لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دريا ساخته شد(+تصاوير)

وبلاگ ادیب قوچانی مطالب جذاب جالب خواندني اخبارهاي فرهنگي هنري واموزشي علمي فن اوري اينترنت موبايل سلامت اموزش اشپزي جوانان گردشگري ديني فن اوري تحصيلي اعتياد موفقيت ورزشي طب سنتي دعا خانه داري زناشويي والدين موفق اشپزي و....

لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دريا ساخته شد(+تصاوير)

لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دريا ساخته شد(+تصاوير)



ساخت لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دريا, لامپ LED SALT,لامپ

SALT  لامپي است كه به مدت هشت ساعت مي‌تواند روشن باشد

 

لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دريا ساخته شد(+تصاوير)
يك مهندس در فيليپين ايده اي براي استفاده از آب دريا براي توليد لامپ هاي LED داده است كه مي تواند مورد استفاده بوميان جزاير فيليپين قرار مي گيرد. بيش از 7000 جزيره در فيليپين وجود دارند كه فاقد برق مي‌باشند، بعد از آنكه خورشيد غروب مي كند روشنايي مردم از طريق چراغ نفتي تامين مي‌گردد و اين در حالي است كه هم خطر آتش سوزي وجود دارد و هم اينكه براي سلامت انسان و محيط زيست داراي خطر است. بر اساس اين مشكلات و مشكلات ديگر كه هزينه سنگيني را براي بوميان به وجود آورده است، انگيزه‌ها براي پيدا كردن راه حل‌هاي جايگزين و بهتر بالا رفته است‌.

 

SALT (سيستم روشنايي جايگزين پايدار) لامپي است كه به مدت هشت ساعت مي‌تواند عمل كند و فقط با استفاده از يك ليوان آب و دو قاشق چاي خوري نمك هزينه لازم دارد و فرايند راه اندازي آن نيز بسيار ساده مي باشد.

 

لامپ LED SALT,ساخت لامپ LED با استفاده‎ از آب‎ دريا,لامپ

لامپ LED SALT مبتني بر يك باتري سلول گالواني است

 

Engineer and Greenpeace volunteer Aisa Mijeno پس از صرف مدت زماني با قبايل بومي و مشاهده كارهايي كه آنها پس از غروب خورشيد و شروع تاريكي انجام مي دهند، ايده SALT را ارائه كرده است. اين مهندس به دنبال اين است تا اين منبع نور خطرناك را به وسيله آب شور كه به وفور هم در مجمع الجزاير فيليپين يافت مي شود جايگزين  نمايد.

 

لامپ LED SALT مبتني بر يك باتري سلول گالواني است كه در آن محلول الكتروليت  از آب شور دريا تشكيل شده است و در درون آن دو الكترود قرار دارد. بنا به گفته اين مهندس، رويكردي كه اينجا وجود دارد همان است كه در طراحي فانوس‌هاي LED استفاده مي‌شود. و همچنين مي‌تواند پايه و اساسي براي يك چشم انداز بزرگ تر براي استفاده از انرژي‌هاي تجديد پذير باشد.

منبع : shafaf.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد