lookout مي گويد: «كاربران اندرويد آگاه باشند كه هكرها مي توانند بدون نياز به روش هاي سنتي «مرد مياني» اقدام به جاسوسي و سرقت اطلاعات نمايند، البته براي اجراي آن بايد ترافيك شبكه را در اختيار بگيرند.»

گفتني است كه اين نقص صرفاً به سيستم عامل موبايلي گوگل محدود نيست و در كرنل لينوكس قرار دارد، در نتيجه هر نرم افزار مبتني بر لينوكس نيز به آن دچار خواهد بود.

طبق اظهارات گوگل، مهندسين آنها از اين مشكل آگاه بوده و در حال تهيه پَچ امنيتي هستند، بنابراين انتظار مي رود در آپديت هاي بعدي شاهد رفع اين رخنه باشيم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد